Concorso d’Eleganza: Maşini pentru starurile din Hollywood!
26 Mai 2015, 17:10
Există automobile, apariţia cărora atrage atenţia starurilor de la Hollywood. Un star neapărat vrea să fie în văzul lumii, iar cele mai multe priviri acesta va putea atrage doar
cu o decapotabilă sublimă. Şase decapotabile unice au fost înregistrate
în categoria F la concursul de eleganţă Villa d’Este.

Majoritatea din noi nu îşi pot imagina o Alfa Romeo fără de calandrul său original, iar acest exemplar poate fi confundat cu o altă marcă, având
similarităţi cu Porsche 356 Nr.1 Roadster la partea frontală. Totuşi, această Alfa Romeo 6C 2500 S Cabriolet Special cu caroserie Pininfarina este ceva mai mare ca dimensiuni, iar la interior se pot adăposti 3 persoane inclusiv
conducătorul pe primul rând de scaune! Acest model a fost construit în anul 1946 doar într-un singur exemplar fiind achiziţionat de către Giuliana Tortoli din Milan, expus de aceasta la diferite concursuri unde atrăgea multă atenţie. Maşina a revenit la Pininfarina unde Batista Pinin-Farina
o utiliza drept vehicul propriu. Mai apoi ea a fost vândută şefului Austin Motors, Leonard Lord, care s-a inspirat din formele ei la crearea modelului Austin A90 Atlantic. La momentul actual, Alfa Romeo 6C 2500 S Cabriolet Special este restaurată şi vine cu propulsorul său original cu 6
cilindri în linie şi 2,442 cm. cubi volum. Pentru prima dată după concursul din Monte Carlo din 1947, unde acest model a obţinut premiul cel mare, maşina a fost văzută în 2014 la concursul de eleganţă din Pebble Beach, evenimentul de la Villa d’Este fiind al doilea la număr după o absenţă îndelungată departe de ochii lumii.
Compania Cisitalia a fost creată în 1944 de către pilotul de curse Piero Dusio, iar primul model a apărut în 1947 a fost Cisitalia 202 Coupe produsă în 153 de unităţi. Decapotabilele au fost şi mai puţine.
Această Cisitalia 202 SC GS (Gran Sport) din anul 1952 este una din cele 46 de exemplare produse, dintre care au rămas doar 29 şi mai puţine sunt restaurate la acest nivel impecabil. Caroseria laconică executată din
aluminiu şi „îmbrăcată” pe un şasiu tubular pare să aducă aminte de Austin Healey. Sub capotă se află un benzinar în 4 cilindri cu un volum de doar 1,089 cm. cubi care dezvoltă 55 CP.
Această „torpilă” decapotabilă
cu parbrizul rotunjit pe partea conducătorului are o denumire foarte frumoasă – Lancia Aurelia. Pininfarina a creat doar 6 exemplare ale modelului Lancia Aurelia B52, toate fiind diferite
unul de celălalt. Acest exemplar numit B52 PF 200-C este cu adevărat unic, fiind exact acea maşină care a fost prezentată la Saloanele Auto de la Geneva, Paris, Frankfurt şi Torino din anul 1953. Frumoasa Aurelia este
propulsată de un motor V6 de 1,991 cm. cubi care dezvolta între 75 şi 90 CP. Anul trecut acest exemplar a fost vândut contra unei sume de 1.1 milioane de dolari.
Un al treilea Pegaso întâlnit de noi la Villa d’Este poartă denumirea de Pegaso Z-102 (anul 1954). Doar 8 exemplare au fost produse cu
caroserii de la Saoutchik care
accentuau potenţialul acestui model, componentele căruia au fost inspirate de la maşini de curse, iar vitezele pe care le putea atinge uşor depăşeau
performanţele a mai multor Ferrari. Totuşi, exemplarul present la Villa d’Este este unicul în caroserie Cabriolet de la Saoutchik! Acesta dispune de un V8 de 2,814 cm. cubi.
Modelul BMW 507 din anul 1957 cu siguranţă este unul dintre cele mai memorabile bijuterii bavareze! Acest roadster se dorea concurent pentru Mercedes-Benz 300SL, dar cu un preţ
mai accesibil. Totuşi, odată aplicată caroseria agresivă din aluminiu a ridicat costurile peste cele ale lui 300SL! Atunci a fost clar că 507 nu va fi construit la scară largă. Doar 252 de
exemplare au fost produse fiind echipate cu un V8 de 3,186 cm. cubi care dezvolta 150 CP. Dacă e să menţionăm starurile din Hollywood, printre proprietarii modelului 507 se număra chiar şi Elvis Presley!
Ferrari 250 GT LWB California Spyder din anul 1958 este un model cu adevărat iconic, preţurile pentru un exemplar imaculat ajungând la câteva
milioane de dolari, dar şi cele nerestaurate fiind apte să atingă la licitaţii sume frumuşele. Doar 50 de exemplare au fost create pentru
iubitorii decapotabilelor din SUA, fiind unele dintre cele mai căutate Ferrari din istorie.
Pentru a reduce greutatea multe
piese exterioare au fost executate din aluminiu, inclusiv portierele, iar sub capota acestor bijuterii cu caroserie
Scaglietti se afla un V12 de 2,953 cm. cubi care dezvolta 240 CP. Modelele cu bază scurtă (SWB) apărute în 1960 depăşesc potenţialul acestui exemplar
cu bază lungă (LWB), fiind capabile să stoarcă la licitaţii 10 milioane de dolari!
PiataAuto.mdRedacţia PiaţaAuto.md
0
2,883
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!