Mercedes-Benz celebrează 20 de ani de la lansarea sistemului de stabilitate ESP
4 Mai 2015, 15:16
Mercedes-Benz este unul din principalii inovatori ai sistemelor electronice de siguranţă. În 1978 germanii au introdus sistemul de antiblocare a frânelor, cunoscut pe larg ca ABS, care a devenit acum standard practic pe fiecare automobil produs în serie în zilele noastre. Un alt sistem revoluţionar dezvoltat de Mercedes-Benz, care urmează aceeaşi paşi şi fără de care un automobil modern nu poate obţine
punctaje maxime în testele de siguranţă, este ESP (Electronic Stability Program), sau sistemul de stabilitate. În 2015 sistemul ESP celebrează 20 de ani de la apariţia sa pe un model de serie, acesta fiind instalat pentru prima dată în martie
1995 pe coupe-ul S 600 (C140), redenumit în CL-Class începând cu 1996. Peste câteva luni acesta a devenit standard pe roadsterul SL (R129) şi pe nava amiral de atunci, S-Class (W140) în versiuni de top cu propulsoare V12 (opţional pe versiunile V8).
Sistemul de stabilitate ESP utilizează mai mulţi senzori, pentru a calcula unghiul de rotire a volanului, rotirea maşinii în jurul axului său vertical şi deraparea laterală, astfel, dacă cel de la volan pierde controlul într-o curbă, sau într-o manevră bruscă de depăşire, sistemul ESP frânează una sau mai multe roţi în dependenţă de situaţie, pentru a stabiliza maşina în rezultat evitând un accident eminent.
Pe imagine se vede cum derapează modelul ne echipat cu sistemul ESP şi cum îşi menţine traiectoria cel echipat cu ESP.

Conform studiului realizat de către asociaţia germană de asigurare (GDV) în anul 2008, dacă toate vehiculele ar fi avut sistem de stabilitate, dor în Germania puteau fi evitate 37,000 de accidente soldate cu vătămări
corporale şi 1,100 de accidente soldate cu decese. Începând cu noiembrie 2011, ESP a devenit obligatoriu pentru maşinile noi ce sunt comercializate pe teritoriul Europei, iar împreună cu centurile de siguranţă, airbag-urile şi ABS-ul, sistemul ESP este unul din cele mai importante sisteme de siguranţă al vehiculului modern.
Sistemul de stabilitate ESP mai are tangenţe şi cu unul dintre cele mai răsunătoare cazuri din ultimele două decenii, atunci când prima generaţie

A-Class a fost răsturnată în testul elenului de către un jurnalist suedez
în anul 1997.
A fost un pas înapoi pentru brandul german, dar Mercedes-Benz şi-a reinstaurat imaginea atunci când a
început să ofere standard sistemul ESP pe toată gama de modele
inclusiv pe micul A-Class.
Sistemul ESP a avansat, componentele sale au devenit mai compacte, lucrul său mai insesizabil, iar pe lângă funcţiile primare a apărut reducerea cuplului motorului şi chiar virarea roţilor pe maşinile echipate cu direcţie electrică!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,013
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!