La auzul unei noi premiere cu nume Passat Alltrack în gama Volkswagen, aţi putea avea o urmă de îndoială, dacă nu cumva aţi auzit relativ cu puţin timp în
urmă despre lansarea acelui model. Adevărul e că primul Passat Alltrack a fost lansat ceva mai bine de 3 ani în urmă, o perioadă evident prea scurtă pentru a un ciclu complet de viaţă al unui model, dar cei de la Volkswagen
au înlăturat destul de repede de pe piaţă generaţia B7 a lui Passat, care nu era decât un facelift consistent al lui B6, aşa că, fireşte, a venit şi rândul unei noi generaţii Passat Alltrack, parte a taberei B8.
În bunele tradiţii ale break-urilor cu capacităţi sporite de trecere, noul Volkswagen Passat debutează cu o gardă la sol mai înaltă de 174 mm şi zone masive de protecţie în zonele inferioare ale caroseriei. Tracţiunea integrală 4MOTION este oferită standard, fiind prezentă pe toate motorizările disponibile.
În gama de motorizări sunt incluse în momentul lansării un benzinar turboaspirat TSI şi trei
ipostaze TDI. Benzinarul dezvoltă 220 CP şi 350 Nm, în timp ce ofertele diesel cuprind diverse versiuni de putere ale motorului 2.0 TDI 150 CP şi 340 Nm, 190 CP şi 400 Nm şi 240 CP şi 500 Nm. Numai dieselul de 150 CP vine
echipat cu o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte, celelalte motoare fiind cuplate la transmisia DSG cu dublu ambreiaj.