BMW Seria 6 Gran Coupe
4 Iunie 2012
E oficial, BMW se poate considera membru cu acte în regulă în clubul exclusivist al coupe-urilor cu patru uşi, alături de Mercedes-Benz CLS, Audi A7, Porsche Panamera şi poate Aston Martin Rapide. Seria 6 Gran Coupe e o
maşină care ţinteşte foarte sus, undeva în elita absolută a societăţii, printre oamenii care au în garaj 3-4 maşini, şi respectiv, îşi pot permite să achiziţioneze un model fără a se gândi neapărat dacă o să îl poată folosi în
toate situaţiile vieţii lui. Pentru situaţii
diferite, există întotdeauna o altă
maşină în garaj, care rezolvă
problema. Iar maşina de moft poate fi
cu succes una ca
Seria 6 Gran Coupe.
De ce zicem asta? Pentru că noul model al celor de la BMW e cam cea mai puţin practică maşină care a trecut prin mâine noastre în ultimii ani. Luciu, frumuseţe, armonie, exclusivism, glamour – toate sunt prezente pe Seria 6 Gran Coupe, nu însă şi capacitatea maşinii de a juca rolul de automobil exploatat cotidian.
Estetică

Ca obiect de design automobilistic, Seria 6 Gran Coupe e o mostră de inspiraţie supremă, cu o siluetă suplă şi elegantă, dar care nu uită să emane puterea specifică mărcii bavareze.

Pe lateral două linii esenţiale fac jocul formelor – cea superioară orizontală,
care formează nervura cea mai proeminentă, şi o altă linie unghiulară, care porneşte în jos de la aripile faţă, crează o adâncitură în uşa faţă, apoi continuă orizontal spre uşa spate. Privită din lateral, maşina aduce proporţii mult mai apropiate de cele ale coupe-urilor BMW, decât ale sedanurilor, şi asta graţie capotei lungi, şi a habitaclului puternic axat spre spatele maşinii.
Jantele opţionale de 19 inch, cu care este echipată maşina din test, par să fie un atribut absolut necesar pentru a-i sublinia eleganţa modelului. Vopseaua mată, cu care se mândreşte maşina testată de noi, îşi face imediat efectul estetic, însă ar putea fi foarte pretenţioasă în exploatare.
Habitaclu, cu mănuşi albe

Maşina din test vine cu un habitaclu din seria BMW Individual, tapiţat cu piele de două culori – maro-oranj şi alb, condimentată cu inserţii din lemn alb şi aluminiu. E a naibii de frumoasă această combinaţie, însă e groaznic de nepractică. Pielea albă e atât de pretenţioasă la haine nepotrivite sau atingeri umane, încât devine foarte repede pătată şi îşi pierde prospeţimea. Practic, în calitate de proprietar al unui astfel de BMW Seria 6 Gran Coupe, nu ai voie să porţi blugi sau alte haine de pe care s-ar putea lua nuanţa şi nu are voie să-ţi fie prea cald niciodată. E preferabil să te urci la volan în pantaloni albi şi cămaşă albă, cu mânecă lungă, cu pantofi întotdeauna curaţi şi să ieşi întotdeauna dintr-o încăpere răcoroasă.

Asta e, glamour-ul ajunge până la absurd uneori, însă să nu uităm că maşina se adresează anume oamenilor care duc un astfel de mod de viaţă, îmbrăcat în alb. Dacă aveţi un spirit mai practic, dar vă doriţi cu tot dinadinsul un Seria 6 Gran Coupe, noi vă recomandăm o soluţie simplă: să
să optaţi pentru o nuanţă de piele bej standard la interior, care va fi cu mult mai practică şi durabilă.

Chiar şi aşa, nu putem să nu remarcăm frumuseţea estetică a habitaclului în care ne aflăm astăzi şi calitatea de excepţie a materialelor. Plafonul maşinii e tapiţat de asemenea în nuanţă maro-oranj, iar pe bord pielea este întretăiată de cusături cu aţă contrastantă, care fac maşina să pară şi mai exclusivă. Consola centrală e asimetrică, fiind parcă rezervată exclusiv celui de la volan, într-o manieră absolut egoistă. E firesc, însă, odată ce vorbim despre o maşină care se auto-defineşte drept coupe. Şi panourile interioare ale uşilor faţă sunt asimetrice – pasagerul din dreapta beneficiază de un mâner mare şi reliefat, în timp ce cel de la volan are un mâner al uşii mult mai discret, lângă care vin şi câteva comenzi uzuale pentru geamuri.

Scaunele faţă dispun de multiple reglaje electronice, însă totuşi găsirea poziţiei potrivite ia ceva timp. Tetierele sunt acoperite cu nişte pernuţe de confort, gata să vă ajute la reducerea oboselii. Susţinerea laterală a
scaunelor e una bună, ca în cazul tuturor modelelor BMW, Maşina din test mai dispune şi de lumini ambientale, care sporesc capacitatea de a crea o atmosferă relaxantă la interior.

Pasagerii spate beneficiază chiar şi de draperii acţionate electric, pentru geamurile lor laterale şi pentru lunetă. Pentru acţionarea lor, pe panourile interioare ale uşilor spate, există şi butoane dedicate pentru fiecare cortină. Cât priveşte spaţiul de care beneficiază pasagerii de aici, însă, acesta e destul de limitat. Pe înălţime stau bine pasageri de maxim 1.70-1.75 metri, iar genunchii vor fi destul de strâmtoraţi, mai ales dacă ocupanţii locurilor faţă sunt ceva mai masivi şi îşi vor culisa scaunele spre spate. Prin urmare, pe bancheta spate a Seriei 6 Grand Coupe se stă ceva mai bine decât într-un coupe cu două uşi, însă mult mai puţin confortabil decât într-unul din sedanurile veritabile ale mărcii. Şi unde mai pui că şi spătarul banchetei are un unghi prea vertical pentru a fi cu adevărat confortabil, iar pasagerii de aici beneficiază doar de butoane de încălzire a banchetei şi de flux de aer din sistemul de climatizare.
E clar, BMW Seria 6 Gran Coupe nu e o maşină în care proprietarul să savureze călătoriile de pe bancheta din spate. La volan e mult mai bine, acolo unde confortul e condimentat de senzaţia plăcerii veritabile în condus, capitol la care Seria 6 Gran Coupe excelează cu adevărat.
Motor şi dinamică

Pe Seria 6 Gran Coupe se montează deocamdată doar motoare de vârf. Că doar vorbim de o maşină exclusivă, nu? Noi avem la test versiunea cea mai „accesibilă” pe benzină, un 640i, care vine cu un propulsor TwinPower Turbo sub capotă, de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, care dezvoltă aici 320 CP. Această putere se realizează între 5,800 şi 6,000 rpm. Cuplul maxim
ajunge la 450 Nm şi este disponibil la turaţii mult mai mici – între 1,300 şi 4,500 rpm.

Condusă în regim lejer, Seria 6 Gran Coupe pare foarte calmă şi nu te provoacă să-i exploatezi întregul potenţial. Ba mai mult, regimul Eco Pro te face să intri în joaca de-a câştigatul kilometrilor în plus datorită condusului eficient. Odată ce apeşi pedala de acceleraţie, însă, motorul cu
6 cilindri urcă spre 5-6 mii rpm, unde
sunetul său devine unul cu adevărat
bestial, şi propulsează maşina cu o
răbufnire continuă de forţă. Transmisia
cu 8 trepte reuşeşte facă uz de
puterea motorului într-un mod extrem
de eficient, astfel încât accelerările
nu sunt întrerupte de şocuri
nedorite. Iar timpul de
acceleraţie de la 0 la
100 km/h este de
doar 5.4 secunde...
La viteze mari maşina rămâne perfect
controlabilă, mai ales dacă rulează pe
un carosabil foarte bun. Direcţia
maşinii este asistată electric, însă
feedback-ul este unul foarte bun.
Suspensia maşinii este
destul de rigidă, mai ales
în tandem cu jantele
opţionale de 19 inch, cu care este echipată maşina din test, fapt care
favorizează transmiterea micilor denivelări ale carosabilul în volan. Totuşi, pe un drum cu adevărat bun, dispar şi vibraţiile, şi sunetele nedorite, iar maşina se transformă într-un shuttle izolat fonic, care accelerează până la orice viteză posibilă cu acelaşi grad de control şi încredere.
E plăcută pătrunderea sunetului motorului în habitaclu la peste 4,500 rpm. La turaţii mici, acestea e absolut neauzit. Atunci când conduci dinamic, însă, Seria 6 Gran Coupe te delectează cu toate ingredientele plăcerii de condus – sunetul motorului, rezervă imensă de putere, feedback bun în volan, manevrabilitate excelentă şi senzaţie de control deplin. Tabloul perfect pentru o astfel de maşină nu sunt drumurile Moldovei, ci regiunile cu drumuri şerpuitoare din sudul Franţei
sau chiar Monaco, iar uneori şi autostrăzile nemţeşti fără limită de viteză.

Nu, maşina asta nu poate fi unica într-o familie. Jucăria unui burlac – da, cu foarte mult succes. Dacă vorbim de oameni cu familie, atunci Seria 6 Gran Coupe trebuie să stea în garajele unor case mari, lângă alte 2-3 maşini, mai practice şi mai capabile de exploatare cotidiană. Iar Seria 6 Gran Coupe să fie scoasă pentru a vizita tot felul de
cluburi, cocktail-party-uri, unde proprietarii să-şi etaleze într-un mod original statutul. Că doar modelul porneşte de la vreo 66 mii Euro, iar maşina din testul nostru, cu tot cu habitaclul cu piele albă, şi vopsea mată pe caroserie, sare de bariera de 100,000 Euro şi de opreşte pe la 103,000... O maşină cu pretenţii poate mult prea elitiste...

Instrumente utile:
BMW Seria 6 Gran Coupe 640i vs concurenţi
PiataAuto.mdIlie Toma
9
8,362
GALERIE FOTO (41 IMAGINI)
COMENTARII (14)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Iunie 2012 - 17:20
Da... am citit testul si vin ku urmatoarea parere: Nu face!!! E o masina frumoasa la exterior, placuta okiului, dar daca vb de interior la capitolul "DESIGN" i-as acorda o puternika nota de 10. Paleta de culori intradevar e splendida, se combina de minune si creaza acel "miros" a elitei, insa nu e praktik, kum s-a mai mentionat (doar nu voi purta numai alb, trebuie sa te imbraci potrivit sezonului si starii vremii). Ei au construit-o probabil asa pentru a se evidentia si ei ku ceva printre concurentii enumerati de redactie, dar acestia sunt cu mult mai puternici la practicitate si probabil ku asta vor avea de cistigat la numarul vinzarilor. Eu gindesc ca ar fi trebuit sa faca ceva "a la CL de la Mercedes": comfortabil, spatios, puternic si evidentiaza statutul aristocratic al proprietarului. Cu asa bani personal mi-as lua nava amiral al marcii, Seria 7. Dupa cum am mai spus, mai bine sa zik asa... faceau un Seria 7 "Coupe" si in acest mod liber as putea pleca ku ea kit la o intilnire eleganta unde pantofii GUCCI contureaza cele "4 ace", fie si la un cocktail-party. Nu prea cred ca se va gasi cineva sa o ia mai avind inka vreo 3-4 masini in "colectia" sa, numai doar daca nu de muta Mr. BlackStar ku traiul la noi in tarisoara... :-)
0
0
dima
Chişinău
la 4 Iunie 2012 - 17:39
VB_1One nu trebuie sa dam la rebut masina numai fiindca are scaune albe, poti sa comanzi scaune de care vrei macar si din material simplu negru,daca sa privim din asa punct de vedere atunci nici iarna nar trebui sa mergem cu ea fiindca e tare frig si in genere so tinem in garaj ca sa nu se strice:))))))), masina e foarte super si nici nu se compara cu MB sau Audi, unicul lucru pe care il putem compara este calitatea plasticului care si la BMW din pacate a devenit ieftn la fel ca la MB si Audi.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Iunie 2012 - 19:24
Ai s-o tii ingaraj mai repede se va strika inka... masina trebuie sa mearga dar nu sa stea. Bine hai chestia ku scaunele se rezolva, ramine spatiu mult mai puţin confortabil decât într-unul din sedanurile veritabile ale mărcii... la ce bun atunci 4 usi? Mai buna ramine varianta cu Seria 7 la asa bani sau un CL ca e mai inkapator si ofera tot aceasi.
0
0
dima
Chişinău
la 4 Iunie 2012 - 19:51
in orce intreprindere fie vorbim de auto, fie vorbim de hirtie igienica:), exista o vorba:"fiecare produs isi are cumparatorul sau", seria 6 e cu totul alta clasa decit seria 7 si va avea contigentul de cumparatori mai tineri decit a seriei 7, seria 6 este facuta mai mult pentru soferi, seria 7 mai mult pentru cei din spate - relativ desigur:))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Iunie 2012 - 21:57
DIma: Seria 6 e buna, nam nimik kontra ei... dar Gran Coupe e cu totul altceva. E ca si kum ai kompara Lancer X cu Lancer Evolution X. NU as schimba un BMW Seria 6 pe un Gran Coupe...
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 4 Iunie 2012 - 22:20
Eu mi-aș lua mai bine un Porsche Panamera. Aceea e mașină în toată puterea cuvîntului!!:)
0
1
Mihail
Chişinău
la 4 Iunie 2012 - 22:40
VB_1One eu daca as alege culorile salonului.. apoi in primu rind "ALB" is bolnav dupa curatenie... si albu e culoarea careti da de stire mereu la ce nivel stai cu curatenia in masina si cind tre de spalat ;)
pe linga asta mai are un mare avantaj.... vara nu se incalzeste asa tare salonul... incit sa te frigi de ....
masina e reusite...

dima.... stiu ca esti mare fan bmw... da cu exagerarile mai din scurt ;)... cind a avut bmw plastic peste cel al AUDI si cu atit mai mult MB?

si apropo cit nu teai zbate tu da bmw a devenit remorca la audi si mb...
no spun doar eu... o arata si vinzarile din ultimii ani...
oricum eu le doresc succes si o concurenta cit mai echilibrata pentru ca au facut istorii prea frumoase ca sa nu aiba viitor ;)
0
0
dima
Chişinău
la 4 Iunie 2012 - 22:55
mihai eu am avut si audi si MB si multe BMW-uri, niciodata nu puteai compara materialele interioare BMW cu celelalte 2 marci, erau net superioare! nai sa vezi nici un bmw cu torpedoul crapat de la soare ca la majoritatea MB mai vechi si nai sa vezi niciodata butone cu inscriptii sterse ca la audi din toate timpurile:) ce tine de vinzari nu stiu daca ai dreptate anume pentru acest segment, dar eu ma bazez pe faptul ca BMW are primul loc in topul marcilor auto deja multi ani la rind concurind cu toyota, iar de audi si MB in acel top nici nu miroase:)))
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 5 Iunie 2012 - 10:50
Mi-a facut placere sa citesc acest articol,masina isi merita banii,dar din pacate pentru noi "muritori de rind" in timpul apropiat nu se programeaza procurarea acestor bijuterii din motiv financiar(((((((
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Iunie 2012 - 11:42
Dima: iata aici ku tine sunt deacord fiindca multe MB am vazut crapate in salon si scaune cu materie ferfenitite... la audi as spune ca e ca la BMW, permanent tot la lokul sau, nimik rupt, nimik krapat nustiu unde tu ai vast butoane sterse? Probabil pe la un Audi 80 B2...

Mihai: si mie imi place albul, insa numai la imbracaminte, am o sumedenie de lukruri incepind de la incaltaminte si terminind cu lengerie de corp si dormitor. Uneori tatal meu ma intreaba de imi iau numai alb: slapi albi, adidasi albi, macasini albi, sorti albi ,camase albe, trikouri albe, manusi albe, caciula alba si lista continua la infinit... eu ii zik: imi place sa fiu unic. NU sunt cu albul in cazul salonului masinii, prefer ceva apropiat mai bine, adika culoare bej a pielii de pe scaune si portiere si tapiterie de jos ceva in ton maro. Zik asa deoarece e foarte greu sa intretii un salon in stare ideala, exact kum ai zis si tu te caracterizeaza pe tine insuti, in conditii pe care le avem in Moldova. NUmai de la praful de pe strada poti innegri salonul si restul, dar ce sa mai zici de un anotimp ploios cum e toamna sau primavara cind totul se topeste si e numai noroi peste tot unde nu te-ai intoarce? Decit interiorul masinii, la care tin mult de tot, sa fie "svinarnic" ap mai bine ie-ti un Vaz caci acolo cel putin e linoleum pe jos si se spala usor... De asta si nu sunt pentru alb in salon, doar bej cel mult... Am un caz concret: Fiica dirigintei mele in anii de liceu s-a stramutat cu traiul, dupa universitate, la Londra... Cind vine la parinti mai schimbam citeva vorbe. Ea spune ca dimineata la ora 5 merge masina speciala si stropeste strazile, apoi cea care le matura si la urma cea care le spala. Ea iese dimineata la serviciu si se intoarce seara, merge cu transportul publik si kind intra in casa talpa incaltamintei e putin prafuita si daca o sterge ku servetelul ea e ca noua... Concluzie: CURATENIE IDEALA!!! Iata in asa conditii merita sa dai asemenea suma pe asa masina, pentru ca iti sunt create conditii de a te folosi de bunul respectiv. La noi sta treba altfel, de asta si nu se merita... e ca si kum ai da o plazma (TV) intr-un trib salbatic din Africa si ei nu se vor putea folosi de ea, fiind ca nu stiu ce-i asta si nici electricitate n-au.
0
1
Cornel
Chişinău
la 6 Iunie 2012 - 19:49
Hai sa ne uitam real sunt si BMWuri cu salonul crapat.. vorbesc de anul 1997,1998... nu de exemplare de 20 de ani.. si in special cand e vorba de tapiterie de culoare neagra... e dreptul fiecaruia de a fi fan a unei marci.. dar hai sa nu uitam de realitate.. si sa privim lucrurile asa cum sunt...
0
0
Cornel
Chişinău
la 6 Iunie 2012 - 19:55
http://1.bp.blogspot.com/-M_bpyvagFSE/T8UV-ndKdJI/AAAAAAAAU8E/jn3Z3g11rn8/s1600/mercedes-vs-bmw-vs-audi-U.S.-sales-chart-2012.jpeg statistica de vanzari luam sua ..
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 9 Iunie 2012 - 00:24
Cornel: Au vinzari mai bune MB deoarece la americani le place mai mult confortul decit iutela pe trasa... daca vre adrenalin isi zavodeste un "ZiL" de-al lui, adika un Mustang sau vre-un turbalau de 5.7 V8 HEMI sau de 6.2 V8 si incepe a sapa asfaltul...

P.S. Hai te rog cauta si posteaza un BMW din anii mentionati de tine, cu plastikul crapat...
0
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 2 Noiembrie 2012 - 15:04
No coment, imi place foarte mult... Bravo BMW!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!