Road trip cu Mercedes-Benz C-Class, Episodul 4: prin frumuseţile Toscanei, cu plăcere pură în condus

Seria noastră de relatări despre frumosul şi marele road trip cu Mercedes-Benz C-Class s-a întrerupt tocmai când aveam de relatat cea mai frumoasă parte a călătoriei, cea în care ajunsesem în Toscana. Ultimele două luni ale anului 2017 au fost extrem de încărcate pentru noi, care ne-au absorbit total în cea mai grandioasă expediţie făcută de noi vreodată, însă astăzi vrem să revenim la subiectul acestei frumoase călătorii şi să vă relevăm experienţa acesteia de la bordul acestui model Mercedes-Benz, pe care am ajuns să-l îndrăgim atât de mult.
După 2,500 km de drum, poposisem la o vilă din inima Toscanei, din alea clasice, simple, dar plină de autenticitate. Ziceam că adevărata Italie e anume aici, în aceste zone rurale. Cina din acea seară ne-a convins că italienii pot face din cele mai simple bucate o adevărată sărbătoare gastronomică, iar noi trebuia să stăm tocmai două nopţi pe aici!
În dimineaţa următoare, planul era mai simplu şi mai lejer ca oricând: să pornim în explorarea Toscanei la volan, fără a face distanţe prea mari, dar savurând fiecare clipă de condus. Savurasem maşina şi până aici în toată călătoria, însă, după o noapte bine dormită, când ai un program lejer şi drumuri atât de sinuoase, cu privelişti atât de frumoase în jur, plăcerea în condus ar trebui să fie şi mai mare.
Şi aşa a fost. Are generaţia curentă C-Class ceva special în felul în care se conduce, în felul în care îţi transmite senzaţiile în volan. E naturală, precisă, puritană, aşa cum te aştepţi de la cele mai plăcute maşini din lume. Centrul de greutate coborât, suspensia cu tocmai şase braţe pe puntea spate şi cu braţe duble pe cea din faţă – toate o fac să aibă o ţinută de drum impecabilă în orice curbă. Iar tracţiunea spate face ca şi luarea virajelor în în viteză să fie savuroasă.
Iar pe aici, prin Toscana, aveam o mulţime de viraje. Erau şi porţiuni de drumuri mai puţin circulate, cu asfalt de proastă calitate şi chiar gropi, dar de îndată ce ieşeam la trasee mai circulate, aveam din nou parte de asfalt impecabil. Şi unde dacă nu într-o curbă cu asfalt impecabil îşi poate demonstra o asemenea maşină ţinuta de drum excelentă!...

N-au întârziat să apară şi renumiţii copaci înguşti şi înalţi ai Toscanei, completând astfel peisajul de condus cu priveliştile pe care le aştepţi de la această regiune. În depărtări, se zăresc dealuri încreţite, care fac linia orizontului ondulată oriunde ai privi în jur.
Deşi mai abordam viraje mai în forţă, drumurile astea sunt făcute să le parcurgi încet, savurând fiecare clipă şi fiecare culoare pe care o vezi în jur. Podgorii vinicole, dealuri, curbe, copaci, te fac să realizezi că eşti într-o regiune legendară a lumii, una din cele mai renumite, şi nu vrei s-o traversezi repede. Vrei s-o traversezi plăcut, iar C-Class îţi oferă o plăcere mai pură decât ai putea aştepta!

E suficientă puterea de 156 CP şi cuplul de 250 Nm pentru asemenea curbe? Da, cu siguranţă, pentru că valoarea maximă a cuplului e livrată de motor la turaţii foarte moderate, astfel încât întotdeauna simţi că ai un motor foarte elastic sub capotă. Iar dacă vrei nişte picanterii, n-ai decât să treci maşina în regim Sport sau Sport+, şi ţinuta ei de drum, precum şi reacţiile motorului şi ale cutiei se vor acutiza imediat, încât să-ţi satisfacă şi gustul de un condus şi mai sportiv! Pentru că plăcerea cea mai mare n-o ai neapărat de la numărul cailor putere, ci de la felul în care maşina reuşeşte să îi transpună pe asfalt şi să te fascineze prin ţinută!
Iar pe lângă asta, C-Class C180 se încăpăţâna să rămână şi admirabil de eficient în consum, într-o călătorie lungă, cu un consum de 6.7-6.8 litri/100 km, chiar dacă nu conduceam cu gândul fixat la aceste cifre. E adevărat că benzina e destul de scumpă în Italia, dar în aceste regiuni rurale preţurile sunt mai potrivite decât pe marile artere ale ţării.

În ziua următoare mai avusesm o distanţă toscaneză de parcurs, spre un ultim hotel din Italia, înainte de a o apuca mai apoi spre nord, aşa că am savurat din plin şi acest episod de condus. Toscana a fost o experienţă fantastică, pe care o vom asocia multă vreme de acum încolo cu C-Class W205, unul din acele episoade de condus cu plăcere pură, de care îţi aminteşti mulţi ani după ce s-a petrecut.
Am putea spune şi astăzi, după peste 73 mii km parcurşi cu acest automobil, că C-Class e unul din cele mai bune automobile create de Mercedes-Benz în ultimii ani buni? Da! Dar, din fericire, Mercedes-Benz a mai lansat o serie de creaţii la fel de bune ulterior, care se conduc cu o plăcere similară şi care se captivează prin fiecare element al lor, de la design exterior şi interior, până la sunetul scos din difuzoare şi senzaţia pe care o ai când ţii volanul în mână şi le conduci.
Vom continua această serie şi cu o următoare relatare mai nordică în curând, iar după aia, la revenirea acasă, am avut parte şi de o pastilă mai amară. Fiţi alături de noi în continuare!
0
3,656
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!