Mitsubishi Outlander primeşte cea mai înaltă distincţie pentru siguranţă în SUA
5 August 2013, 08:00
După ce a fost declarat în Japonia drept cel mai sigur SUV de pe piaţă de organizaţia de testare JNCAP, a obţinut calificativul maxim la testele de siguranţă australiene, iar în Europa a reuşit să ia calificativul maxim de 5
stele la testele EuroNCAP, Mitsubishi Outlander continuă evoluţia strălucită şi în SUA, unde a fost supus recent solicitantelor teste de siguranţă a institutului responsabil de acolo (IIHS)
şi a primit distincţia maximă „TOP SAFETY PICK+”.

Această distincţie se acordă doar modelelor care reuşesc să
demonstreze siguranţă bună sau foarte bună nu doar la testele clasice de siguranţă, dar şi la noul test dur de impact frontal cu o suprafaţă redusă nedeformabilă, test la care foarte multe modele de pe piaţă au demonstrat rezultate lamentabile. Mitsubishi Outlander, însă, s-a descurcat de minute şi a păstrat
habitaclul intact şi sigur, în cadrul acestui test (vezi filmuleţul de mai jos). Astfel, Outlander e reuşit să se alăture unui club foarte restrâns de SUV-uri care au reuşit să înregistreze aceste performanţe. Doar 3 maşini din cele 15 testate din acest segment de IIHS au reuşit să obţină distincţia maximă.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
3,899
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (4)
GRED
Chişinău
la 5 August 2013 - 08:57
Asta mult inseamna. Inclusiv la vanzari va inclina balanta
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 August 2013 - 11:11
Felicitari Mitsu. Sper ca si Pajero sa exceleze ca si Outlander la aceste teste IIHS.Oricum bune rezultatele pt o astfel de marca, iar aceste rezultate pe care fb Outlander le-a obtinut, ma face sa cred ca si cand voi avea copii tot Mitsubishi imi voi cumpara.
Apropo a observat cineva ca masinile care au punctat cel mai bine in test au fost cele la care roata soferului s-a desprins de masina si in felul asta n-a mai afectat integritatea habitaclului? Ceea ce ma face sa cred Roata aia este un element cu o rigiditate fenomenal de mare fata de sasiu, iar o roata care se rupe din suspensie si se pune in "calea" masinii aduce un raport considerabil de forta perpendicular pe traiectoria masinii, deci sa o ajute sa se "fereasca" de obstacol. Nu cred ca-i bine sa te lovesti de ceva... apoi, daca mai ai sau nu roata conteaza mai putin cata vreme mai ai viata.
Testul in sinea sa este destul de prost pus la punct - un detaliu de genul asta poate sa iti aduca puncte in plus sau sa te trimita la coada clasamentului. Nu sunt 100% de acord cu reactia celor de la MB - or fi ele de 5 stele dar si masinile MB mai au lipsuri - dar aceste lipsuri trebuie demonstrate in conditii ceva mai clare.
Erau cumva de asteptat astfel de rezultate, tinand cont de tipul de impact la care au fost supuse masinile.
Prima structura de rezistenta a unei masini in caz de impact frontal, este reprezentata de lonjeroane si bara transversala care le uneste. Apoi urmeaza stalpii frontali si restul, care constituie celula masinii, partea centrala a acesteia.Cand masina sufera un impact pe 25% din zona frontala, practic ansamblul format din lonjeroane si bara care le uneste, nu mai este eficient. Pentru ca nu mai pot disipa fortele pe o suprafata mare. Si atunci nu prea mai are ce sa se opuna obstacolului lovit de masina cu doar un sfert din partea sa frontala. Cred ca practic obstacolul trece pe langa traversa frontala de rezistenta, lonjeronul de partea respectiva, pana in stalpul fata al masinii. Pe acest traseu, nu prea sunt elemente care sa opuna cine stie ce rezistenta. Adica o parte din spoilerului fata, farul, aripa, roata...
Ca sa sustin ceea ce presupun, dau exemple chiar din filmulet. Dupa primele secunde ce masina se izbeste, se vede traversa fata indoita in sus si la capatul ei.EuroNCAP loveste masinile ceva mai ''central'' in cazul impacturilor frontale pe care le realizeaza, si atunci primul ''front'' de protectie, lonjeroane si traversa ce le uneste, pot disipa mai bine fortele, pe o suprafata mai mare. In cazul testului american, forta de impact este concentrata pe o arie mai restransa, pe o zona in care cam toate masinile sunt vulnerabile, si atunci devine devastatoare. Asa caut sa-mi explic aceste noi informatii, pe marginea si a altor teste de impact, pe care le-am citit in trecut.Cat despre faptul ca multe masini au 5 stele la impact, desi sunt din clase diferite, are tot legatura cu prima zona de rezistenta a masinii, de care am vorbit. Cand masinile sunt din aceeasi clasa, sunt mai multe sanse ca ele sa aiba lonjeroanele si structurile de rezistenta cam in acelasi plan. Cand masinile au aceste structuri in planuri diferite, evident masina din clasa mai mica are mai putine sanse de a disipa fortele de impact pe o suprafata mai mare. Practic masina din clasa mai mare loveste cu partea ei cea mai solid construita, intr-o zona situata deasupra zonei de rezistenta a masinii mici, unde nu prea exista elemente care sa se opuna impactului. Asa cum se intampla in testul realizat acum cativa ani, intre Audi Q7 si Fiat 500, ambele modele avand 5 stele, insa evident modelul din clasa mica a avut mai mult de suferit. Plus, diferentele de masa dintre modele isi spun cuvantul lor...
0
1
GRED
Chişinău
la 5 August 2013 - 17:52
De acord dar totusi tre sa se uite si la siguranta "preventiva" care acuma multi producatori tot incearca sa o adapteze pe modelele sale.
Eu nu am prea va zut teste gen NCAP la Boeing sau Airbus adica la avioane voi? Sau sa se echipeze pasagerii cu parashute? Fiindca in acest domeniu (fiind mai riskant evident in caz de coliziune) se lucreaza foarte mult p-u prevenirea accidenteleor decat p-u accidentul propriu zis.
Nu inteleg de ce NU se schimba si in industria auto regulile de joc si sa se includa reguli stricte pentru ca modelele sa fie inzestrate cu chestii de genul care le au multi producatori deja mai ales MB si Volvo? Gen CitySafety, PreSafe, Attention Assist etc.. etc... p-u prevenirea si minimizarea impactului ...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 August 2013 - 20:38
@GRED, absolut de acord cu tine. Si eu as fi de parere ca ar trebui puse santard aceste sisteme pe masini, insa as mai adauga si sitemul BSM ( cel de unghi mort )
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!