Ce spuneţi de asta: două interpretări delicioase ale noii Skoda Rapid Spaceback pozează în Moldova!
30 Iulie 2014, 10:43
Atunci când redacţia noastră a testat noua Skoda Rapid Spaceback, am avut la test un exemplar de culoare neagră, iar ziua testului a fost una mohorâtă şi ploioasă. Noi am zis că designul modelului e atrăgător, dar garda la sol sporită din cauza suspensiei cu pachet de drumuri rele
o face prea „ridicată” şi îi anulează o mare parte din avantajele designului inspirat, mai ales la partea spate. Şi utilizatorii noştri s-au dat cu părerea că maşina ar fi un pic inestetică.

De cealaltă parte a baricadei, acum vreo trei săptămâni, Skoda Rapid Spaceback a primit râvnitul premiu Red Dot Award pentru design de înaltă calitate! Aici chiar am rămas nedumeriţi – o selecţie de designeri talentaţi au apreciat designul maşinii drept unul cu adevărat splendid, iar noi, împreună cu mai mulţi vizitatori, ne-am arătat cam rezervaţi. Hm... Care să fie cauza?
Una din cauze, pe care nu o putem nicidecum nega, e acelaşi pachet de drumuri rele despre care vorbim. Versiunile europene ale modelului au o gardă la sol mult mai joasă, care le face să arate mult mai dinamic şi armonios. Mai apoi, culoarea! O maşină neagră, precum cea din primul nostru test drive, nu are cum să fie cu adevărat expresivă! De aia i-am contactat pe cei de la Skoda Moldova
pentru a-i întreba dacă nu ar avea oare alte culori pentru Rapid Spaceback, pe care ni le-ar putea oferi pentru o sesiune foto în condiţii meteo frumoase, pentru a simţi astfel diferenţa de expresivitate? Zis şi făcut – cei de la Skoda Moldova ne-au oferit tocmai două exemplare Rapid Spaceback, în interpretări foarte diferite, dar ambele foarte delicioase!

Una din ele are culoare albastră Race Blue, care ne aminteşte nouă de Octavia RS. Mmmm, într-o asemenea culoare Rapid Spaceback arată mult, mult mai bine! Cea de-a doua are o
nuanţă de roşu cald, de parcă ar fi întotdeauna scăldat în lumina de apus, culoare numită Rio Red. Cu o asemenea culoare a caroseriei, Rapid Spaceback arată cu adevărat rafinat şi elegant!

Habitaclele celor două modele aduc
ambianţe foarte interesante.
Exemplarul de culoare albastră
are un nivel moderat de dotări, dar
vine cu inserţii de aluminiu pe planşa
de bord, tapiţerie cu două texturi
combinată pe scaune, şi volan cu inserţii metalice.

Exemplarul de culoare roşie, însă, oferă o interpretare maximalistă a ceea ce poate oferi un Rapid Spaceback la bord. Tapiţeria acestuia este de culoare bej, pe scaune ea fiind combinată cu accente de negru, planşa de bord este şi ea bej cu partea superioară neagră şi inserţii în stil piano black, gurile de ventilare au contur cromat, la fel ca şi volanul, iar acesta din urmă e unul multifuncţional. Sistemul de climatizare e unul automatizat, iar pe bancheta spate există şi o cotieră funcţională. Cu o asemenea ambianţă la bord, exemplarul ăsta poate fura încrezut clienţii hatchback-urilor de talie medie, care pornesc de mult ori de la preţul la care Rapid Spaceback ajunge bine dotat!

Şi acum să vorbim niţel şi despre motoarele maşinilor din reportaj. Exemplarul albastru a primit renumitul motor aspirat natural de 1.6 litri al grupului Volkswagen, pe care îl ştim de mulţi, mulţi ani, în ipostaza de 102 CP. Aici motorul livrează 105 CP şi respiră mult mai bine graţie celor 16 valve. De altfel, motorul e o ofertă specială gândită pentru pieţele care vor un motor dinamic, dar îl vor în formă aspirată natural. Şi deoarece ingineria lui a fost perfecţionată de-a lungul a câteva decenii, preţul de achiziţie este mai mic, iar durabilitatea în timp va fi una record. Noi vă putem spune că motorul se simte foarte
elastic acum şi conferă maşinii un dinamism mai mult decât suficient. În cazul exemplarului din reportaj, acesta e cuplat cu o cutie de viteze automată „clasică”, în 6 trepte. Zicem clasică
pentru că aici e vorba de o transmisie automată tradiţională cu convertor de cuplu, nu una DSG cu dublu ambreiaj. Pentru cunoscătorii nomenclaturii grupului german, e vorba de un Tiptronic. Deşi algoritmii mai tradiţionali pot face motorul să tureze un pic mai sus înainte de schimbul treptelor, momentele propriu-zise de schimbare vor fi absolut insesizabile şi plăcute, fără sacadări sau ezitări. O Skoda Rapid Spaceback cu un asemenea motor porneşte în Moldova de la 10,900 euro cu cutie de viteze manuală şi de la 11,800 euro cu cutie automată. Iar maşina din reportajul
nostru, cu tot cu dotările opţionale de care mai dispune, costă exact 12,800 euro.

Maşina de culoare roşie din reportaj este, evident, mult mai dotată, iar sub capotă e amplasat motorul TSI de 1.4 litri, cu 122 CP la activ. Acesta poate fi cuplat doar cu transmisia automată
cu dublu ambreiaj DSG şi porneşte, în Moldova, de la 13,200 euro. Motorul se conduce impecabil, cu o elasticitate de invidiat, iar cutia de viteze îşi face treaba fără cusur. Chiar şi la viteze înalte de autobahn, veţi avea întotdeauna rezerve de putere, iar cele 7 trepte ale transmisiei vor menţine întotdeauna turaţiile în limite moderate, asigurând şi un consum eficient. Şi acum, cu toată lista lungă de dotări a exemplarului reportaj, maşina costă 15,280 euro.

Dvs. care interpretare aţi alege-o – Rapid Spaceback albastru, mai practic şi mai moderat dotat, dar cu un
aspect foarte dinamic, ori Rapid
Spaceback roşu, mai elegant şi
dotat generos, pentru un confort
desăvârşit la bord? Care motorizare
vi se pare mai interesantă şi mai
potrivită pentru condiţiile de
exploatare din Moldova şi pe care
din propulsoare l-aţi alege Dvs.?
Şi mai ales, vrem să ne
spuneţi ce credeţi despre
aspectul noii Skoda Rapid Spaceback, în aceste culori mult mai expresive! Aşteptăm comentariile Dvs.!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
3
5,922
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (14)
jaguar
Chişinău
la 30 Iulie 2014 - 11:01
Salonul deschis arata foarte bine.
0
1
Vlad
Chişinău
la 30 Iulie 2014 - 11:07
Culoarea rosie e mai frumoasa! Si cu discuri masina arata mai frumos decit cu capace. Salonul bej de asemenea e frumos. Deci - la aspect - cea rosie. La motor - cea albastra - e fara turbina si cutie mai trainica, prea multe probleme bintuie pe forumuri despre motoarele TSI mici si despre cutiile DSG. Cineva de la Skoda MD poate spune cit ar costa Rapid Spaceback rosu cu asa salon, dar cu motor 1.6 natural si cu cutie Tiptronic?
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 30 Iulie 2014 - 11:59
De acord cu Vlad. Pentru mine, ideal ar fi interiorul celui rosu cu motorul aspirat natural si cutia cea clasica.
0
1
Vetrici
Chişinău
la 30 Iulie 2014 - 13:33
@Vlad
În completație identică ar fi 13 780 Euro.
în rest nu sunt deacord, 1,4 TSI este motorul cel mai bun din clasa sa deacum 5 ani consecutiv, a fost și motorul anului. plus începînd cu a doua jumătate al lui 2012 cutiile DSG au suferit modificări, atît la soft cît și la elemente.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Iulie 2014 - 16:55
Vetrici.
"Cele mai bune in clasa sa" ??? AHAHAHAHAHA

http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/motorul-volkswagen-cu-probleme-1-2-1-4-tsi-si-parerea-oamenilor-23175.html


http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mizeria-marca-volkswagen-motorul-1-2-tsi-pe-benzina-23139.html

Imi pare ca natural aspirate ei nu mai au. Toate sunt r*gaturi de TSI
1
1
Vetrici
Chişinău
la 30 Iulie 2014 - 17:14
+1 pentru expertul nostru Eugen.
nu pentru toate piețele sunt motoarele aspirate natural. Pentru Moldova, Russia și Ukraina, unde calitatea combustibililor este foarte proastă, grupul VW propune motoare aceste motoare. Mai citește literatura de specialitate. Blogurile sunt bune, dar mai trebuie să știi să filtrezi informația.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Iulie 2014 - 23:12
Domnu expert. Daca n-ai observat acolo fiecare , CARE A AVUT ASA MOTOARE, s
a scris cite ceva. NU unu a inventat, dar au scris oameni care chiar au pus mana pe asa motoare si au avut probleme.
Eu știu sa filtrez informația mai bine decat tine.
Pur si simplu, uneori n-ai ce filtra, alte ori ai.

Acolo nu era vorba de Rusia, Moldova , Ucraina...da er Romania..la dinșii benzina e mao buna, nu?
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Iulie 2014 - 23:14
Și in general pipetarele estea ******* nu fac nici o economie de combustibil.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 31 Iulie 2014 - 11:04
Aa inca ceva. Site-ul 4tuning.ro este un site ca si piataauto.md sau ca si autostrada.md , unde apar articole despre automobile.
0
0
Roman
Chişinău
la 1 August 2014 - 16:14
TSI cu DSG7? nu mersi...
0
0
salaria
Chişinău
la 2 August 2014 - 20:36
stapinii skoda 1.2TSI DSG7 si 1.4 TSI pe care i-am intrebat de aceste motoare nu au spus ceva rau;
oricum nimeni din stapini nu au vorbit de economie de combustibil.
am condus un 1.4TSI pe Octavia, la drum scurt, ofera o placere extraordinara, comparativ cu 1.6MPI
totusi cel mai placut la condus e 2.0TDI, cu predilectie cu cutie mecanica, totusi nici DSG6 nu-i rea
0
0
salaria
Chişinău
la 2 August 2014 - 20:42
daca mi-as permite, din gama Skoda as alege Octavia Scout 4*4 2.0TDI MT6, modelul nou e foarte simpatic
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 August 2014 - 12:15
Salaria...deschide URL-urile de mai sus :)
Poate stapanii pe care i-ai intrebat, fac 10km intr-o saptamana sah poate n-au ajuns inca la problema
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 August 2014 - 12:17
Comparatia 1.4TSI cu 1.6 MPI, e incorecta. Încearca sa compari Turbo vs non-turbo, cind ambele motoare au cam aceeasi putere maxima :) diferenta de volum e cam mica...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!