Premieră: BMW X3 facelift
6 Februarie 2014, 07:54
Prima generaţie BMW X3 apărea în anul 2003 şi a fost produsă până în 2010, câştigându-şi o reputaţie de model versatil, agil şi mai ales foarte fiabil. În 2010 se lansa noua generaţie BMW X3, iar redacţia noastră avea onoarea să fie invitată pe continentul african pentru a-l testa prin oraşele Marocului, iar mai apoi şi prin partea nord-vestică a deşertului Sahara!
Acum, după mai bine de 10 ani de producţie şi peste 1 milion de unităţi asamblate şi vândute, actuala generaţie BMW X3 a ajuns la mijloc de carieră şi a primit un tratament de împrospătare şi înnobilare.

Partea frontală a vehiculului a primit un design care păstrează stilul recognibil al lui X3, dar recurge la trucul de
conexiune vizuală a blocurilor
optice cu calandrul, pornit de
Seria 3 şi ajuns până şi la noul X5. Barele de protecţie au fost de asemenea modificare, pentru un look mai elegant şi mai proeminent. Interiorul a primit modificări mai discrete, care se referă, în principal la noi materiale şi la includerea unora în lista de dotări standard. Tunelul central a primit noi suporturi de pahare cu un capac culisant, iar hayonul portbagajului poate fi deschis acum automatizat prin mişcarea piciorului pe axă laterală în spatele maşinii.
Motoarele de sub capota lui X3 facelift au primit un tratament modern de eficientizare, cel de la volan având acum posibilitatea alegerii între mai multe regimuri de condus, inclusiv renumitul ECO PRO, axat spre eficientizare maximă a consumului. Sub capota versiunii împrospătate a
lui X3 debutează şi o versiune
modernizată a motorului diesel de
2.0 litri şi 4 cilindri. Acesta aplică o
presiune mai mare de injecţie, graţie
căreia şi-a crescut puterea de la
184 la 190 CP. Cuplul maxim
a crescut şi el de
la 380 Nm la 400 Nm. Performanţa sporită a tăiat şi timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h cu 0.4 secunde, până la 8.1 secunde. Cu noul propulsor, X3 xDrive20d va indica un consum mixt de doar 5.0 litri/100 km. Mai mult ca atât, versiunea
X3 sDrive18d, cu tracţiune spate şi transmisie manuală cu 6 rapoarte va avea un consum şi mai impresionant, de doar 4.7 litri/100 km!

Motorizarea xDrive30d a primit versiunea proaspătă a propulsorului cu 6 cilindri, de 3.0 litri, debutat sub capota actualului X5, care dezvoltă
258 CP şi 560 Nm. Dieselul de top – xDrive35d – va livra 313 CP şi 630 Nm, cu un consum mixt de 6.0 litri/100 km. Motorizările pe benzină rămân aceleaşi, dar primesc şi ele mici modificări tehnice, care să le facă mai eficiente.

Noul BMW X3 îşi va face debutul public la apropiatul salon auto de la Geneva.
PiataAuto.mdIlie Toma
5
3,405
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (4)
asdfasdfas
Altai, Mongolia
la 6 Februarie 2014 - 10:52
place mai tare ca X5.
asteptam vinzari debile la noi in moldova, pina nu apare X5 25d rwd :D
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 6 Februarie 2014 - 12:11
Cunoaste cineva de ce BMW aplica facelift-urile cam la 3 ani, si nu la 4, ca mai inainte? Sau poate incurc eu ceva?

BMW mai opereaza inca mariri de putere pentru motoarele mai mici. Nu inteleg de ce Mercedes s-a oprit la 136/170/204 c.p. pentru diesel
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Februarie 2014 - 20:53
Eugen: pentru a spori vinzarile...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 7 Februarie 2014 - 14:51
Am claustrofobie la plastic. Masina asta miroase prea mult prenadez...........
2
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!