Redacţia PiataAuto.md: am ajuns în Viena la bordul lui Fiat Doblo Panorama. Ce comportament are maşina până acum?
2 Martie 2014, 09:57
Ieri, pe la ora 11:00 dimineaţă, ne aflam la ieşirea din Chişinău şi făceam plinul rezervorului diesel al lui Fiat Doblo Panorama 1.3 Diesel Multijet,
maşina cu care am pornit în călătoria spre Salonul Auto de la Geneva. În rezervor au încăput exact 58.14 litri, în sumă de exact 1,000 lei moldoveneşti. Cu rezervorul plin, am pornit la drum.
Primul neajuns al lui Fiat Doblo
Panorama, observat de noi, nu s-a
lăsat prea mult aşteptat. Toate
prizele electrice de 12 V de la interior
par să fie create pentru un alt
standard, pe care nici noi nu-l
cunoaştem. Toate aparatele electrice
pe care le avem cu noi se
conectează la prize, primesc energie
pentru câteva secunde, apoi sunt
expulzate pentru că diametrul
prizelor maşinii pare să fie un pic mai
mare decât la oricare altă maşină.
Trebuia să găsim o soluţie, întrucât
avem nevoei de electricitate în
permanenţă la bord, aşa că am
recurs la soluţii triviale – am pliat un
bon de casă, de hârtie, şi l-am
introdus în priza electrică, alături de
furca utilajului electric, pentru a-i
asigura surplusul de diametru.
E simplistă soluţia, dar a
funcţionat şi ne permite
să avem în continuare energie
electrică la bord. Dar maşina a
primit o primă bilă neagră din partea
noastră pentru acest aspect.
O bilă albă, însă, merge la capacitatea suspensiei de a înghiţi denivelările.
Prin Moldova şi România am avut ocazia să ne convingem că Fiat Doblo Panorama este mult mai capabil să absoarbă şocurile drumurilor imperfecte decât orice alt model din segmentul său , care a trecut prin mâinile noastre.
O mare nesocoteală italienească o constituie dimensiunile imense ale uşii portbagajului. Aceasta se întinde în jos pe aproape toată înălţimea maşinii, iar ca să o deschizi, trebuie să ai grijă pentru a avea un spaţiu de vreo 1.5 metri în spatele maşinii. La turaţii şi viteze mari, se face simţită şi izolarea fonică precară a maşinii.
Marele avantaj al maşinii e, fără îndoială, consumul. Acesta a coborât constant până în Oradea, ajungând la 5.1 litri/100 km. Apoi, după Budapesta, cifra a început să urce din cauza vitezei mai mari de autobahn şi lipsa celei de-a 6-a trepte a transmisie. În acest moment, până în Viena, consumul a ajuns şi s-a stabilizat la
la valoarea de 5.3 litri/100 km, după
1,283 km parcurşi. Nu am ajuns
încă la ţinta noastră de 5.0 litri/100 km, dar ne menţinem deocamdată aproape de ea.

Primele incomodităţi anatomice am început a le simţi foarte curând după startul călătoriei, cam la vreo 200 km parcurşi. Ulterior, senzaţiile de condus mai dinamic prin munţii României ne-au redirecţionat atenţia spre modul în
care se conduce maşina prin astfel de peisaje şi am uitat niţel de durerea de spate.

Apropo, Fiat Doblo Panorama scrâşneşte din roţi la abordarea agresivă a virajelor şi manifestă un ruliu aşteptat, dar, dacă îl conduci corect, frânând înainte de viraje şi ieşind din ele cu acceleraţia, atunci poţi face adevărate minuni. Ne-am
amintit acolo, în munţii României, de o experienţă de-a noastră mai veche, în care am fost pasageri într-un Opel Meriva OPC de generaţie precedentă, condus de un pilot de curse, care ne-a demonstrat că şi o maşină cu centrul de greutate ridicat poate fi condusă în ritm extrem. Totuşi, în ciuda spaţiului generos pe care îl oferă şi a multitudinilor de spaţii de depozitare, care s-au dovedit a fi foarte practice, ne-am convins că va fi necesar să
facem azi spre seară o pauză la un hotel. Suntem în Viena acum pentru un scurt popas de mic dejun, dar am ales deja o locaţie superbă pentru popasul de seară, într-o ţară în care redacţia
noastră nu a mai fost niciodată! Vedeţi diseară locaţia surpriză, cu noi dezvăluiri, mai ales că, pentru a ajunge acolo, trebuie să parcurgem un segment de traseu prin munţii Alpi!...
Să vedem cum va evolua consumul până acolo!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
3
2,569
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
COMENTARII (4)
Igor
Chişinău
la 2 Martie 2014 - 14:50
cam mult 5 litri pt 1.3 diesel, nu?
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 2 Martie 2014 - 19:49
Comentariu şters de redacţie.
Igor
Chişinău
la 3 Martie 2014 - 07:40
Draga redactie PA,

Cu toata stima,ceva posturi in urma, Dumneavoastra ati spus ca ve-ti bloca comentariile care nu au treaba cu postul si cfele cu atac la persoana... O sa cred ca e rea intentie... puteti, Va rog, sa-i spuneti putinstimatului Robert_01 sa se abtina de la comentariile ca mai sus... Va multumesc anticipat!
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 3 Martie 2014 - 08:01
@Igor
Într-adevăr am menţionat că nu sunt binevenite comentariile cu atacuri la persoană sau injurii. Menţiunea noastră rămâne valabilă, indiferent de cine e autorul comentariului rău-voitor.
@Robert
Comentariul de mai sus a fost într-adevăr unul cu atac la persoană, menit să instige un nou şir de injurii nedorite, motiv pentru care a fost şters. Haideţi să discutăm împreună la subiectele ştirilor, testelor, maşinilor, şi să polimizăm oricât de aprins, dar la subiect, nu cu atacuri personalizate. Discuţiile intense la subiecte ne-ar face tuturor viaţa mai interesantă aici, pe site, şi mai civilizată!
0
3
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!