Moldova: APC a efectuat verificări la mai multe staţii de alimentare cu produse petroliere!

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC) a efectuat recent verificări la 141 staţii de alimentare cu produse petroliere depistând mai multe abateri. Verificările au fost, însă, cu titlu de informare şi consultare, astfel agenţii economici nu au fost sancţionati pentru încălcările comise.
Aşadar, în cadrul verificărilor s-a depistat neconformitatea indicatoarelor de preţuri pentru produse petroliere la circa 10% din agenţi economici, pe când la circa 87% indicatoarele de preţuri pentru produse de larg consum nu corespund normelor legale! Pentru 5 unități de sisteme de măsurare și înregistrare a cantității produselor petroliere și gazelor lichefiate comercializate cu amănuntul şi 20 unități de cupe metalice s-a constatat lipsa buletinelor de verificare metrologică. 10 unităţi de tije metalice nu au fost supuse verificării şi legalizării metrologice! 35 staţii de alimentare nu dispuneau de registru de evidenţă a produselor petroliere, pe când la alte 38 staţii de alimentare registrul nu era completat conform cerinţelor legale. La 9 staţii PECO s-a constatat comercializarea produselor petroliere în ambalaj de masă plastică. Toate staţiile de alimentare banii pentru produse petroliere sunt încasaţi direct de la clienţi, fără a-i îndemna să execute achitarea la casă. La 24% din staţii au fost depistate produse alimentare cu termenul de valabilitate expirat, la 17% lipseau actele de provenienţă pentru unele mărfuri şi a certificatelor de calitate (27% din staţii).
APC precizează, că în cazul în care cumpărătorul are îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea lui, angajaţii staţiei de alimentare sunt obligaţi să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi, în cazul depistării unor abateri, să restituie paguba provocată cumpărătorului.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor îndeamnă toți consumatorii să solicite bonul de casă și să fie precauți atunci când procură produse petroliere de la stațiile de alimentare. În cazul când vă sunt încălcate drepturile, sau considerați că ați fost înșelat cu privire la calitatea sau volumului produsului petrolier, apelați la linia fierbinte al APC la numărul de tel 022 74 14 64, linia verde 080028028, apel gratuit din toate raioanele țării. De asemenea, puteți să înregistrați o reclamație pe adresa str. Vasile Alecsandri nr. 78, sau la www. consumator.gov.md.
0
3,385
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!