La întrunirea fanilor GTI, Worthersee Tour, a fost prezentat probabil cel mai demenţial şi tot odată cel mai scump Volkswagen Golf din istorie OETTINGER 500R.
Conform creatorilor din atelierul de tuning german Oettinger, acest
exemplar este o maşină de curse, care poate fi legal exploatată pe drumurile publice.
Acest monstru captează privirea cu kitul său aerodinamic extrem de agresiv, condimentat şi de aripile evazate care adăpostesc jantele de 20 de inch încălţate în cauciucuri Dunlop Sport Maxx cu dimensiunea 275/25 R20. Pentru circuite, sunt oferite jante cu 18 inch.
Cele mai mari schimbări însă, au fost realizate la partea tehnică. Ecartamentele au fost mărite cu 58 mm, ampatamentul a crescut cu 9 mm, a fost instalat un sistem de frânare cu discuri de frână de 380 mm şi etriere cu 6 pistoane pe puntea faţă, iar cea mai importantă schimbare se regăseşte sub capotă. Propulsorul 2.0 TSI, care vine pe un Golf R de la uzină a fost înlocuit cu propulsorul
2.5 TFSI cu 5 cilindri în linie, preluat de pe Audi TT RS! În combinaţie cu un turbocompresor mai mare, pistoanele forjate şi resoftarea unităţii de control, puterea propulsorului a fost crescută de la 360 la 518 CP! Datorită unui raport de 2.83 kg la 1 CP şi unui cuplu imens de 680 Nm la 3,600 rpm, OETTINGER 500R accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.4 secunde, iar viteza maximă depăşeşte 300 km/h!
Acest simplu Golf cu performanţe de un supercar, are şi un preţ de supercar, care începe de la 150,000 euro
Curând cei de la Oettinger vor lansa versiuni şi mai performante care vor adăposti 600, 650 şi 750 CP respectiv!