BMW M3 celebrează 30 de ani cu cele mai excentrice exemplare create vreodată!
28 Septembrie 2016, 10:20
În 1986 a fost dat startul producție primei generații BMW M3 (E30), care a devenit un hit instant, rămânând și până astăzi o adevărată legendă, care a schimbat cursul istoriei modelelor
bavareze de performanță. De-a lungul celor 30 de ani, bavarezii au încercat să creeze versiuni extrem de excentrice pe baza modelului M3, care nu au ajuns pe linia de asamblare din
diferite motive. Cu această ocazie, cei de la BMW ne aduc aminte de patru versiuni extravagante, care au venit să celebreze ziua de naștere al lui BMW M3 cu o prezență inedită. Să le luăm pe rând, deci!
BMW M3 Pickup (1986)

Pentru necesitățile sale de a transporta diferite lucruri în cadrul diviziei M, bavarezii au decis să creeze un pick-up compact, care ar fi util, dar și ar reprezenta spiritul recent lansatului BMW M3 (E30). Astfel, având la dispoziție o decapotabilă
BMW Seria 3, aceasta a fost modificată substanțial, fiind transformată într-un pick-up.
Inițial sub capotă se afla unitatea
„M3-ului italian”, 320IS, care avea un volum redus de la 2.3 la 2.0 litri față de cel al originalului M3, din cauza taxelor exagerate la importul mașinilor în Italia. Acel motor dezvolta 192 CP, iar ulterior, acesta a fost înlocuit pe unul
de 2.3 litri, de la M3, care dezvolta 200 CP. Pick-up-ul a muncit pentru divizia M timp de 26 de ani, iar acum 4 ani acesta a fost pensionat, rămânând în stare perfectă, ceea ce demonstrează că și prototipurile unice nu sunt doar machete, dar automobile care fac față oricărei încercări.
BMW M3 Compact (1996)

În 1996 bavarezii au dorit să acapareze publicul tânăr cu un model M incipient - BMW M3 Compact, la fel cum o fac astăzi cu BMW M2. Dacă ar fi fost pus în producție, M3 Compact ar
fi primit o motorizare mai slabă, pentru a nu urca în scara ierarhică peste M3 Coupe, ceea ce făcea acest prototip. Acesta era cu 150 kg mai
ușor, iar având o greutate de doar 1,300 kg și propulsorul cu 6 cilindri în linie de 3.2 litri și 321 CP sub capotă, M3 Compact se transforma într-o adevărată rachetă, mai ușoară, mai rigidă și mai agilă decât M3 Coupe.
BMW M3 Touring (2000)

O versiune break a modelului M3 putea fi creată fără prea multe probleme, iar bavarezii au demonstrat acest lucru cu prototipul BMW M3 Touring. Bavarezii au avut intenția de a crea un M3 în caroserie break, însă pentru a studia
ce este nevoie pentru acest lucru, a fost creat acest prototip de teste. Bavarezii au dorit să vadă și de ce utilaje ar fi avut nevoie pentru crearea aripilor evazate spate, fără de a atinge ușile spate și de a ridica costurile de
producție. Astfel, un BMW M3 Touring putea fi creat relativ ieftin, doar prin adăugarea elementelor specifice M. Însă, bavarezii au decis că nu este momentul potrivit pentru apariția unui M3 în caroserie break.
BMW M3 Pickup (2011)

Istoria se repetă. Cei de la divizia M au repetat tradiția și au mai creat un pick-up, care a venit să înlocuiască cel învechit. Al doilea BMW M3 Pickup, de această dată creat pe baza
decapotabilei M3 Convertible (E92), a fost și certificat pentru a fi utilizat și pe drumurile publice și nu doar în incinta uzinei. Pentru a face haz de jurnaliști, pick-up-ul a fost dezvăluit pe 1 aprilie,
creând speculații că acesta ar putea fi introdus în serie ca o a patra versiune de caroserie pentru M3. Mulți au înghițit gălușca, însă fiind 1 aprilie, era de așteptat că a fost o glumă.
Sub capota pick-up-ului extravagant se regăsea același V8 aspirat natural de 4.0 litri, care livra 420 CP. Mașina a primit un coeficient aerodinamic apropiat celui cu care se lăuda M3 Coupe, fiind cu 50 kg mai ușor decât decapotabila și având posibilitatea de a duce în benă o încărcătură de 450 kg.
Acoperișul de tip targa putea fi scos, ceea ce reducea greutatea cu alte 20 kg și cobora centrul de greutate pentru o manevrabilitate mai bună.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,918
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!