Porsche a prezentat noul prototip de curse - 919 Hybrid!
27 Martie 2015, 16:25
În 2014 cei de la Porsche s-au reîntors în Le Mans după o absenţă de 16 ani. Pentru 2015 Porsche a prezentat de curând prototipul îmbunătăţit 919 Hybrid, pe circuitul francez Paul Ricard Circuit. Spre deosebire de anul trecut,
cei de la Porsche vor scoate nu 2 dar 3 prototipuri de curse, care adoptă coloristici diferite, inspirate din succesele trecutului. Culoare de bază
a prototipului cu numărul 19 este albul imaculat, care simbolizează maşinile de curse Porsche. Acesta va fi condus de către Earl Bamber, Nick Tandy şi de către pilotul de Formula 1 Nico Hülkenberg.
Prototipul cu numărul 18, care va fi pilotat de Marc Lieb, Romain Dumas şi Neel Jani, are la bază culoarea neagră, care omagiază recordul de pe Nurburgring Nordschleife stabilit de hipercar-ul hibrid 918 Spyder (de culoare neagră), care a fost pilotat de Mark Lieb. Totuşi prototipul cu numărul 18 dă mute semne de întrebare.
În primul rând, acesta pare să fie de fapt prototipul de anul trecut, care se caracteriza cu un „nas” mare, stabilizatorul ascuţit de pe „spinare” şi prizele de aer laterale şi celea din faţa
aripilor spate un pic diferite faţă de prototipurile din anul 2015. Mai sunt întrebări şi la adresa prototipului alb cu acelaşi număr 18, fotografiat în studiou, care cel puţin dispune de îmbunătăţirile aerodinamice…
Şi în fine, prototipul cu numărul 17, care va fi condus de Timo Bernhard, Brendon Hartley şi Mark Webber, are o coloristică inspirată de legendarul prototip de curse Porsche 917 KH, care a obţinut prima victorie în cursa de 24 de ore de la Le Mans în anul 1970 pentru Porsche. Dar şi maşina fruntaşă cu numărul 17 dispune de ajustări aerodinamice unice, care o deosebesc de prototipurile cu numerele 18 şi 19. Acestea sunt concentrate în zona laterală şi a aripilor spate.
La fel ca şi prototipul de anul trecut, noul 919 Hybrid păstrează propulsorul V4 de 2.0 litri pe benzină, care datorită turboaspirării dezvoltă peste 500 CP şi două sisteme de regenerare a energiei, care adaugă peste 400 CP, pentru o putere cumulată de peste 900 CP! Cel mai important însă, este capacitatea sistemelor de recuperare ale noului prototip, acestea generând
8 megajouli sau cu 4 mai mult decât
prototipul celor de la Audi! Germanii ne asigură că noul Porsche 919 Hybrid a devenit mai uşor, mai eficient, mai manevrabil şi mai fiabil.

Până la cursa de 24 de ore de la Le Mans, care va avea loc de pe 13 până pe 14 iunie 2015, noile Porsche 919 Hybrid vor concura în campionatul curselor de anduranţă FIA World Endurance Championship (WEC), iar prima cursă din sezonul 2015 va avea loc deja pe data de 12 aprilie, pe circuitul britanic de la Silverstone.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,535
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!