Un alt concept cu un consum de 2 litri/100 km - Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L!
18 Septembrie 2014, 16:09
În ultimul timp producătorii francezi
au devenit adevăraţi campioni în economia combustibilului şi totul pentru a face pe plac guvernului francez, care impune crearea
automobilelor cu un consum de 2 l/100 km către anul 2020. Renault a mers prea departe, dezvoltând prototipul EOLAB cu un consum de numai
1 l/100 km, dar „fraternitatea” Peugeot-Citroen a decis să nu meargă la experimente drastice şi să dezvolte ceva mai realist.
Recent Peugeot a demonstrat conceptul său de „automobil de 2 litri” numit 208 HYbrid Air 2L, iar acum şi Citroen ne-a dezvăluit creaţia sa
„de doi litri”. La fel ca şi Peugeot, cei de la Citroen au creat conceptul pe baza unui model de serie şi anume, excentricul crossover C4 Cactus.
Numit Citroen C4 Cactus AIRFLOW 2L, conceptul este un adevărat laborator pe roţi pentru francezi, deşi nu foloseşte tehnologii extraordinare. Aceeaşi reducere al greutăţii şi coeficientului aerodinamic, şi implementarea propulsiei hibride.
Conceptul foloseşte materiale uşoare, cum ar fi fibra de carbon pentru pernuţele de aer Airbump, materiale compozite pentru podeaua habitaclului, aluminiul pentru podeaua compartimentul portbagajului şi a carcasei din jurul propulsorului, oţel uşor pentru scheletul caroseriei şi policarbonatul translucid pentru plafonul panoramic. În urma acestei „diete”, greutatea conceptului a
fost redusă cu 100 kg la 865 kg,
faţă de modelul de serie.
Unul dintre cele mai importante aspecte în calea către reducerea consumului de combustibil rămâne a fi aerodinamica. Rezistenţa aerului a fost redusă datorită elementelor aerodinamice active, cum ar fi „jaluzelele” active al prizelor de aer faţă şi al jantelor de 19 inch. Pilonii spate au fost şi ei dotaţi cu elemente active în timp ce jantele au fost încălţate în cauciucuri înguste cu rezistenţă la rulare „ultra-ultra” redusă de dimensiuni 155/70 R19. În combinaţie cu camerele instalate în locul oglinzilor şi caroseria coborâtă, coeficientul aerodinamic a fost redus cu 20%.
Conceptul este motivat de sistemul hibrid de propulsie ce foloseşte benzina şi aerul comprimat pe post de combustibil. Aerul comprimat nu vine direct în motor, ci este adăpostit în două rezervoare de către o pompă hidraulică în urma frânării sau decelerării.
Apoi, aerul pune în mişcare aceeaşi pompă, care, la rândul său pune
în mişcare roţile motrice.
Pompa hidraulică se
situează între transmisie
şi propulsorul de 1.2 litri
şi 82 CP PureTech.
Această tehnologie este
destul de simplă şi nu are
nevoie de motor electric
şi baterii grele, iar consumul
de 2 l/100 km se obţine nu numai pe distanţa primei sute de kilometri, dar şi de-a lungul „sutelor” ulterioare.

Francezii confirmă, că automobilele care vor putea fi puse în mişcare de aerul comprimat, ceea ce reduce consumul cu 30%, ar putea să
apară foarte curând!

Ce părere aveţi despre această tehnologie?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,427
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!