Volvo prezintă propulsorul Euro 7 cu 3 cilindri şi 180 CP!
12 Decembrie 2014, 15:20
Ce numai nu fac producătorii pentru a coborî media de CO2 al gamei sale de modele. Cel mai radical pas, cu siguranţă au făcut cei de la Aston Martin, prezentând un model deochiat, numit Cygnet – clonul Toyotei iQ.

Totuşi, în ultimul timp producătorii abordează o cale mai sigură de reuşită numită downsizing, reducând cilindreea şi numărul cilindrilor, compensând cu turboaspirarea. Se pare că în vogă acum sunt propulsoarele pe benzină în trei cilindri, iar suedezii de la Volvo dezvoltă şi ei un astfel de propulsor.

În istoria companiei Volvo au existat propulsoare în 6 cilindri, genialele motoare în 5 cilindri, iar noile propulsoare Drive-E sunt turboaspirate, cu 4 cilindri şi 2.0 litri volum. Către anul 2017 modelele S40/V40 şi S60/V60 vor adapta sub capotă un benzinar turboaspirat în 3 cilindri cu un volum de 1.5 litri. Se pare că este un motor Drive-E de 2.0 litri cu unul din cilindri amputaţi.

Datorită unui volum mai mare faţă de concurenţii săi, care dispun doar de un litru volum, noul propulsor va putea dezvolta 180 CP în versiunea sa de top! Mai mult decât atât, noul propulsor se va conforma normelor ecologice Euro 7. Dar cel mai interesantă idee inginerească, cel puţin care este vizibilă, este lipsa colectorul de evacuare, căci „melcul” turbinei este conectat direct la chiulasă! Astfel, lucrul esenţial al colectorului îl va executa însăşi chiulasa!
La momentul de faţă noul propulsor în trei cilindri a celor de la Volvo trece prin diferite etape de testare până a ajunge pe linia de asamblare.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
8,994
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (5)
Igor
Chişinău
la 12 Decembrie 2014 - 16:23
"Dar cel mai interesantă idee inginerească, cel puţin care este vizibilă, este lipsa colectorul de evacuare, căci „melcul” turbinei este conectat direct la chiulasă! Astfel, lucrul esenţial al colectorului îl va executa însăşi chiulasa!"

Explicati va rog frumos cineva in termeni mai "sovietici" :D
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Decembrie 2014 - 19:12
Ce prostie....
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Decembrie 2014 - 19:15
Cum toate normele EURO sunt o minciuna si o unealta de a scoate bani din oameni, asa esti si ra*hatu asta....
pff...motor in 3 cilindri cu 180 cai.......bullshit.

Igariok.....colector de evacuare cred ca shtii shii.....melcul turbinei cred ca shtii shii (sau tu nici nu stii cum arata un turbocompresor? ).......chiulasa = golovka tzilindrov
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 13 Decembrie 2014 - 00:05
Eugen0:Adică tu, un puștoi, știi mai bine ce fel de motoare trebuie să facă inginerii Volvo?! Te supraestimezi,revino pe pămînt.
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 16 Decembrie 2014 - 23:43
VW....."pustoi".......tu in viata ta de copil, ai auzit de MARKETING ? te pricepi ceva in relatii publice ? managemennt ?

bun, lasand asta la o parte...in viata ta de pustoi, ceva fizica ai invatat ?
Eu am zis ceva de ingineri?...am zis eu ceva de ingineri ? (PS: eu tot urmeaza sa fiu inginer, ca imi fac studiile in acest domeniu). N-am pretentii la ingineri.....am pretentii la politica dusa de europa...inginerii sunt impusi sa faca asa ceva.....dar de fapt.....mai are sens sa iti spun tie ceva?

Si mai usor cu "Te supraestimezi,revino pe pămînt." ca stau mai bine pe Pamant decat tine.
Ca tocmai ma subestimezi.....nume de Volkswagen si imagine cu GT-R...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!