După ce a pensionat majoritatea modelelor cu combustie în Europa, Ford a ajuns să piardă câte 100.000 dolari la producţia fiecărei maşini electrice

14 Mai 2024, 10:33
Redacţia PiataAuto.md
Acum doi ani, Ford anunţa o mare reformatare a planurilor sale pentru Europa, cu pensionarea treptată a majorităţii modelelor cu combustie, cu excepţia SUV-ului Puma, închiderea unor uzine şi lansarea de multe modele electrice, care să înlocuiască treptat modelele anterioare şi să asigure companiei o poziţie bună pe această piaţă. Mondeo, un model şi aşa slab vândut, n-a mai văzut un succesor. În 2023 a fost scoasă din producţie şi Fiesta, iar în 2024 vine şi rândul lui Focus, cele două modele făcând cândva cea mai mare parte a vânzărilor de pe continent. Toate monovolumele au fost pensionate, iar azi din modelele cu combustie în Europa mai e vândut doar Puma, Explorer PHEV şi Kuga şi ultimele exemplare de Focus. Între timp, Ford a lansat mai multe modele comerciale electrice, are şi un Mustang Mach-E electric, în SUA are F-150 Lighting, iar pentru Europa a lansat Explorer electric, pe baza lui VW ID.4, un model care se confruntă cu probleme şi care a întârziat şi lansarea modelului Ford.
Nici în SUA situaţia cu modelele electrice Ford nu e foarte bună, în special de când a fost lansat Tesla Cybertruck. Ford se apropia anul trecut de un punct în care producţia de electrice aproape că atingea nivelul în care să poată ieşi din zona de pierderi, dar apoi vânzările lui F-150 Lightining au scăzut brusc pe fundalul lui Cybertruck şi acum curba pierderilor a luat-o din nou în jos.
Iar această situaţie la nivel global i-a făcut acum pe cei de la Ford să-şi contacteze furnizorii de baterii pentru maşinile lor electrice — de la chinezii de la CATL până la coreenii de la LG — şi să le ceară reducerea cantităţilor de baterii livrate către Ford, din cauza cererii mult mai mici pentru modelele electrice Ford.
Ford deja decisese anterior să reducă investiţiile pentru noi modele electrice şi să întârzie noile lansări, reprogramând pensionarea altora, cu combustie, sperând să economisească 12 miliarde de dolari astfel. Totuşi, pentru acest an Ford estimează că va pierde 5,5 miliarde dolari cu divizia sa de maşini electrice, anunţând recent că această divizie a devenit principala povară generatoare de pierderi pentru companie.
Odată cu scăderea preţurilor la maşini electrice şi scăderea vânzărilor electricelor Ford, compania a ajuns în primul trimestru al anului 2024 la situaţia în care a pierdut câte 100.000 dolari pentru fiecare automobil electric pe care l-a fabricat, la media sa globală!
Pe fundalul acestor cifre, şefii Ford nu au ezitat să facă tot felul de comentarii tăioase la adresa maşinilor electrice, declarând că această experienţă amară ridică mari semne de întrebări dacă asemenea decizii de a investi atât de masiv în modele electrice, în detrimentul celor cu combustie sau hibride, au fost corecte şi ar trebui luate în general în industrie.
Aceleaşi pierderi majore pe care Ford le înregistrează cu modelele electrice au făcut compania să anunţe acum că-şi revede planurile de a ajunge la o gamă complet electrică în Europa către anul 2030. Mai mult ca atât, Ford a anunţat că va produce un model nou cu combustie la fabrica sa din Valencia, Spania, acolo fabrică în prezent SUV-ul Kuga, menţionând că acel model va avea rolul să asigure sarcina de producţie şi vânzări suficiente încât marca Ford să rămână viabilă în Europa, până la o eventuală trecere totală la modele electrice. Ford a mai anunţat că fabrica sa din Valencia va produce 300.000 exemplare anual ale acelui nou model, ceea ce sugerează că acesta ar trebui să aibă un succes mare la vânzări în Europa pentru a atinge aceste cifre. Anterior fabrica spaniolă producea modele precum C-Max, S-Max şi Mondeo.
2
56,827
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!