GENEVA 2014: Koenigsegg One:1 – un megawatt de energie şi 450 km/h!
10 Martie 2014, 08:53
Una din cele mai fascinante premiere ale Salonului Auto de la Geneva e, fără îndoială, Koenigsegg One:1. În ciuda asemănării cu modelul Agera R, noul model a avut parte de o inginerie nouă, cu fiecare piesă regândită, ranforsată şi uşurată. Până şi structura monococ a fost construită dintr-o fibră nouă de carbon, mai uşoară cu 40% decât precedenta. Iar fibra de carbon
persistă aici obsesiv, până şi parasolarele fiind realizate din acest material!

Care e motivul acestei obsesii, deci? Ei bine, suedezii au vrut să aducă greutatea maşinii la o valoare numerică a kilogramelor, egală cu cea a cailor-putere dezvoltaţi de motor.
Adică un cal-putere să primească o sarcină de doar 1 kg. Şi uite că le-a reuşit – Koenigsegg One:1 cântăreşte 1,360 kg şi are o putere identică de 1,360 CP! Şi vorbim aici de greutatea reală a maşinii, cu jumătate de rezervor, toate lichidele necesare şi chiar greutatea celui de la volan!
Puterea imensă e generată de un motor V8 turboaspirat, de 5.0 litri. Cei 1,360 CP, apropo, sunt echivalenţi cu 1 megawatt de putere! Iar o asemenea forţă poate împinge hipercar-ul până
la o viteză maximă de 450 km/h. Timpii de acceleraţie de la 0 la 100 km/h şi mai mult nu au fost deocamdată omologaţi, dar creatorii noului hipercar sunt convinşi că acesta va bate
recordurile la toate capitolele, întrucât, după măsurătorile lor, sprintul de la 0 la 400 km/h ia doar 20 de secunde!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, din Geneva
3
3,108
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (21)
501STL
Chişinău
la 10 Martie 2014 - 10:27
ihaaaaaaaaa.........
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Martie 2014 - 11:41
Foarte interesant.....cîte stele ia la EuroNCAP...
0
3
Ion
Chişinău
la 10 Martie 2014 - 12:50
e buna pentru dezapezirea drumurilor )))
0
1
501STL
Chişinău
la 10 Martie 2014 - 13:17
Eugen0 daca tinem cont ca e facuta din materiale ultraperformante,credca e mult mai sigura ca multe modele de serie,eu unu cred asta ,nu inseamna ca daca e usoara e slaba,spre ex.F1,acolo bolidurile au 700 kg,si sint cu mult mai sigure ca orice alt model de serie........
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Martie 2014 - 16:19
Fibra de carbon e mai dura ??? Eu cred ca e din contra...
Ține minte una: cu cit e mai usoara masina, cu atit e mai predispusa riscului de a fi distrusa intr-un accident.
Daca iar nu ma crezi si ai sa zici ca sunt prostiile mele bla bla bla..atunci eu trec la extreme ca sa ma intelegi:
Un Hummer H1 de 3.5 tone daca dă peste....un BMW seria 3....cine v-a suferi mai mult?? E clar.
Daca da un Hummer H1 peste un F1 ?? Nu mai ramane nimic din bolid.
4
1
eugen-rs6
Chişinău
la 10 Martie 2014 - 17:44
Eugen0...spui prostii foarte mari si duci lumea in eroare!!!
Te contrazic prin acest mic argument:ai uitat de legea inertiei...ia in mina o minge facuta din gazeta in sens ca chisata si sa fie cit palma si ia o ''minge'' din metal la fel cit palma si lovestele pe ambele cu putere intrun perete de beton...ai sa vezi ca la aceeashi viteza bila din hirtie va face dune foarte mici peretelui din cauza ca este usoare si sa oprit rapid pe cind bila din metal va avea tendinta sa meraga mai departe si sa darime totul in fata ei...
2
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Martie 2014 - 18:39
eugen-rs6. Si care era prostia spusa de mine?
Mie mi se pare ca tu ai inteles opusu la ce am zis eu.
3
1
501STL
Chişinău
la 10 Martie 2014 - 18:43
Eugen0 ...logica nu am gasit,uite eugen-rs6 a scris foarte corect,ideia care ii?,trebuie performanta,vrei performanta?in primul rind masa cit mai mica ,e cruciala masa asta,lotus elise,caterham si multe alte modele care au putere puetere mica ,da datorita masei mici fug mai ceva ca multe sportcarurui nu mai zic de cele americane care in curbe nu au aceeasi performanta,si diferentele de cai,dar totodata scotind metalul din ea o faci mai sensibila, moale si periculoasa,de aceea sa inventat materialul usor si de 100 mai puternic ca metalul,si asta si e ideea,punem un humeri h1 si un alt humer h1 facut absolut tot din fibra,si indreaptale spre un perete din metal de 20 m latime :) cu 140 km/h cum crezi cine ramine mai intreg?.....................sunt fan f1 si in afara de curse citesc multe altele ce ii legat de asta,si in primul rind am cititi mult de siguranta,si pina la moment nici un alt materal nu isi face treaba mai bine,numai bine.....
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Martie 2014 - 19:48
ok, ok....Poate ca face treaba fibra de carbon. O sa ma documentez.
Da faza cu greutatea ramane valabila, cum n-ai da..Un Hummer H1 din metal cu 3.5 tone si unu din fibra de carbon cu 3 tone sa zicem....le trimiti unu in altu, cum acel de 3.5 tone are impuls mai mare, o sa loveasca mai puternic, conform principiului reactiunii, el o sa aplice o lovitura mai puternica.
Da eu de fapt am zis - daca treci la extreme, asa si este.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Martie 2014 - 19:50
"cele americane care in curbe nu au aceeasi performanta" --- suntem in secolul 21 sau in epoca medievala ?
0
0
501STL
Chişinău
la 10 Martie 2014 - 23:46
corect ,greutatea mai mare acelui de metal va produce o lovitura mai puternica sau o sa loveasca mai tare sau cum acolo,dar faptul ca cel din metal va fi rau accidentat iar cel din fibra cu cu mult mai intreg,si la fel si soferul mai putin va suferi......
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 11 Martie 2014 - 00:22
Eu nu stiu cit de dura e fibra de carbon, asa ca nu spun nimic. O sa ma interesez chiar.
Unica ce stiu e ca fibra de carbon nu poate fi reparata asa ca metalul.
0
0
501STL
Chişinău
la 11 Martie 2014 - 08:35
corect,ea nu se repara la general,adica se repara da nu ajunge la duritatea initiala.......
0
0
eugen-rs6
Chişinău
la 11 Martie 2014 - 12:10
Eugen0...ieri nu am reusit sa scriu pina la urma...inca un argument in favoarea materialelor mai usoare si mai dure...http://www.buhnici.ro/2014/02/13/vigilantism-vandalism/...mai pe scurt masinile au fost parcate aiurea si cineva sa saturat sa le inconjoare si a hotarit sa meraga peste ele...din imagini se vede ca capota skodei(noua) care este din metal si este mai grea se deformeaza rau de tot pe cind capota mercedesului(mai vechi de ani) este din aluminiu care este extrem de usoara si este foarte dura... de unde reiese ca tot accentul in ziua de astazi este pus pe duritate,si tehnologia se indreapta spre materiale usoare si foarte dure...carbon,aluminiu,kevlar...daaa,eu sunt de acord ca daca vei pune un kamaz si o masina mica sa se loveasca frontal este evident ca masina mica va fi distrusa complet pe cind kamazul va ramina neatins insa,daca masina mica va fi construita din materiale dure,usoare,carcasa puternica(smart de ex.) pai atunci pasagerul va iesi intreg din masina...si de exemplu aceasta masina din articol eu is la sigur ca la un impact intrun copac sau intrun perete din beton pasagerul va iesi nevatamat din accident pe cind soferul aceluiasi hummer poate saiba grave probleme de siguranta...oricum aici este mult de discutat,plus la asta nu suntem noi cei mai mari ingineri ca sa criticam masinile...
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 11 Martie 2014 - 14:27
@jff, tu dormi in cizme amice, sunt multi care ti-au spus ca tu nu ai nici o legatura cu domeniul auto, la fel si maestrul de sus ( eugen-rs6) care a aparut de dupa blocurile gri. Hai mah ce naiba. Un nick cu comentarii cretine si altul cu comentarii ''mai elaborate'' , dar care indiferent de stire ''freaca menta'' pe acelasi principiu. Alifonso, barbate nu mai freca moneta in acelasi timp cu ''Eugen rs6'' ca bate la ochi mai.

PS : Revin la citatul celebru adresat userului @Eugen0 : '' ai vazut in viata ta o fata goala in patul tau? '' . Pai tu ai vazut bai muliganule de doi lei ? Pai cine se uita la tine mai , nu vezi ca dormi in cizme?...pfff cat de patethic.
2
1
501STL
Chişinău
la 11 Martie 2014 - 15:08
roberto ,ce face mata ? daca sta si nu face nimic roago sa te duca la nea medic sa iti bage ceva in creereasu cela ca de nu o sa ajute macar sa agraveze citusi de cit,care tii problema ta aici?tu nu vezi oamenii discuta o tema normala cu pareri diferite dar constructive,cineva stie un acineva stie alta si impreuna sa formeaza o informatie mai ampla pentru noi,tu ce vrei?si mai pui intrebarea de ce se aiureste aici?sau pe auromarket?din cauza unor ca tine............care isi baga nasul unde nu ii fierbe oala
2
0
501STL
Chişinău
la 11 Martie 2014 - 15:13
si mai auzi bai cocosule,faptul ca ai 10 nikuri nu inseamna ca sintem al fel,eu pe PA au doar un nik de cind cunosc situl asta asa ca laso puisor,tu mai bine spunene cum bate vintu in gla ? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD hai ca esti un maestro in toate domeniile,te pricepi si la toate :D
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 11 Martie 2014 - 21:50
Bai mama e batrana asa ca nu te lega de ea. Mai bine bag'o pe mamuca ta la inaintare ca-i tanara la fel cum esti tu un tanar prescolar cu cash la gurita. Bai oligofrenule, eu in locul tau ma spalam pe dinti si imi stergeam lapticul de la guritza. Prietena ta ( daca ai asa ceva ), are tot varsta ta ? 8 anisori ? Cred ca-i mai desteapta decat tine. Asa-i ? ......penibil again .

PS : Nu o mai arde iar pe ''alupigus'' ca faci ''scurta'' la guritza. Stii ce inseamna ''alupigus'' ? Este un cuvand ''chrilic'' , pe tiganeste. Noi romanii suntem niste tigani dobitoci si d'asta ne permitem sa folosim si cuvinte din astea. Satisfied ????
1
1
501STL
Chişinău
la 12 Martie 2014 - 08:41
normla pe tiganeste,nu am treaba cu tiganeste,treaba ai tu vadca,indrugi numai manele pe aici si cuvinte tiganesti,se pare ca esti din clanul ala cu mina intinsa pin tomberoanele europei.........indrugi aici fara sens
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 12 Martie 2014 - 14:51
o igus ereiarf, un cuvant tiganesc ce se foloseste la noi ''in zona'' . Vrei sa te invat eu ? Se invata foarte repede, iar tu cum esti cu ''capul pe umeri'' si un IQ peste medie vei prinde extrem de repejor puisor.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Martie 2014 - 15:32
:D :D :D ....
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!