Toyota, Volkswagen sau General Motors - care a fost cel mai mare producător la nivel global în 2015?
27 Ianuarie 2016, 16:13
După lupta mărcilor premium unde am văzut schimbări de clasament, iată că avem toate datele despre vânzările concernurilor mari la nivel global - Toyota, Volkswagen şi General Motors. Deşi clasamentul a rămas neschimbat, au fost urmărite scăderi de vânzări în rândurile celor mai mari producători auto din lume.

La fel ca şi anul trecut, pe al treilea loc se poziţionează General Motors, care a vândut un total de 9.8 milioane de vehicule în anul 2015 sau cu 0.2% mai
mult faţă de anul 2014. Cei de la GM înregistrează creşteri al treilea an consecutiv, GM fiind pe primul loc la vânzări în America de Nord, America de Sud şi China. Piaţa nord-americană având o creştere de 6% (3.6 milioane de vehicule vândute), în mare parte datorită a 12 modele noi sau revizuite. Alte 3.6 milioane de vehicule au fost vândute în China, rezultatul fiind cu 5% mai bun faţă de anul 2014. Conform celor de la General Motors un mare impact asupra vânzărilor o au SUV-urile. Dintre toate brandurile care
intră în componenţa General Motors, Chevrolet a avut cele mai mari vânzări cu 2.1 milioane de vehicule vândute la nivel global, pe locul secund clasându-se Buick (1.2 milioane), iar pe trei venind Opel cu 1.1 milioane de automobile vândute (cel mai bun rezultat în ultimii 4 ani), în ciuda faptului că s-a retras de pe piaţa Rusiei.
Cei de la Volkswagen îşi menţin poziţia secundă după rezultatele vânzărilor din anul 2015, dar nu au reuşit să atingă cifra magică de 10 milioane de automobile, precum au făcut-o în 2014. Din cauza scandalului privind „trişarea cu emisiile” în urma căruia au fost rechemate peste 11 milioane de automobile, grupul Volkswagen a reuşit
o performanţă cu 2% mai slabă faţă de anul 2014, livrând „doar” 9.93 milioane de vehicule în anul 2015. Chiar dacă problema emisiilor a pornit din SUA, pe piaţa nord-americană vânzările au crescut cu 1.2%, în timp ce cea mai drastică cădere grupul Volkswagen l-a avut în Rusia unde vânzările au căzut cu -36.8%! Cel mai mare salt în vânzări însă, l-a simţit Porsche vânzările căruia au crescut cu 18.6%!
Brandurile Audi, Skoda şi Seat, de asemenea, au avut creşteri de vânzări, în timp ce vânzările celor de la Volkswagen au căzut cu 4.8%, care, totuşi, nu se compară cu scăderea vânzărilor diviziei MAN care a constituit -14.7%! pentru a se pune pe picioare, cei de la Volkswagen anunţă că vor lansa 20 de modele plug-in hibrid sau electrice către anul 2020, fiind parte din „Strategia 2025” către un „Nou Volkswagen”, revigorat, mai bun şi mai cinstit...
Al patrulea an consecutiv, titlul de cel mai mare producător la nivel global îi revine concernului Toyota, din care fac parte şi brandurile Lexus, Daihatsu şi Hino. În 2015 concernul nipon a vândut 10.15 milioane de vehicule sau cu 0.8% mai puţin decât în 2014. Astfel, putem constata că dintre cei trei producători de frunte, doar General Motors a simţit creşteri de vânzări.
Totuşi, cei de la Toyota au reuşit să se menţină la nivelul de peste 10 milioane de vehicule, surclasându-i pe cei de la Volkswagen care conduceau clasamentul în primele şase luni ale anului 2015, până a se „împiedica” de propria minciună privind emisiile. Pentru a-şi fortifica poziţiile cei de la Toyota vor achiziţiona integral brandul Daihatsu, ceea ce le va da controlul
deplin pentru avansarea pe pieţele emergente. Niponii îşi pun mari speranţe şi pe recent lansatul Prius, care va propulsa vânzările. Totuşi, un adevărat succes îl are Toyota Corolla, aceasta fiind nu numai cea mai vândută Toyota în anul 2015, dar şi cel mai vândut automobil din lume după datele anului 2015, cu 1.339 milioane de unităţi vândute!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
3,469
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!