Motor, transmisie şi suspensie. Senzaţii de condus.
Dacă tot am comparat noul Porsche Macan cu un ceas elveţian de lux în lumea SUV-urilor, trebuie să spunem şi că ceasurile elveţiene au întotdeauna un mecanism interior perfect. Să vedem cu ce ne fascinează mecanismul interior al noului Macan.
Versiunea Macan S, testată de noi, vine cu un motor V6 pe benzină, de 3.0 litri, care dezvoltă 340 CP între 5,500 şi 6,500 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 460 Nm între 1,450 şi 5,000 rpm. Mai mult de atât dezvoltă,
deocamdată, doar Macan Turbo, care vine cu 400 CP la activ. Mai există, desigur, şi Macan S Diesel, care vine cu 245 CP şi 580 Nm. Deşi există o versiune Macan Turbo, unde e firesc să descoperim un motor tuboaspirat sub capotă, asta nu înseamnă că sub capota lui Macan S avem un motor aspirat natural. Sub capota modelului testat de noi e amplasat, de
asemenea, un motor cu turbină, ba chiar cu două, biturbo, care intervin superb de potrivit pe întregul diapazon de turaţii, făcând propulsorul lui Macan S încântător de elastic şi răspunzător la impulsurile pedalei de acceleraţie. Mai mult ca atât, turbolag-ul lipseşte cu desăvârşire, iar urcarea turaţiilor de la vreo mie până spre vreo 6 mii îţi dau senzaţii care evoluează atât de frumos, linear şi predictibil, încât ai impresia că ai conduce un motor aspirat natural, perfect calibrat,