Toyota Yaris facelift
16 August 2014
Parcă n-a trecut prea multă vreme de când noua generaţie Toyota Yaris îşi făcea apariţia pe piaţă. Maşina arăta încă destul de proaspăt şi uite că s-a anunţat deja şi un facelift de mijloc de
carieră. Am scotocit prin arhivă pentru a vedea cât timp a trecut de la aflarea actualei generaţii pe piaţă şi calendarul mi-a confirmat ceea că trecerea timpului pare tot mai accelerată de la o vârstă încoace... Da, sunt 3 ani de
prezenţă pe piaţă a actualului Yaris, deci era exact momentul potrivit pentru un facelift. Şi uite că astăzi Toyota Yaris facelift ajunge şi în Moldova, iar redacţia noastră a primit-o la un prim test drive în ţara noastră! Să vedem, deci, ce aduce Yaris facelift!
Design. Mai îndrăzneţ!

Modelul ăsta avea un design expresiv şi până acum, însă de astăzi Yaris facelift nu se limitează doar în a fi expresiv, ci e îndrăzneţ şi rebel, cu o
prezenţă extrovertită, aşa cum sunt şi tinerii în viaţă! Partea frontală nu mai are două nivele de grile, ca înainte, ci o gură imensă inferioară, care se contopeşte cu calandrul superior în zona emblemei, formând un X dominant. Conturul acestuia e accentuat de crom în dotările medii, iar în cele superioare poate avea nuanţe de crom negru, dând şi mai multă agresivitate modelului! Maşina asta e un continuu manifesto social, exact cum decurge şi viaţa adolescenţilor rebeli din toate colţurile civilizate
ale lumii! Setea de autoafirmare, exprimare şi individualizare îi determină caracterul! E pentru prima dată când Toyota reuşeşte un design atât de îndăzneţ şi admirabil în acelaşi timp în segmentul compact! Iar asta se datorează faptului că la design au lucrat europenii din centrele europene de design ale mărcii!

Posteriorul maşinii vine cu blocuri optice noi, mult mai stilate. În dotările suplimentare, atât blocurile optice faţă, cât şi cele spate, primesc LED-uri
foarte stilate, care îi conferă maşinuţei o prezenţă şi mai modernă!

Interior. De la normal la total atipic

Vă spuneam că faceliftul lui Yaris e destul de consistent, iar prin asta aveam în vedere şi faptul că niponii nu s-au limitat doar la nişte împrospătări exterioare, ci au analizat părerile a o mulţime de posesori ai actualei generaţii Yaris, ascultând ce îmbunătăţiri şi-ar dori acestea. Cea mai mare doleanţă a acestora a ţinut de senzaţiile tactile ale materialelor de la bord. Şi uite că Toyota Yaris
facelift vine cu un habitaclu cu modificări aparent discrete de design dacă ai de-a face cu o dotare incipientă sau medie, dar foarte radicale dacă pui mâna pe o dotare de vârf. Iar pe lângă designul modificat, la interior şi-au făcut loc acum polimeri moi pe planşa de bord, care au devenit foarte plăcuţi la atingere. Până şi plasticul de contur al planşei a devenit mai plăcut la atingere. Noi testăm o versiune dotată mai sumar al lui Yaris,
iar zonele cu polimer moale de pe bord şi uşi au culoare gri. Nu arată rău, dar parcă nuanţa asta de gri nu e cea mai potrivită pe care ai putea-o concepe pentru un interior modern. La revenire, însă, am dat şi peste un Yaris roşu, în dotări de vârf, cu un habitaclu care merită toată admiraţia. Aceste zone de polimeri moi aveau culoare
roşie intensă, bordul avea inserţii
de aluminiu mat, iar volanul – de
piano black. Într-o asemenea
interpretare maximalistă, Yaris
facelift poate concura cu coloşii
excentrici precum MINI Hatch sau
sau Citroen DS3! Dacă vă trece prin minte să-i faceţi drept cadou iubitei un Yaris, faceţi tot posibilul să alegeţi anume o interpretare maximalistă,
pe care o puteţi cumpăra cu doar vreo 14 mii de euro – cu ea veţi da adevărata lovitură a unei bijuterii de maşină.

Noi, însă, revenim la Yarisul mai modest dotat, pe care îl avem în mâinile noastre şi vă spunem că nivelul de calitate a graficii sistemului multimedia a crescut considerabil. De altfel, şi logica sistemului a
obţinut îmbunătăţiri. Camera video spate nu are o reproducere foarte calitativă, iar pe un timp însorit ajustările de luminozitate vor eşua să asigure o imagine foarte clară şi informativă. De asemenea, am observat că ori de câte ori levierul transmisie tranzitează poziţia R chiar şi pentru o fracţiune infimă de
secundă, imaginea de pe display-ul sistemului multimedia dispare pe o clipă. Se întâmplă pentru că acolo se lansează afişajului camerei video, după care sistemul sesizează că levierul nu s-a oprit în poziţia R, ci a mers mai departe, aşa că
reconectează din nou informaţiile uzuale. Ar fi fost foarte utilă întârzierea deciziei electronice cu cel puţin vreo 2 zecimi de secundă, astfel încât simpla tranzitarea a poziţiei R să nu dea aceste zvâcniri de activare a camerei video.

Despre spaţiu şi confort la bord nu vă spunem prea multe, pentru că aici faceliftul nu a adus schimbări. Yaris rămâne în continuare generos cu
pasagerii faţă şi suficient de ofertant cu cei spate. E o maşinuţă urbană în primul rând, totuşi!
Senzaţii de condus

Sub capota modelului testat de noi e montat motorul de 1.33 litri pe benzină, de 99 CP la 6,000 rpm şi 125 Nm la 4,000 rpm. Tipic nipon, veţi spune, cuplul maxim şi puterea maximă se realizează la turaţii mari, şi veţi avea dreptate. La turaţii mai moderate, însă, veţi putea face uz de resurse limitate ale motorului, rămânând mai eficient. Motorul respiră bine graţie celor 16 valve şi a sistemului VVT-i, iar cutia
de viteze cu raport continuu variabil lucrează acum niţel diferit, punând în valoare mai bine dinamismul motorului. Chiar şi în regim normal de condus, mai ales la viteze urbane, cutia imită scenariul schimbării unor trepte uzuale ale transmisiilor tradiţionale, în loc să menţină turaţiile în jurul unei valori constante, dar eficiente. Astfel, cel de la volan are impresia unui condus mai informativ, mai sportiv, mai convenţional. Aceste
schimbări vor plăcea mai ales celor care reproşau cutiilor cu raport continuu variabil monotonia turaţiilor constante. Acum, uite că există o cutie care se manifestă ca una cu dublu ambreiaj, spre exemplu!

O mişcare isteaţă din partea celor de la Toyota, care se simte imediat cu plusuri de senzaţii în condus. Reversul monedei, însă, după părerea noastră, e creşterea în consum a
motorului. Noi am condus maşina într-una din cele mai toride zile ale verii, cu climatizarea pornită generos şi mulţi kilometri parcurşi prin ambuteiajele din centrul capitalei. La începutul episodului aveam o medie de 8.8 litri/100 km, faţă de cei 6.3 litri/100 km declaraţi. Apoi am stat tot mai mult blocaţi în ambuteiaje, iar Yaris facelift
nu dispune de vreun sistem start/stop, care să mai oprească periodic motorul, aşa că cifra de consum a urcat încet, dar sigur, la peste 11 la sută. După depăşirea zonei de ambuteiaj, am resetat din nou consumul şi am pornit pe trasee urbane mai libere, spre aeroport. Am condus lejer, în speranţa obţinerii unei
eficienţe maxime, însă, minimul obţinut de noi a fost 7.9 litri/100 km. Comportamentul diferit al cutiei de viteze e unul din factorii provocatori ai consumului mai mare, însă noi bănuim că marele vinovat e sistemul de climatizare, care a pus motorul de 1.33 litri la treabă serioasă pentru a menţine răcoarea habitaclului atunci
când după geam erau vreo 38 de grade.

Yaris are şi un regim Sport al cutiei de viteze şi acesta schimbă într-adevăr reacţiile transmisiei, impunând motorul să opereze la turaţii mai mari şi făcând transmisia mai reactivă la apăsările pedalei de acceleraţiei. Dar, dacă
vreţi să scoateţi cu adevărat întregul potenţial din maşină, folosiţi padelele de schimbare a treptelor predefinite, situate lânge volan. Sunt 7 trepte la număr, iar imitaţia lor se realizează foarte aproape de comportamentul unei cutii de viteze convenţionale, cu reacţii bune!

Ca aproape întotdeauna în cazul modelelor Toyota, ne convingem că suspensia maşinii e foarte capabilă de absorbţia şocurilor asfaltului autohton. Yaris facelift e foarte moale în traversarea neregularităţilor carosabilului, oferind un nivel foarte bun de confort la bord. În acelaşi timp, maşinuţa e foarte agilă şi manevrabilă, fiind extrem de descurcăreaţă în traficul urban! Conducând maşina asta îţi zici că e o alegere foarte reuşită şi bine adaptată pentru condiţiile urbane din ţara noastră, fiind o soluţie fiabilă, bine adaptată, accesibilă în achiziţie şi întreţinere. Iar pe lângă toate aspectele raţionale, Toyota Yaris e şi o maşină cu caracter. Caracter modern, îndrăzneţ, care se potriveşte şi tinerilor sau tinerelor ambiţioase din ţara noastră.
PiataAuto.mdIlie Toma
8
5,789
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (4)
Igor
Chişinău
la 16 August 2014 - 12:31
mda... consumul tare nu bucura... cred ca din cauza calitatii "minunate" a benzinei...
1
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 16 August 2014 - 12:54
Robert,începe discursul despre acest Yaris!
1
0
salaria
Chişinău
la 18 August 2014 - 10:14
@Volkswagen: Robert si-a luat vacanta, isi incarca bateriile ;)
1
0
salaria
Chişinău
la 18 August 2014 - 10:18
optiune buna pt orash.. as merge pe cutia mecanica
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!