Şeful Volvo, supărat pe amânarea lansării unei noi generaţii XC90
25 Februarie 2013, 09:10
Volvo XC90 a fost lansat mai bine de un deceniu în urmă, în îndepărtatul an 2002, fiind unul din cele mai longevive modele de pe piaţă astăzi. Doar că longevivitatea nu e neapărat un lucru
admirabil din punct de vedere al vânzărilor, întrucât popularitatea lui XC90 este în cădere liberă, iar o nouă generaţie încă nu este pregătită. Într-un
interviu acordat recent, şeful actual Volvo, Hakan Samuelsson, s-a declarat extrem de supărat că dezvoltarea unei noi generaţii a fost amânată de mai multe ori şi a început atât de târziu, mai ales că odată Volvo XC90 era printre cele mai vândute SUV-uri premium de talie medie.
Lecţia pe care am învăţat-o cu XC90 este că trebuie să fii foarte precaut atunci când amâni dezvoltarea unui produs. Practic, amânând, împrumuţi bani din viitor, iar apoi trebuie să-i plăteşti cu o dobândă dureroasă. Nu a fost foarte inteligent din partea noastră să amânăm programul de dezvoltare a
unei noi generaţii XC90, a conchis oficialul Volvo.
Lansat în 2002 la Salonul Auto de la Detroit, Volvo XC90 a avut un plan iniţial de vânzări de 50,000 de unităţi pe an, însă în scurt timp modelul a
depăşit cu mult estimările iniţiale, înregistrând 86,000 de exemplare vândute numai în anul 2005, devansând un alt lider al segmentului BMW X5 şi devenind cel mai bine vândut model al mărcii. În 2012 s-au vândut doar 31,290 exemplare Volvo XC90, în scădere cu 21% faţă de anul anterior, iar astăzi cel mai bine vândut model este XC60.
Abia la sfârşitul anului 2011, la mai mult de 9 ani de carieră a lui XC90, suedezii au confirmat că s-au apucat de o nouă generaţie XC90. Aceasta, însă, va veni pe piaţă abia la sfârşitul anului 2014.