Lexus prefațează un viitor SUV de top și design-ul viitor al întregii mărci cu conceptul LF-1 Limitless

În prezent Lexus nu duce lipsă de SUV-uri în gama sa, deși nu se poate lăuda cu un număr atât de mare de modele cu capacități sporite în off-road precum, de exemplu, unul din rivalii săi principali – BMW. Chiar și așa, aparent, gama niponilor este aproape completă: este prezent SUV-ul compact NX, și unul full-size – LX. Fiind cel mai mare off-roader din gama niponilor, LX, însă, nu poate fi perceput ca un model de top deplin, iar asta din cauza brutalității excesive și construcției pe cadru dur (Lexus mai are în gama sa și un alt model construit pe cadru dur, GX, care, însă, nu este prezent, pe toate piețile pe care sunt disponibile celelalte SUV-uri). Pe de altă parte Lexus LX oferă tot necesarul de confort și dotări la bord, pentru a fi distins ca "cel mai" dintre frații săi.
Necesitatea de a se supune curentului "pop" prezent și în industria auto, probabil, îi va determina pe niponi să dezvolte o alternativă mai dinamică și elegantă, lipsită de acel exces de brutalitate pe care o emană actualul LX, iar acel model este prefațat de conceptul prezentat la Salonul Auto de la Detroit – Lexus LF-1 Limitless, iar reacția publicului față de concept va fi determinantă în ulterioarea lansare a unui nou model de top de serie.

La dimensiuni conceptul este foarte apropiat versiunii "extinse" a crossover-ului RX L și măsoară 5,014 mm în lungime, însă LF-1 Limitless nu se vrea un SUV de familie de talie medie, ci un SUV de lux de top. În loc de 3 rânduri de scaune și 7 locuri, conceptul poate adăposti 4 ocupanți la bord, separați între ei de tunelul central. Diferența o face și platforma, care stă la baza conceptului, care prevede ca tracțiune de bază pe cea pe puntea spate, și nu pe puntea față precum la Lexus RX.
La interior sunt oferite o sumedenie de comenzi și ecrane pentru fiecare pasager în parte. Este disponibil și un sistem de pilot automat, activat prin acționarea sistemului Chauffeur. Niponii nu oferă detalii concrete despre propulsia conceptului, dar fac aluzie la capacitățile nelimitate cu cuvântul Limitless ("fără limite") din denumirea SUV-ului și declară că modelul ar putea fi propulsat de o unitate cu ardere internă pe benzină, ar putea avea propulsie hibridă (inclusiv plug-in hybrid) sau propulsie electrică. De remarcat faptul, că posibilitatea apariției unui motor diesel sub capota LF-1 Limitless este exclusă.
Niponii nu au vorbit despre termenii apariției unei versiuni de serie pe baza conceptului, însă, în dependență de reacția publicului aceasta ar putea fi lansată în următorii ani. Apariția noului SUV de top nu neapărat va elimina din gama producătorului modelul LX, cel puțin, atât timp cât modelul cu cadru dur se bucură de cerere constantă. În viitor Lexus LX ar putea ocupa în gama niponilor un loc special, diferit de cele ocupate de SUV-urile "pop", precum și legendarul Gelandewagen al celor de la Mercedes-Benz.
0
2,065
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!