GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
Ford îşi descoperă asul din mânecă, pregătit pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Ford Evos Concept reprezintă apogeul designului mărcii, în noul său limbaj global, dar explorează şi tehnologiile de propulsie ale viitorului.
Evos Concept este absolut diferit faţă de prototipurile cu care ne obişnuise Ford în ultima vreme. Dacă până acum Ford prezenta conceptele unor hatchback-uri sau van-uri cu viitorul predefinit ca şi modele de producţie, creaţia dezvăluită astăzi este de-a dreptul fascinantă şi aduce o abordare de design incredibil de curajoasă.
Ford Evos Concept este un fastback, după cum menţionează cei de la Ford, iar partea cea mai bună e că prototipul are toate şansele să ajungă în producţia de serie! Elementele de design ale noului concept se vor regăsi pe toate modelele ulterioare ale mărcii, Ford dorindu-şi forme cu o puternică personalitate. Cu o lungime de 4.50 metri şi o înălţime de 1.36 metri, Ford Evos Concept se încadrează perfect în segmentul C, deşi lăţimea de 1.97 metri este cu mult mai mare decât media segmentului. Evos Concept vine cu patru uşi şi patru locuri, vrând să combine designul senzaţional cu o bună doză de practicism. Şi mai impresionant este faptul că toate cele patru uşi au o deschidere verticală, de tip gullwing.
În interior persistă o ambianţă a viitorului. Evos Concept cumulează informaţii despre cel de la volan, formând un nor de informaţii distincte despre stilul de condus al acestuia, poziţia la volan, condiţiile meteo frecvente întâmpinate, sau chiar orarul de lucru al proprietarului toate pentru ca maşina să-şi formeze un comportament personalizat pentru cel de la volan. Maşina ajunge să te cunoască şi să funcţioneze ca un asistent personal, ajutându-te să-ţi uşurezi unele din sarcinile de rutină. declară reprezentanţii Ford. Maşina ar putea să conecteze seara acelaşi stil de muzică pe care obişnuiţi să-l ascultaţi când reveniţi de la serviciu, sau ar putea să vă asigure temperatura cea mai potrivită pentru Dvs., fără a fi nevoiţi să reglaţi manual comenzile sistemului de climatizare. Iar reacţiile volanului, ale motorului şi transmisiei toate sunt adaptate stilului Dvs. de condus.
Acelaşi sistem de colectare şi analiză a informaţiilor personalizate despre şofer permite şi eficientizarea funcţionării sistemului de propulsie hibridă, cu care este echipat Evos Concept. Sistemul este compus dintr-un motor electric şi unul pe benzină, ambele motoare putând propulsa maşina atât independent, cât şi în tandem. Gestionarea acestora însă, se face şi în dependenţă de informaţiile pe care le are maşina despre stilul de condus al celui de la volan, or, cunoaşterea manierelor de condus permite o dirijare mai eficientă a fazelor de lucru ale sistemului hibrid. Ca şi componente, trenul de rulare hibrid al lui Evos Concept este identic cu cel care va debuta în producţie pe C-MAX Energi anul viitor, iar autonomia totală, cu energia din baterii şi benzina din rezervor constituie peste 800 km.