Mazda: cumpărătorii europeni încă îşi mai doresc motoare cu ardere internă!

În timp ce toţi producătorii auto se înghesuie să-şi declare apartenenţa la viitorul electric al mobilităţii, iar consumatorii nu se înghesuie aproape deloc în colţurile electrice ale showroom-urilor în cele mai multe ţări, Mazda vine cu un nou anunţ îndrăzneţ. Cumpărătorii europeni încă îşi mai doresc motoare cu ardere internă!
Poate suna ca o blasfemie. Poate suna ca un suicid mediatic. Însă dacă ne debarasăm de clişelele a ceea ce e „politically-correct” astăzi de afirmat, vom vedea că spusele niponilor de la Mazda au încă mult adevăr în ele.

Cei de la Mazda au efectuat de curând un nou studiu pe continentul european, studiu care a însemnat chestionarea a peste 11 mii de oameni din pieţele europene-cheie. Acesta a relevat faptul că peste 58% din cei chestionaţi cred că motoarele cu ardere internă – benzină şi diesel – încă mai au potenţial imens de inovaţie şi dezvoltare. Cota de încredere ajunge la peste 65% în Polonia şi la peste 60% în Germania, Spania şi Suedia. Principala concluzie a celor de la Mazda e că cea mai mare parte a consumatorilor nu împărtăşeşte viziunea organizaţiilor de tot soiul că motoarele cu ardere internă nu mai au un viitor în industria auto.
Mai mult ca atât, acelaşi studiu mai aduce alte cifre interesante. 31% din cei chestionaţi declară că „speră că motoarele diesel vor continua să existe”. Şi mai incredibil este faptul că, în cazul în care costurile de achiţie şi exploatare ar fi aceleaşi în cazul unui automobil electric faţă de unul pe benzină sau diesel, 33% ar alege oricum motoarele cu ardere internă, şi nu cele electrice, iar în unele ţări acest indice sare peste 50 la sută!
O altă cifră interesantă ne arată şi încrederea faţă de automobilele conduse autonom din partea consumatorilor în prezent. Doar 33% dintre cei chestionaţi spun că au o atitudine pozitivă faţă de condusul autonom, în unele pieţe acest indice coborând până spre 25%. Aproape 70% la sută din public speră că viitoarele generaţii de automobile vor păstra oricum opţiunea de a fi conduse manual de şofer. Surprinzător, dar publicul mai tânăr nu are o rată de susţinere mai mare pentru automobilele conduse autonom, în ciuda a ceea ce e obişnuit să se creadă despre noile generaţii, care nu ar mai fi interesate de condus.
Rezultatele acestui studiu au fost prezentate la o conferinţă internă a celor de la Mazda, în lumina lansării de către producătorul nipon a primului motor pe benzină din lume cu aprindere prin compresie, după un principiu similar motoarelor diesel. Deşi şi Mazda planifică electrificarea parţială a gamei sale, în principal prin combinarea motoarelor cu ardere internă cu cele electrice, noul studiu şi rezultatele sale fascinante au reconfirmat că ambiţia producătorului nipon de a merge împotriva valului în ultimul deceniu urmează o cale logică şi corectă, în viziunea mai marilor Mazda. Cei de la Mazda consideră că e mult mai corect să se vină cu soluţia corectă la timpul corect, iar electrificarea gamei lor va ţine cont şi de modul de generare a energiei pe fiecare piaţă şi amprenta reală de CO2 lăsată. Şi, din fericire, strategia celor de la Mazda până în anul 2030 prevede că filosofia de savoare pură în condus a modelelor Mazda, botezată „Jinba Ittai”, rămâne la baza tuturor tehnologiilor şi modelelor viitoare!
0
2,408
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!