Scandalul Volkswagen: Sunt afectate peste 85,000 de modele echipate cu propulsorul 3.0 TDI V6
23 Noiembrie 2015, 13:30
Se pare că “perlele” legate de scandalul celor de la Volkswagen nu vor înceta să răsară. După ce producătorul german se bătea cu pumnul în piept, exclamând că propulsorul 3.0 TDI V6 nu este afectat de sistemul de „trişare al emisiilor”,
cei de la EPA (agenţia americană pentru protecţia mediului) au depistat
prezenţa sistemului electronic care reduce nivelul de noxe în timpul testelor şi îl măreşte, aducându-l cu până la 9 ori peste normele legale atunci când maşina rulează pe drumurile publice. Acum este dezvăluită cantitatea vehiculelor afectate, aceasta ajungând la 85,000 de unităţi printre care modele
precum Audi A6, A7, A8, A8L, Q5 şi Q7, Porsche Cayenne şi Volkswagen Touareg. Acestea sunt exemplarele vândute pe teritoriul SUA începând cu anul 2009 până în prezent. La moment, Audi, Porsche şi Volkswagen, au sistat vânzarea modelelor echipate cu unitatea 3.0 TDI V6 pe teritoriul SUA.
Un total de aproximativ 482,000 de vehicule diesel afectate de sistemul de „trişare al emisiilor” au fost vândute pe teritoriul SUA, fiind echipate cu propulsorul 2.0 TDI, iar cei de la Volkswagen vor oferi tuturor proprietarilor o recompensă în forma unui card de 500$ care va putea fi folosit la orice distribuitor al grupului Volkswagen, plus o asistenţă gratuită 24 din 24 pe un termen de 3 ani de zile.
Posesorii europenii al celor 11 milioane de vehicule afectate însă, nu vor primi astfel de recompense! Cei de la Volkswagen motivează acest fapt, că comparativ cu europenii, clienţii americani au fost asiguraţi că diesel-urile „Clean Diesel” sunt foarte „curate”, plus la toate, vehiculele diesel sunt vehicule de nişă în SUA, în contrast cu Europa unde acestea ocupă 50% din piaţă.
Cei de la Volkswagen deja au elaborat remediu pentru propulsoarele 1.6 TDI şi 2.0 TDI, urmând să fie remediate şi
propulsoarele diesel 1.2 TDI şi 1.4 TDI, dar şi propulsoarele pe benzină afectate 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI,
1.8 TSI şi 2.0 TSI. Rămâne de văzut care va fi situaţia şi cu 3.0 TDI V6.
Acest scandal implică cheltuieli enorme pentru grupul Volkswagen, acesta din urmă fiind nevoit să reducă costurile de elaborare pentru viitoarele modele sau chiar „să pună cruce” pe unele din ele. Recent a fost sistată producţia celei de-a doua generaţie Volkswagen Phaeton, iar uzina „transparentă” din Dresden, Germania,
unde se producea aceasta, urmează să fie închisă. Soarta viitoarei generaţii Phaeton este la fel sub semnul întrebării, lansarea acesteia fiind anulată pe un termen nedeterminat. Reamintim, că viitorul Volkswagen Phaeton urmează să primească o propulsie pur electrică. Cei de la Volkswagen vor investi cea mai mare
parte din bani în elaborarea viitoarelor generaţii Volkswagen Golf şi Audi Q5, dar şi în platforma electrică MEB, pe baza căreia vor apărea mai multe modele electrice şi plug-in hybrid al grupului.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,285
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!