Rolls-Royce a dezvăluit Cullinan Series II, noua interpretare a SUV-ului de lux suprem, cu motor V12 sub capotă

7 Mai 2024, 18:14
Redacţia PiataAuto.md
Rolls-Royce a dezvăluit astăzi ceea ce numeşte Cullinan Series II şi e o nouă interpretare a SUV-ului de lux suprem, care mai păstrează superbul motor V12 sub capotă. Lansat în 2018, după 6 ani aproape că am fi vorbit în mod normal de o nouă generaţie, însă, la Rolls-Royce durata de viaţă a modelelor e mult mai lungă, iar în zilele noastre asemenea maşini, cu motoare uriaşe, au o viaţă şi mai extinsă, aşa că tehnic vorbind ceea ce vedem în faţă e un soi de facelift mai consistent, păstrând neatinse toate ingredientele superbe care au consacrat până acum acest model.
Când vorbim de modele Rolls-Royce, uneori până şi noţiunea de lux trece într-o altă dimensiunile, iar cifrele care sar în faţă nu sunt neapărat caii-putere, ci cele 2,2 milioane de cusături trasate pentru tapiţeria scaunelor faţă, cu circa 17,7 km de fire, sau cele 107.000 perforări din scaune.
În 2019, noi am testat Rolls-Royce Cullinan, într-un test drive în care am putut conduce SUV-ul suprem din Budapesta până la Bratislava, pentru a-i simţi calităţile plenar. Prin urmare, i-am simţit atunci şi motorul V12, şi felul sublim de confortabil în care se conducea. Iar facelift-ul de acum ne dă un grad de comparaţie direct cu acel test drive din 2019.
Foto: Rolls-Royce Cullinan din testul nostru drive din 2019

Motorul, aşadar, a rămas acelaşi V12, de 6,75 litri, cifra de 6,75 având o mare conotaţie istorică pentru Rolls-Royce, întrucât a însemnat şi cilindreea unui motor V8 longeviv, care a determinat o mare parte din parcursul mărcii. Abia apoi s-a trecut de la V8 la V12, revenindu-se ulterior la cilindreea magică. Împrospătarea modelului a rămas neatins acest motor, fără a-i adăuga vreun cal-putere în plus şi fără a-i adăuga vreun electromotor. Propulsorul livrează în continuare 571 CP şi 850 Nm, fără efort.
Rolls-Royce spune că SUV-ul Cullinan a schimbat foarte mult felul în care sunt cumpărate şi exploatate modelele mărcii. Când a fost lansat, mai puţin de 70% dintre proprietarii Rolls-Royce
îşi conduceau singuri maşinile, ceilalţi având un şofer angajat. Aproape toţi proprietarii de Cullinan îşi conduc singuri SUV-ul, iar asta a scăzut media proprietarilor de Rolls-Royce care mai au un şofer angajat la sub 10%. De asemenea, modelul a întinerit foarte mult media de cumpărătorii Rolls-Royce, de la 56 ani în 2010 la 43 în prezent.
Cea mai mare modificare văzută la exterior e forma diferită a barei de protecţiei, cu un soi de V în zona inferioară. Calandrul e iluminat acum, aşa cum s-a întâmplat şi la unele modele BMW în ultimii ani.
Blocurile optice faţă au un soi de continuare liniară verticală prin părţi, care ar trebui să dea un aer de design mai proaspăt şi o uşoară migrare de la formele pur rectangulare.
Evoluţii similare se văd şi la posterior, unde a apărut un scut mai vizibil în zona inferioară, de parcă Cullinan ar vrea să-şi afirme mai vizibil caracterul de SUV.
La interior, display-ul multimedia nu mai e ascuns în interior, ci e întotdeauna vizibil, pentru că proprietarii sunt mai tineri şi-l folosesc mult mai des. Interfaţa nouă e preluată de la modelul electric Spectre, astfel încât totul a devenit mult mai modern.
Mici perfecţionări se regăsesc peste tot şi sunt cu sutele la număr. Culori noi, stofe, materiale, toate aceste detalii sunt atât de profunde şi personalizate, încât sunt mai degrabă comunicate clientului ca a o sesiune de măsură la un croitor profesionist de costume. Pentru că aşa se configurează un Rolls-Royce, în esenţă, ca la un croitor în care ţi se croieşte maşina personalizată până la desăvârşire. Şi Cullinan va continua câţiva ani buni înainte să fie SUV-ul suprem cu motor opulent într-o lume a tot mai multor maşini electrice.
0
1,641
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!