CITIRE ŞTIRE:
Chinezii şochează: Qoros 3 Sedan obţine 5 stele la EuroNCAP şi devine cea mai sigură maşină testată în 2013
25 Septembrie 2013 - 15:47
Ilie Toma
EuroNCAP a dat astăzi publicităţii rezultatele unei noi serii de crash teste, în care au fost incluse doar două modele Kia Carens şi Qoros 3 Sedan. Dacă rezultatul de 5 stele pentru Kia nu ne mai miră, atunci calificativul obţinut de modelul Qoros 3 Sedan aduce o primă victorie răsunătoare a chinezilor în industria auto.
Modelul chinez primeşte calificativul maxim de 5 stele şi devine primul automobil chinez din istorie care reuşeşte această performanţă la EuroNCAP. Qoros 3 Sedan a obţinut un punctaj de 95% la protecţia pasagerilor adulţi, 87% la protecţia copiilor, 77% la protecţia pietonilor şi 81% la sistemele de siguranţă. Acest punctaj îi mai conferă modelului chinez un alt titlu remarcabil cel mai sigur automobil testat la EuroNCAP în 2013!
Pentru comparaţie cu alte modele testate în 2013, vă putem spune că Mazda6 a obţinut 92% la protecţia ocupanţilor adulţi, 77% la cea a copiilor, 66% la cea a pietonilor, şi 81% la sisteme de siguranţă. Calificativele pentru Lexus IS 300h sunt 91% / 85% / 80% / 66%, Skoda Octavia 93% / 86% / 66% / 66%, iar pentru Renault Captur 88% / 79% / 61% / 81%.
Nici alte modele renumite, testate în 2012, nu au reuşit să obţină performanţa actuală a lui Qoros 3 Sedan. Astfel, Volkswagen Golf a înregistrat un punctaj de 94% / 89% / 65% / 71%, iar Mercedes-Benz A-Class 93% / 81% / 67% / 86%. Totuşi, modele precum BMW Seria 3, Audi A3 şi Volvo V40, testate în 2012, rămân a avea un punctaj cumulat mai mare, iar Volvo V40 deţine în continuare poziţia de lider, cu un punctaj de 98% / 75% / 88% / 100%.
Qoros obţine astfel o victorie morală importantă în faţa viitorilor săi clienţi, mai ales că marca a fost concepută pentru a cuceri teritoriul european, iar obţinerea calificativului de 5 stele la EuroNCAP a fost unul din dezideratele principale anunţate în momentul lansării pe piaţă. Deci, să însemne rezultatul de azi începutul unei noi ere, în care chinezii nu mai sunt oaia neagră a lumii auto şi vor începe să joace de la egal la egal cu granzii industriei?...