Top 10 cele mai... urâte interioare de maşini
Acum o lună publicam topul celor mai frumoase interioare de maşini, privind spre modele de lux, cu interioare executate cu rafinament şi măiestrie. Astăzi mergem spre cealaltă extremă, şi publicăm topul celor mai... urâte interioare, plimbându-ne printre modele învechite moral, ultra-bugetare sau construite cu neglijenţă.
Ne-am orientat, ca şi la topul anterior, doar către modelele care se mai asamblează în prezent, în 2011. Doar că, de această dată, le-am dat şi o ordine pe care am considerat-o corectă, pentru a face un clasament adevărat.
Marile puteri politice nu domină şi în lumea auto... Rusia, SUA şi China sunt ţările cu cele mai multe mărci prezente în topul celor mai urâte interioare... În schimb, la celălalt pol, nu am reuşit să găsim nici un model curent german, care să merite a fi introdus aici...
Locul 10 Ford Ranger
Dintr-o listă de 10 interioare urâte, Ford Ranger e cumva cel mai puţin deranjant. E clar de unde vine urâţenia sa din destinaţia căreia îi este fidel, cea de a face faţă unei exploatări intense şi practice. E un pick-up, e american, şi are ceva vreme de când e pe piaţă deci e explicabil că are un habitaclu urât desenat şi asamblat cu o oarecare neglijenţă.
Locul 9 Daihatsu Materia
Modelel Daihatsu sunt fiabile şi agile, însă designerii de acolo au creat şi câteva modele pentru care n-au prea avut inspiraţie. Materia e unul dintre ele. Dacă la exterior modelul are o siluetă originală cubică, atunci în interior abundă tot felul de forme nearmonizate între ele, astfel încât e greu să numeşti habitaclul modelului drept frumos sau relaxant.
Locul 8 Chevrolet Silverado
Din nou pick-up, din nou made in USA şi din nou conceput pentru sarcini grele. Nu vă miraţi de forma mânerele de deschdiere a uşilor din interior sau de spaţiile mari dintre piesele bordului e normal.
Locul 7 Dodge Dakota
Aceeaşi idee, într-o interpretare şi mai urâtă. Punem pariu, între bord şi uşi, pe linie verticală, încape cel puţin un deget. Nu ne-am prins nici care o fi ideea cu formele prizelor de aer, cu spaţiul ăla de jos, de la fiecare din ele... O ultimă menţiune, vizavi de schimbătorul de viteze... Între el şi bord cu siguranţă e dificil să încapă vreo mână, prin urmare, trebuie să schimbi vitezele cu palma spre bord... Interiorul lui Dakota are însă şi avantaje: spaţii de încărcare foarte multe la număr.
Locul 6 UAZ Patriot
Spaţiile dintre piesele bordului sunt chiar mai mari decât la modelele americane, menţionate anterior, iar ergonomia e un cuvânt străin pentru modelul de teren rusesc. Criticaţi şi pentru fiabilitatea deplorabilă a modelului, cei de la UAZ au câţiva ani buni de când promit îmbunătăţiri sesizabile ale lui Patriot, inclusiv şi pentru interiorul acestuia.
Locul 5 Faw Vita
Ştim că modelele chineze constituie un caz sprecific, şi poate între top 10 ar merita completat cu ele şi totuşi noi am găsit unul care are un interior mai urât decât toate. L-am şi testat acum doi ani şi menţionam şi atunci că nu prea are cum să-ţi placă să te afli la bord, cu un astfel de interior.
Locul 4 Tata Nano
Urâta, dar onestă. Pentru că vorbim de cel mai ieftin model de serie din lume, produs în India şi gândit în primul rând ca o alternativă pentru milioanele de motorete folosite de indieni pentru transport. La cei 2500 de dolari cât costă o Tata Nano nou-nouţă, nu prea ai cum să fii prea pretenţios...
Locul 3 Lada 4x4
Ca să o înţelegem mai bine, îi putem zice Niva, deşi marca Niva a fost cedată concernului GM, care produce în prezent un model niţel îmbunătăţit ca şi design Chevrolet Niva. Cei de la VAZ produc vechea Nivă aproape neschimbată, şi o numesc acum Lada 4x4. Iar lipsa de schimbări o califică perfect pentru poziţia 3 în topul celor mai urâte interioare....
Locul 2 Lada Samara 2115
Din nou învechire morală acută. A existat cândva Lada 2109, apoi 21099, în caroserie sedan, apoi a tot evoluat cu paşi mici până la 2115, cea care se mai produce şi astăzi. E urâtă de tot e greu să-ţi imaginezi că un model mai poate avea un astfel de interior în anul 2011...
Locul 1 Lada 2017
Aici lucrurile ating apogeul. Apogeul lipsei de gust şi de estetic. Poate în anii 60 sau 70 o fi fost un interior demn. Astăzi, însă, pare luată din altă lume. Şi totuşi,Lada 2107 se vinde încă extrem de bine pe piaţa Rusiei şi a ţărilor CSI. Şi, probabil, atât timp cât va mai exista cerere, va exista şi oferta