Control Blade - suspensia spate independentă, marca Ford
Am tot auzit că Focus este dotat cu o suspensie spate interesantă. Răscolind un pic în Internet, am aflat că suspensia se numește Control Blade. Este o suspensie independentă mai deosebită, dezvoltată de Ford. Își are începuturile încă din 1998, și a fost concepută să ofere două avantaje: în primul rând, inginerii au vrut să separe una de alta diferitele funcții ale suspensiei, izolând astfel componentele răspunzătoare de manevrabilitate de cele ce răspund de calitatea comportamentului. În al doilea rând, aceasta oferă mai mult spațiu interior. Cireașa de pe tort o constituie două brațe, așa-numitele "blade-uri", ce pot înclina roțile din spate sub un mic unghi.
Pe Youtube o să găsiți multe videouri, în care protagonistul este această suspensie, și puteți să vedeți nemijlocit cum funcționează. Nu exclud că o să fac și eu acest lucru în viitorul apropiat.
Teoria e teorie iar marketingul a devenit deja o artă. În zilele noastre, și un chibrit poate fi vândut la preț de mașină. Așa că lăsăm deoparte toate materialele publicitare și haideți să vă relatez ce înseamnă în practică această suspensie. Dacă ar fi să o descriu doar din cuvinte cheie, ar suna așa: sportivitate, ținută de drum, izolare fonică. E al naibii de stabilă pe drum! Fiecare mișcare e anume așa cum o anticipez. Obișnuiesc să conduc cu ambele mâini pe volan, fiind poziționate la sferturi de oră. Scriam încă în primul articol că atunci când am urcat pentru prima dată la volanul lui Focus, în showroom, primul lucru de care m-am îndrăgostit a fost
volanul. Acum, că îl conduc de mai mult timp, vă spun că simbioza dintre volan, sistemul de direcție și suspensie e minunat. Volanul de piele are o formă ce îți permite să îl ții foarte bine în mâini. Sistemul de direcție este complet electric, dar vă spun că volanul se simte greu, ca unul hidraulic. Iar suspensia, în opinia mea, este orientată mai mult către un stil sport. Uneori, când conduc și nu sunt alte vehicule pe drum, o mai testez, încercând să-i simt extremele, virând brusc în diferite părți. Până când se ține bine. Cu toate acestea, absoarbe gropile destul de bine. După mult timp de condus o Toyota Corolla din 2013, când am urcat pe Focus, mi s-a părut că o face mai bine decât concurentul nipon. Nu se aude nimic în plus, chiar și atunci când conduc pe drumuri de proastă calitate.