Motoarele cu cilindree mare vor reveni după introducerea testelor de emisii în lumea reală!
18 Octombrie 2016, 09:39
În urma scandalului “Dieselgate”, în care a fost implicat întregul grup Volkswagen, testele europene ale emisiilor vor fi înăsprite, fiind realizate în lumea reală, pentru rezultate mai realiste decât cele de laborator. Se pare că noile teste în lumea reală vor avea și consecințe imprevizibile – revenirea propulsoarelor cu cilindree mai mare, care vor înlocui actualele propulsoare turboaspirate de cilindree mică! Astfel, noile teste vor stopa efectul downsizing-ului, care, în lumea reală nu are prea multe avantaje față de propulsoarele aspirate natural cu un volum mai mare. În testele realizate pe drumurile publice, propulsoarele mici tuboaspirate au demonstrat cifre de emisii și consum mult mai mari decât cele indicate de către producătorii auto. Doar în laborator aceste propulsoare mici pot demonstra cifre decente, nu și în lumea reală unde odată cu solicitările mai mari consumul crește simțitor, iar emisiile depășesc de 15 ori norma legală, în timp ce diesel-urile compacte emit mai multe emisii NOx și particule fine.

În următorii trei ani Renault, General Motors și Volkswagen vor înlocui
propulsoarele cu cilindree mică turboaspirare, pe altele cu cilindree cu 10-30% mai mare. Spre exemplu, dieselul de 1.4 litri al celor de la Volkswagen, va fi înlocuit cu un diesel de 1.6 litri, iar cei de la Renault, vor înlocui dieselul 1.6 dCi pe un diesel de 1.8 litri. Treptat ar putea reveni și propulsoarele aspirate natural, care nu
se supraîncălzesc la fel de mult ca cele turboaspirate. Pentru a preveni supraîncălzirea, spre exemplu, unitatea 0.9 TCe al celor de la Renault este aprovizionată cu mai multă benzină, iar acest lucru rezultă în cifre de emisii și de consum mai mari. Vor putea dispărea și unitățile în doi cilindri și trei cilindri, precum și turboaspirarea, care va fi înlocuită de motoarele electrice. Astfel, pe viitor volumul motoarelor nu va coborî sub 1.5 litri.

Primele teste ale emisiilor în lumea reală vor fi realizate începând cu anul viitor, iar către 2019 toate vehiculele vor trebui să se conforme testelor în lumea reală. Se pare că pe urma aceste schimbări radicale în lumea auto vor avea de câștigat producătorii americani, dar și cei niponi, precum Mazda sau Mitsubishi, care nu s-au grăbit să treacă la propulsoare mici turboaspirate. Reamintim, că concernul PSA Peugeot-Citroen deja a realizat propriile teste în lumea reală, rezultatele cărora le puteți vedea aici.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru via Reuters
0
2,327
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!