"BMW şi Mercedes irosesc bani pe tehnologii inutile", declară şeful de dezvoltare al celor de la Hyundai

Declaraţia dură vine de la şeful actual de dezvoltare al celor de la Hyundai, Albert Biermann, tot el fiind fostul vice-preşedinte de inginerie al diviziei BMW M. Mai nou, Biermann şi-a pus la treabă experienţa sa valoroasă în crearea celor mai performante BMW-uri la crearea noului Hyundai Genesis G90.
Într-un interviu recent, Biermann a declarat că branduri precum Mercedes şi BMW au devenit obsedate de tehnologii, antrenându-se într-o goană inutilă şi obsesivă, pentru care irosesc bani enormi, însă tehnologiile rezultate sunt inutile pentru cumpărători.

„Aceste tehnologii nu le aduc valoare în plus viitorilor posesori. E marketing, în primul rând. Câţi dintre clienţi ajung mai târziu să le cumpere, de fapt, şi să le folosească? Multe din aceste tehnologii există doar pentru presă, pentru ca despre noul model să se vorbească mai mult şi să se demonstreze un anumit nivel tehnologic. Dar câţi oameni ajung mai târziu să se bucure cu adevărat de ele, să le folosească şi să simtă că aceste tehnologii le îmbunătăţesc experienţa dată de o maşină?” – completează Biermann.
Mai mult ca atât, Biermann îşi direcţionează declaraţiile şi către fiabilitatea mai redusă a noilor tehnologii: „Dacă dintre nenumăratele de tehnologii noi, puse în goană pe aceste maşini, una eşuează după ceva timp, nu facem decât să-i dăm bătăi de cap în plus viitorului posesor, bătăi de cap inutile. Mi-ar plăcea ca maşinile să dispună de tehnologii cu adevărat necesare, bine perfecţionate şi fiabile, astfel încât şi peste 10 ani un sedan premium să arate ca nou, cu toate funcţionând ireproşabil. Ştiţi cât de mult s-au redus programele de testare înainte de lansarea unui nou model în industria auto în ultimul timp? Dacă acum câteva decenii vorbeam de zeci şi sute de mii de kilometri, astăzi şi un program de testare de 30,000 km e o raritate, proprie doar unor mărci ca Porsche sau Ferrari. Majoritatea celorlaţi au tot redus testele înainte de lansare la 10,000 km, ba chiar la 8,000 sau 5,000 km! Iar unii dintre constructori la unele modele nu mai fac deloc teste în lumea reală înainte de lansare!”.

De asemenea, Biermann şi-a exprimat nedumerirea cu privire la metodele de promovare a sedanurilor mari premium, când producătorii îşi expun aceste modele de top pe circuit. „Nava amiral a unei mărci de lux, pe circuit? Dar cât de des vom vedea, oare, un asemenea sedan de 2.2 tone în mâinile unui cumpărător, alergând pe un circuit sportiv?”
Până şi suspensia pneumatică, cu stabilizatoare active, de pe aceste modele, a fost arătată drept una stupidă de Biermann. „E o stupiditate inutilă, iar dacă mai ajungem şi la camere care scanează suprafaţa drumului pentru a ajusta reacţia suspensiei, totul ajunge la o adevărată comedie absurdă. Nişte amortizoare cu reacţii ajustabile ar fi perfect suficiente, fără toată suita asta de tehnologii vaporoase.”, a conchis Biermann.
Cu siguranţă acesta e un subiect extrem de sensibil şi puţini îndrăznesc să pună degetul pe rană, aşa cum a făcut-o acum Biermann. Noi, la rândul nostru, vorbim de fiecare dată despre fiabilitatea din viaţa reală în relatările noastre cu automobilele redacţionale şi de mult ori v-am spus care tehnologii şi-au meritat cu adevărat banii şi pe care nu le folosim decât o dată-două ori în an, maxim.

Dar Dvs., ce credeţi despre acest subiect? Haideţi să ne spunem cu toţii părerea!
0
3,052
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!