Un producător din Polonia a creat un iaht luxos electric, cu baterii imense la bord şi panouri solare pentru a se încărca

8 Octombrie 2023, 10:45
Redacţia PiataAuto.md
În Polonia, în oraşul Gdansk, există un producător de iahturi super luxoase, numit Sunreef Yachts, care şi-a făcut o reputaţie de a adopta tot soiul de tehnologii inovative de eficienţă în consum, precum panouri solare, reducând astfel consumul de carburanţi. Şi pentru că şi iahturile sale sunt lucrate cu iscusinţă, producătorul polonez a reuşit în ultimii ani să vândă ambarcaţiunile sale de lux până şi unor vedere precum piloţii de Formula 1 Fernando Alonso şi Nico Rosberg, dar şi tenismenului Rafael Nadal. Acum cei de la Sunreef Yachts au prezentat cel mai tehnologizat şi vizionar model al lor — un iaht luxos cu propulsie electrică, cu baterii de capacitate imensă la bord şi panouri solare pentru a le încărca.
Iahtul are numele de Sunreef 80 Power Eco Sol, unde cuvântul „sol” vine de la spaniolul soare, iar cifra de 80 vine de la lungimea în picioare a iahtului, ceea ce echivalează cu 24,4 metri lungime. Deşi anterior fuseseră prezentate doar schiţe de design şi abia acum produsul construit, noul model de iaht deja a primit şi premiul mare de design din Germania în acest an.
Iahtul e propulsat de două electromotoare de 360 kW, cifră care echivalează cu 490 CP. Acestea sunt alimentate de la un set imens de baterii cu o capacitate totală de 990 kWh, deci aproape un 1 MWh de electricitate!
Polonezii spun că au folosit baterii mult mai performante pe iahtul lor, cu o densitate energetică de 5,2 kg per kWh, ceea ce e cu 30% mai performant decât bateriile folosite de obicei pe alte iahturi electrice. Totodată, 5,2 kg pentru fiecare kWh, înmulţit cu 990 kWh, rezultă într-o greutate totală de 5.148 kg a acestor baterii la bord! Pentru un iaht de 24 metri lungime, e o greutate mare, indiscutabil!
Iahtul electric are şi panouri solare montate de jur împrejur, şi pe acoperiş, dar acestea sunt frumos integrate în design. Panourile însumează 36 kW de putere maximă instalată, însă, realist vorbind, în condiţii ideale vor genera maxim 25 kW de putere, din cauza orientării diferite a lor. Asta înseamnă că, teoretic, ar fi nevoie de 40 de ore de încărcare cu soare la maxim, ca să se încarce complet bateria, cu condiţia de a nu consuma nimic pentru electricitate şi aer condiţionat.
Însă inginerii polonezi recunosc că asta n-ar fi posibil, pentru că doar consumul static al iahtului pe 24 ore e mai mare decât pot genera panourile solare într-o zi cu soare, aşa că autonomia e anunţată la doar 300 mile nautice, adică 555 km.
Iar cei care se vor simţi prea limitaţi de o asemenea autonomie electrică mică, pot citi textul mărunt din specificaţiile acestui iaht electric, care spune că la bord, mai există totuşi un generator cu combustie, care poate fi pornit pentru a produce electricitatea necesară inclusiv electromotoarelor şi încărcării bateriilor, iar astfel iahtul poate face şi călătorii de mii de kilometri, transoceanice.
0
5,236
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!