Dacă vorbim de maşini blindate,
atunci în peisaj apar imediat lumuzine
de lux, cu motoare V12 sau W12 sub
capotă, capabilă să propulseze tonele
suplimentare de blindaj. Dar iată că
în curând va exista un nou SUV
blindat! Germanii ne anunţă că
lucrează intens la pregătirea noului
Mercedes-Benz M-Class Guard.
Atunci când proiectul realizării noului SUV blindat a pornit, inginerii au avut câteva criterii esenţiale în faţă. Noul vehicul trebuia să-şi păstreze cea mai mare parte a funcţionalităţii la interior, trebuia să ofere un confort de condus similar şi o agilitate cel puţin egală.
În primul rând, cei de la
Mercedes-Benz au fortificat structura caroseriei noului SUV în concordanţă cu greutatea sporită a maşinii, pentru ca aceasta să ofere aceeaşi rigiditate structurală şi prin urmare aceleaşi capacităţi de agilitate. Fortificarea scheletului maşinii e un ingredient important şi pentru durabilitatea în timp a maşinii, dată fiind greutatea sa imensă. Spre deosebire de un M-Class obişnuiti, unde partea frontală e prevăzută să absoarbă un eventual impact, deformându-se pentru a înmuia cât mai mult forţa, faţa lui M-Class Guard e solidificată la maxim, fiind capabilă să spargă ziduri de-a binelea, în loc să cedeze în faţa lor...
Ca de obicei, toate geamurile
sunt blindate, inginerii atrăgând o atenţie deosebită la grosimea uniformă a lor, pentru ca imaginile să rămână perfect naturale, fără distorsionări. Oţelul este şi el, în mod firesc, capabil să înghită gloanţe fără a le lăsa să treacă, şi până şi zonele mai sensibile, în apropierea montanţilor, acolo unde există mici spaţii fireşti la conturul uşilor, au fost asigurate prin căptuşirea lor cu cauciuc special, cu structură de oţel integrată în el.
Suspensiile au fost puternic modificate, primind o arhitectură
modificată, şi folosind elemente
ranforsate. Totuşi, M-Class Guard va
beneficia de un confort excelent
datorită faptul că suspensia a rămas
una pnenumatică. Toate roţile sunt încălţate exclusiv în anvelope RunFlat,
cu diametru de 50.8 cm (20 inch),
care vor permite rularea maşinii la o
viteză de până la 80 km/h chiar şi
atunci când acestea au fost ciuruite
de gloanţe.
Uimitor, dar noul M-Class blindat va fi disponibil şi cu un motor diesel, de doar 258 CP. Acesta are o cilindree de 3.0 litri şi livrează un cuplu maxim de