Prima pagină  »  Ştiri  »  EuroNCAP a dat publicitatii rezultatele primelor teste realizate conform noului sistem
19 FEBRUARIE 2009, 14:39
1,882
0
EuroNCAP a dat publicitatii rezultatele primelor teste realizate conform noului sistem de apreciere
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) este binecunoscuta organizatie ce testeaza siguranta automobilelor noi aparute pe piata europeana. De curand EuroNCAP a introdus un sistem nou, mai pretentios, de testare a sigurantei, datorita faptului ca multe masini testate obtineau cu usurita cele 5 stele.

De acum inainte, pe langa cele 3 segmente testate: siguranta pasagerilor adulti, siguranta copiilor, si siguranta pietonilor, va mai fi supus testului un nou segment - siguranta asistata. Evaluarea finala a vehiculului va fi in baza rezultatelor sale in fiecare din cele 4 segmente, iar notele finale vor fi obiective pentru fiecare din modele.

In baza regimului nou de testare siguranta vehiculelor in dependenta de rezultate le vor fi atribuite pana la 5 stele. Testul va incorpora in sine aspectele evaluate anterior cat si unul nou: impactul partii spate. In plus va fi luat serios in considerare daca masinile sunt dotate standart cu ESC (Electronic Stability Control), si cu sisteme de limitare a vitezei, ambele facand parte din capitolul nou supus testarii - Siguranta Asistata.

Din cele 6 masini testate in premiera conform noului sistem de apreciere, 4 au reusit sa ia 5 stele, iar celelate doua masini au luat doar 4 stele din cauza faptului ca ESC-ul era disponibil pe aceste modele doar ca optiune pentru toate modificarile. Cei patru sunt: Mazda 6 , Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis si Toyota IQ ultimul demonstrand ca marimea nu conteaza la evaluarea sigurantei pasagerilor. Citroen C3 Picasso si Subaru Impreza au luat 4 stele din cauza lipsei ESC-ului in dotare standart, iar in scurt timp dupa asta, ambele companii au revizuit aceasta problema, urmand ca acestea sa fie oferite in unele tari cu ESC in varianta de baza. E de mentionat ca EuroNCAP cere ca ESC-ul sa fie prezent standart la 85% din volumul vanzarilor unui producator auto, sau macar sa fie optional la toate variantele produse.

Citroen C3 Picasso a fost primul testat, acumulind din start puncte datorita sistemului de limitare a vitezei prezent la bordul acestui automobil, care este una din cerintele noi ale EuroNCAP.Toate automobilele au demonstrat ca asigura o securitate rezonabila pasagerilor sai, chiar daca mai este loc de imbunatatiri la acest capitol. Majoritatea automobilelor testate au aratat rezultate slabe la impactul lateral. In cazul impactului partii spate un rezultat bun a aratat doar Toyota Avensis, in timp ce la testul de siguranta a pietonilor a iesit in evidenta doar Subaru Impreza.

Secretarul general al EuroNCAP, Michiel van Ratingen a declarat : „Ne dam bine seama ca aceasta noua modalitate de testare este mai provocatoare in cadrul unor segmente evaluate, dar ce le ofera producatorilor un avantaj in altele, noi numim asta ca o „presiune isteata” asupra lor. Suntem obligati sa ridicam nivelul de testare, dar totodata, luand in consideratie situatia la moment, suntem obligati sa sa le oferim posibilitate producatorilor de a implementa sistemele de securitate pe automobilele lor. Totusi, acestia au demonstrat ca pot corespunde cerintelor noastre anterioare, dar ramane de vazut pana unde vor merge in continuare.”

EuroNCAP intelege perfect timpurile grele de criza prin care trec toti producatorii auto, dar totusi doreste ca siguranta pasagerilor sa ramana o prioritate pentru acestia. In anul 2007 daunele economice aduse de catre accidentele rutiere au fost estimate la 200 mlrd. Euro, ce inseamna 2% din PIB-ul EU. Odata cu introducerea sistemelor noi de securitate EuroNCAP spera ca aceastea sa reduca rapid numarul traumele suferite de catre milioanele de familii europene, iar producatorii ce se vor alatura acestor cerinte vor fi neaparat remunerati.

EuroNCAP a prezentat noul sistem de evaluare in cadrul unui eveniment de lansare care a avut loc ieri seara, la Bruxelles, in fata partilor interesate ale industriei auto si a presei. In cadrul evenimentului, prezentarile au fost anuntate de catre Ari Vatanen – membrul Parlamentului European, Johann Friedrich Colsman - Comisarul European al Cabinetului Tajani, Antonio Avenoso – Directorul Executiv al Consiliului Sigurantei Transportului, Claes Tingvall - Presedintele EuroNCAP si Secretarul General Michiel van Ratingen.

EuroNCAP a fost incantat sa primeasca ieri si in Zagreb premiul la categoria „Siguranta Auto” oferita de Asociatia Jurnalistilor din Croatia.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!