Maşina expediţională: BMW Seria 2 Active Tourer 225i
BMW Seria 2 Active Tourer e cel mai familist model creat vreodată, fiind şi primul monovolum al mărcii bavareze. Dar, dincolo de toate premierele pe care le marchează modelul în istoria mărcii BMW, cea mai sonoră dintre ele e tipul de tracţiune Seria 2 Active Tourer este primul BMW din istorie dotat cu tracţiune pe puntea faţă! Aoleu! Şi noi vrem să mergem într-o asemenea expediţie extraordinară cu un automobil cu tracţiune faţă, în loc să fi ales vreun SUV cu tracţiune integrală?! Da! Va fi nebunie mare, pentru că traseul e incredibil de dificil!
Dar despre traseu vă spunem mai multe ceva mai încolo, acum, însă,
vrem să vă spunem ceva mai mult despre maşină. Doar un pic mai mult, pentru că, dacă aţi urmărit testele drive ale site-ului nostru, aţi observat, probabil, că nu am testat încă BMW Seria 2 Active Tourer! Deci nu e un model pe care să-l cunoaştem, ci unul pe care va trebui să-l descoperim chiar în timpul expediţiei! Mai mult ca atât, modelul este într-atât de nou, încât abia primele exemplare au ajuns în showroom-urile europene, iar în Moldova încă nici nu s-a lansat! Mmm! Cât de intrigant sună!
Iar exemplarul nostru expediţional va fi un Seria 2 Active Tourer 225i, dotat cu un motor turboaspirat pe benzină, de 2.0 litri, care dezvoltă 231 CP între 4,750 rpm-6,000 rpm şi 350 Nm la 1,250 rpm. Am ales un motor pe benzină pentru că anul ăsta vom
merge cu 700 km dincolo de linia Cercului Polar, iar temperaturile pot ajunge, uneori, şi la -40 sau chiar -45 grade Celsius! Teoretic, şi un diesel s-ar fi descurcat dacă mai aveam grijă să-i adăugăm nişte aditivi suplimentari, dar noi am vrut să ne izbăvim de asemenea bătăi de cap, aşa că vom alimenta cu benzină standard, de la pompă. O mare parte a drumului vom alimenta cu benzină EFIX de la Rompetrol, iar în portbagaj va trebui să avem canistre de rezervă, întrucât rezervorul de combustibilal maşinii are doar 51 litri volum! Iar când vă vom spune mai mult despre traseu, vă veţi da seama de ce 51 de litri înseamnă un volum cam mic!
Maşina expediţională va fi echipată cu o transmisie automată cu 8 rapoarte, iar cei 231 CP o fac capabilă să