Legendarul Mercedes-Benz W124 împlineşte 30 de ani
13 Octombrie 2014, 17:46
Prezentat în premieră în noiembrie 1984, legendarul Mercedes-Benz W124 întruchipa progresul continuu al mărcii germane, în ceea ce priveşte aerodinamica, caroseria uşoară şi siguranţa.
Asupra designului atemporal, a lucrat echipa de designeri formată din Joseph Gallitzendorfer şi Peter Pfeiffer, în frunte cu Bruno Sacco. Cu formele
sale pătrăţoase şi cu ale sale proporţii inedite, acest design sublinia eleganţa şi monumentalitatea modelului, chiar şi aşa, acesta avea un coeficient de aerodinamicitate de invidiat – de la 0.29 la 0.30, în timp ce coeficientul ultimelor modele ajungea la cifra impresionantă de 0.26!
Siguranţa şi manevrabilitatea excelentă, era asigurată de şasiul cu renumitul multilink pe puntea spate, realizat după modelul „baby Benz” W201. Chiar la începutul
carierei sale, W124 oferea un asortiment foarte vast de motorizări,
printre care versiunile diesel 200 D, 250 D, 300 D şi cele pe benzină - 200, 230 E, 260 E şi 300 E.
În septembrie 1985,
odată cu transmisia
integrală 4Matic,
opţională pe versiunile
cu 6 cilindri în linie, vine şi
caroseria Estate (S124), care putea
fi atât cu 5 locuri, cât şi cu 7 locuri (modelele nord americane dispuneau doar de versiunea cu 7 locuri).
În 1987, a fost prezentată şi versiunea Coupe (C124), care avea un ampatament scurtat cu 85 mm. Unul dintre cele mai renumite coupe-uri, este acest 300CE 5.6 AMG Hammer, care se distinge prin elemente agresive şi un propulsor V8 de 5.6 litri şi 360 CP.
În 1989 W124 primeşte un prim facelift, odată cu care vine şi limuzina de la Binz, cu 6 portiere şi un ampatament mărit cu 800 mm.
În octombrie 1990 a debutat modelul de top 500E, care avea sub capotă un V8 de 5.0 litri şi 356 CP, preluat de pe roadster-ul SL (R129), care oferea o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 5.9 secunde şi o viteză limitată electronic la 250 km/h.
Acest model a fost proiectat în colaborare cu Porsche, fiind deosebit prin aripile evazate, jantele de 16 inch, suspensie coborâtă cu 23 mm, care oferea şi sportivitate şi confort deosebit, ultimul aspect fiind caracteristic tuturor
versiunilor W124.
În septembrie 1991, debutează ultima caroserie Cabriolet, în timp ce din iunie 1993 toate tipurile de caroserie sunt redenumite în E-Class. Mai târziu apare un alt sedan de top, E 60 AMG, care dispunea de un imens V8 de 6.0 litri şi 381 CP.
Producţia sedanului a fost stopată în 1995, iar versiunile Estate şi Cabriolet au părăsit scena în 1996 şi 1997 respectiv. Astfel, din 1984 şi până în 1997 au fost produse un total de 2.737.860 de exemplare al modelelor familiei 124. Dar cel mai important lucru, W124 l-a demonstrat pe
parcursul vieţii sale şi anume
fiabilitatea de excepţie, cu care nu
se mai poate lăuda un automobil modern din zilele noastre…
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
6
18,235
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (4)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 13 Octombrie 2014 - 19:08
Mașina perfectă!
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Octombrie 2014 - 20:28
mai degraba mi-as lua un E500 W124, decat un E-Klasse actual
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 16 Octombrie 2014 - 19:14
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/rechemare-in-service-in-romania-pentru-probleme-de-directie-la-mercedes-benz-c-class-13391449
0
0
berta
Alba Iulia, România
la 19 Octombrie 2014 - 01:45
https://nz.news.yahoo.com/a/-/top-stories/25266836/toyota-to-recall-1-67-million
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!