GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
Teasing-ul a luat sfârşit. Mercedes-Benz a dezvăluit, în sfârşit, noua generaţie a Clasei B în toată splendoarea. Substanţial mai agil, mai eficient, dar la fel de confortabil şi spaţios asta e caracterizarea cu care se lansează noul model german.
Cam toate componentele tehnice ale noului B-Class sunt noi. Mercedes-Benz a dezvoltat un nou motor turboaspirat, pe benzină, însă acesta se va regăsi ulterior şi pe alte modele. Un nou motor diesel îşi face şi el debutul sub capota noii Clase B şi până şi transmisiile atât cea manuală, cât şi cea automată sunt noi. După cum declară chiar inginerii Mercedes-Benz, noua Clasă B este, până în acest moment, modelul Mercedes-Benz pe care s-au implementat cele mai multe elemente absolut noi, în raport cu predecesorul său.
Germanii subliniază că toate motoarele şi transmisiile noi au fost dezvoltate chiar de inginerii Mercedes-Benz deci acestea nu sunt rezultatul vreunei colaborări sau achiziţii de la alte companii. Noul motor pe benzină are o cilindree de 1.6 litri şi va fi disponibil iniţial în două versiuni de putere 122 CP, pe B 180, şi 156 CP, pe B 200. Cuplul maxim ale celor două versiuni constituie 200 şi respectiv 250 Nm, fiind disponibil încă de la 1,250 rpm.
Noul propulsor diesel vine cu 1.8 litri volum, injecţie directă common rail, şi din nou, două versiuni de putere 109 CP pe B 180 CDI şi 136 CP pe B 200 CDI. Cuplul maxim atinge valorile de 250 şi 300 Nm respectiv.
Transmisia automată este una cu şapte trepte şi dublu ambreiaj şi poartă numele de 7G-DCT. Cu dimensiuni extrem de compacte, şi deci, potrivite, pentru arhitectura Clasei B, aceasta oferă o eficienţă de consum similară unei transmisii manuale.
Tracţiunea modelului a rămas a fi pe puntea din faţă, iar asistarea direcţiei este electrică, intervenind atunci când este cu adevărat nevoie. La viteze şi traiectorii constante, intervenţia sistemului este minimă, iar astfel se aduce o contribuţie importantă eficienţei generale a modelului. De altfel, pentru a asigura o eficienţă generală excelentă, toatele motorizările Clasei B vor fi dotate în regim standard cu sistem Start/Stop.
Mercedes-Benz şi-a dorit un B-Class cu mult mai agil decât precedenta generaţie şi tocmai de asta modelul a fost echipat cu o nouă suspensie. Pe puntea din spate, în locul cele semi-independente şi-a făcut loc o suspensie multi-link, cu o geometrie care favorizează o manevrabilitate superioară.
Şi silueta noului model a devenit mult mai dinamică, înălţimea totală fiind redusă substanţial la doar 1,557 mm. Poziţia în scaune a ocupanţilor a fost astfel coborâtă cu 86 mm, faţă de generaţia anterioară or, un centru de greutate mai jos favorizează întotdeauna manevrabilitatea. Noul B-Class se poate lăuda şi cu un coeficient aerodinamic de invidiat, de doar 0.26!
Deşi s-a renunţat la construcţia de tip sandwich a generaţiei anterioare, arhitectura noii Clase B este prevăzută din start pentru o serie de adaptări în spaţiul inferior, inclusiv modele pe bază de combustibili alternativi. Podeaua mai coborâtă şi aranjamentul inteligent al elementelor interiorului, au permis ca spaţiul pentru genunchii pasagerilor din spate să fie mai mare decât cel al actualei Clase E şi chiar Clasa S (în versiunea sa cu ampatament standard)! Iar materialele folosite la interior sunt şi ele demne de modelele de top din gamă...
Noua generaţie a Clasei B va debuta public la Salonul Auto de la Frankfurt, iar primele exemplare vor ajunge în showroom-urile europene în luna noiembrie. Preţurile modelului nu au fost deocamdată anunţate.