(VIDEO) Bun venit, noul nostru automobil redacţional: Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG!

Aşa cum v-am anunţat puţin timp în urmă, unul din automobilele redacţionale a ajuns la o vârstă onorabilă de 9 ani de exploatare şi peste 350 mii km parcurşi, astfel încât a venit timpul să-i spunem adio. Fireşte, următoarea întrebare logică era „ce vom achiziţiona în locul lui?”.
Atunci când relatăm părerea noastră despre maşini – fie că e vorba de teste drive sau de expediţii – noi credem cu adevărat în ceea ce spunem. Dacă maşina merită critici, fie ele şi dure, i le aducem. Dacă, însă, spunem că o maşină ne place cu adevărat, fiţi convinşi că aşa este. Acum patru ani, când testasem pentru prima dată noua generaţie C-Class, spuneam că e unul din cele mai bune automobile create în ultimii ani de producătorul german, iar la mică distanţă un exemplar al acelui model a ajuns automobilul nostru redacţional şi de atunci, timp de patru ani, îl savurăm cu de toate, în fiecare clipă. Au existat şi probleme, şi defecte, şi chiar un accident în care nu eram vinovaţi, dar şi un milion de momente înălţătoare alături, şi despre toate v-am relatat pe parcursul exploatării. La fel s-a întâmplat şi în cazul lui B-Class redacţional, care a devenit o maşină-erou, rezistând dârz pe parcursul unui număr record de kilometri, deşi a necesit şi investiţii în mentenanţă, inclusiv în reparaţii mai majore la cifre mari pe odometru. Era oarecum firesc, iar noi v-am relatat transparent şi obiectiv despre toate.
În toamna şi iarna anului trecut, redacţia noastră punea la cale cea mai grandioasă expediţie continentală pe care am făcut-o vreodată – Sărbătoreşte Crăciunul Altfel cu Skoda Karoq. Fusesem cu o lună mai devreme şi la testul internaţional al noului Karoq, dar expediţia continentală ne-a oferit şansa să conducem patru exemplare Skoda Karoq printr-un număr imens de ţări, pe parcursul a 18 zile, de la tărâmurile sudice ale Balcanilor până la condiţiile extrem de crunte din iarna acestui an din zonele polare! Am trecut şi prin geruri de minus 32 de grade cu Karoq, şi prin zăpezile de dincolo de Cercul Polar, am intrat cu el şi pe zone neumblate şi am rămas încântaţi! În primul rând, ne-au plăcut extraordinar de mult cele 3 exemplare cu tracţiune 4x4 şi motorizare diesel 2.0 TDI, pentru că sistemul de tracţiune integrală funcţiona superb. Deşi e un sistem part-time, care intervine preventiv atunci când creierii electronici consideră că e cazul, în toate situaţiile de drum sistemul avea un comportament foarte asemănător unui sistem 4x4 permanent. Sistemul ştie temperatura aerului de afară, ştie condiţiile meteo, ştie când abordezi un viraj, spre exemplu, astfel că iarna pe un traseu sinuos ai deja sistemul de tracţiune integrală cuplat când rulezi pe un drum acoperit de gheaţă într-un viraj, nefiind nevoie de un start al derapării pentru ca sistemul să se trezească! Am ieşit cu el şi din terenuri înzăpezite în care ne aventurasem pentru filmări şi poze. Şi consumul real în asemenea condiţii a fost mai mult decât demn, oscilând între 6 şi 7 litri la sută pentru toate cele 3 exemplare diesel.
Tot atunci, în expediţie, criticasem versiunea cu tracţiune faţă, menţionând că momentul pornirii în pantă e unul foarte dificil la ea, din cauza unei echilibrări ciudate a maselor între axe şi a unui impuls prea mare dat de cutia automată la pornire. Ne plăcuse motorul pe benzină TSI, dar atenţionam că versiunile cu tracţiune faţă vin cu bară de torsiune pe puntea spate, în timp ce cele cu tracţiune integrală vin cu suspensia corectă, multilink. Într-un cuvânt, spuneam că versiunea cu tracţiune faţă e mai moale în suspensie, fiind confortabilă pe drumuri rele, dar vă recomandam cu adevărat versiunea 2.0 TDI 4x4. Şi, trebuie să mai spunem că nici una din cele 4 maşini expediţionale de atunci nu a avut nici o singură defecţiune pe tot parcursul expediţiei, nici una!
Iar acum, când am ajuns la momentul alegerii unui nou automobil redacţional, ne-am gândit în primul rând la o Skoda Karoq 4x4. Pentru că o îndrăgisem din acea expediţie. Pentru că multiplele noastre maratoane prin Moldova ne-au infectat de dorinţa de a călători mai des în interiorul ţării, pe drumuri de tot soiul şi ne aminteam de vara trecută, când n-am putut ajunge cu C-Class-ul la Lalova pentru că drumul de vreo 15 km de prundiş dur părea că va distruge sedanul până la destinaţie. Ne doream, aşadar, un SUV, care să ne ofere mult mai multă libertate de explorare, iar în capurile noastre un SUV îşi are mult mai mult rost dacă e echipat cu tracţiune integrală. Şi, dacă ne-am gândit, la Karoq atunci eram convinşi că vrem doar o versiune cu tracţiune integrală.
Am fi vrut un SUV cât de cât bine echipat. Nu pe dinafară, cu tot felul de pachete vizuale fandosite, ci mai ales pe interior, acolo unde-ţi petreci timpul când conduci şi călătoreşti. Să aibă un sistem multimedia modern, să aibă poate şi un sistem de navigaţie încorporat dacă tot călătorim atât de mult în afara ţării, să aibă un habitaclu în care să ne fie cu adevărat plăcut să ne aflăm.
Şi aşa am ajuns la marea decizie. Ne-am uitat la mai multe mărci şi modele disponibile azi în Moldova şi am decis să mergem pe prima opţiune, cea care era deja verificată de noi prin ciur şi dârmon, cea pe care o îndrăgisem şi emoţional: Skoda KAROQ! Am găsit şi exemplarul potrivit dorinţelor noastre în showroom-ul Skoda Moldova!
Noul automobil redacţional, în mai multe detalii

Aşadar, iată-l, noul nostru automobil redacţional. E o Skoda KAROQ 2.0 TDI 4x4 DSG – deci un motor diesel de 2.0 litri, o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj DSG şi un sistem de tracţiune integrală 4x4. Motorul dezvoltă 150 CP şi 340 Nm, mai mult decât suficient pentru talia lui KAROQ, iar, la drept vorbind, acesta e în prezent şi cel mai puternic motor diesel din gama lui KAROQ în Moldova.
Automobilul redacţional e unul în dotare Style, cea superioară în ierarhia Skoda, la care se adaugă mai multe dotări opţionale. Din dotările notabile pe exterior putem menţiona farurile full LED – extrem de importante pentru noi, şi de multe ori vă spuneam că asta e una din cele mai bune investiţii pe o maşină. Aceste faruri ne-au ajutat să înfruntăm în siguranţă cele mai dure viscole arctice şi calitatea iluminării lor e net superioară altor variante de faruri!
De asemenea, KAROQ-ul redacţional e echipat cu jante din aliaj uşor de 18 ţoli – cea mai mare dimensiune de roţi din câte am avut până acum în redacţie, dar am călătorit cu asemenea dimensiuni şi iarna, şi pe drumuri rele, şi ne-am convins că suspensia îşi păstrează o bună capacitate de absorbţie. Apropo, ne place ideea că partea inferioară a modelului are o zonă generoasă cu protecţie din plastic – o chestie foarte practică pentru drumurile ţării noastre.
Oglinzile exterioare sunt rabatabile şi au întunecare automată împotriva orbirii, la fel ca şi oglinda retrovizoare interioară, de altfel. Cele mai consistente bunătăţuri opţionale se ascund, de altfel, la interior.
Habitaclul maşinii a tapisat cu piele bej, scaunele faţă având şi suport lateral excelent, cu tetieră semi integrată. Ne plac extraordinar de mult aceste scaune anatomice şi ştim că sunt superb de confortabile la drum lung!
Bancheta spate e VarioFlex, ori, cu alte cuvinte, e formată din trei scaune individuale care se pot ajusta independent – pot culisa înainte şi înapoi, îşi pot schimba individual unghiul spătarului în mai multe poziţi. Se pot chiar şi demonta indiviual foarte uşor, făcând loc unor încărcături mai mari. Sau, eventual, se poate demonta scaunul din mijloc, iar celelalte două scaune se pot da mai spre centru, pentru o poziţie mai regească.
Bancheta spate dispune de încălzire, din tunelul central ies şi guri de ventilare dedicate pasagerilor de aici, iar sub ele există un port USB, o priză de 12V şi, foarte important pentru munca în drum – o priză de 230 V! Alte două porturi USB există pe consola centrală, lângă levierul cutiei de viteze. La fel ca şi exemplarele cu care am călătorit în zonele polare, maşina redacţională are încălzire a volanului şi, fireşte, a scaunelor faţă şi a oglinzilor.
Sistemul multimedia e unul de tip Amundsen – din nou un sistem cu care ne-am familiarizat în expediţie şi ne-a plăcut. Are toate posibilităţile de conectivitate modernă cu smartphone-urile, inclusiv Apple CarPlay, şi un display mare de 8 ţoli, cu o calitate impecabilă a afişajului grafic.
Maşina are pregătire pentru navigaţie, urmând să se cumpere doar cardul SD cu hărţile navigaţiei pentru ca ea să devină activă. Din fericire, Skoda Moldova vinde aceste carduri cu un preţ extraordinar de atractiv – mai puţin de 2,000 lei, iar noi am cumpărat cardul SD pentru navigaţie în aceeaşi zi.
L-am introdus în portul USB şi navigaţia s-a activat! Avem toată Europa, inclusiv zonele CSI, într-o versiune actualizată acum două luni, deci cât se poate de proaspătă. Iar pentru primii vreo patru ani, actualizarea navigaţiei e gratuită şi se poate face individual online, cu un laptop, pe site-ul oficial al celor de la Skoda!
Maşina mai are o mulţime de dotări mai puţin vizibile, precum încălzirea duzelor de spălare a parbrizului, regimuri de condus, inclusiv un regim offroad, senzori de parcare faţă şi spate, cameră video spate, climatizor automat bizonal, sistem keyless entry şi keyless go – asta însemnând că putem deschide maşina trăgând direct de mâner şi având cheia în buzunar, iar motorul porneşte prin apăsarea unui buton –, închidere acţionată electric a hayon-ului.
Fireşte, toate dotările de siguranţă demne de un automobil al anului 2018 din Uniunea Europeană sunt prezente – sistem ESC, airbag-uri cât cuprinde, dar şi senzori de presiune în anvelope sau sistem de frânare automată de urgenţă.
Noi zicem că e o maşină cu un set generos de dotări, care se pliază perfect cu ceea ce căutam noi. Poate am mai fi vrut doar un sistem audio de top, CANTON, pe care automobilul redacţional nu-l are. În rest, am reuşit deja să-l îndrăgim încă din momentul în care l-am ochit, expus frumos în showroom-ul Skoda Moldova. Iar astăzi îi urăm bun venit oficial în redacţia noastră! Dragă Karoq, de aici încolo începe o istorie lungă împreună, iar cât de lungă va fi – nici noi nu ştim. S-ar putea să fie una de câţiva ani, sau putea să fie una mai lungă, dar e cert că automobilul va avea parte de o exploatare accelerată şi intensă!
Date tehnice Skoda KAROQ 2.0 TDI 4x4 DSG:
Primul automobil diesel în redacţie. Prima picătură de diesel în rezervor.

E primul automobil diesel în redacţie, prin urmare am vrut să ne asigurăm că până şi prima picătură de diesel ce-i va nimeri în rezervor va fi una de calitate. De ceva timp bun alimentăm toate automobilele redacţionale în mare parte la staţiile Petrom Moldova, iar pentru KAROQ subiectul e şi mai important, astfel încât am decis să-l alimentăm cu diesel Extra. Asta ar trebuie să ne ferească de orice probleme viitoare le motor, dar şi să ne garanteze că vom putea porni iarna la orice ger. Da, da, ne aşteaptă multe provocări înainte, iar cei de la Petrom Moldova au fost suficient de transparenţi încât să accepte aceste provocări spontane şi continue din partea noastră, pentru că sunt convinşi, din câte declară, de calitatea impecabilă a carburanţilor lor indiferent de staţia la care am alimenta.
O combinaţie intrigantă, care va fi relatată în timp!

Ştim şi noi multe din legendele ce circulă în folclorul popular despre unele dintre propulsoarele sau transmisiile din grupul Volkswagen, însă experienţa noastră proprie ne-a convins că putem avea încredere să alegem Skoda KAROQ, 2.0 TDI 4x4 DSG, cu o cutie automată cu 7 trepte. Vom exploata această Skoda pe propria piele, intens, şi vă vom relata despre cum se va dovedi ea cu adevărat în timp. Pentru că nici un test de scurtă durată nu ar putea releva ceea ce poate arăta exploatarea de lungă durată a unui automobil, cu experienţă de posesor, cu toate situaţiile diverse şi neprevăzute, care pot apărea în timp.
Maşina noastră are pe ea şi un filtru de particule DPF, iar sfaturile despre cum să se exploateze corect aceste maşini, noi vi le-am relatat amplu într-un articol dedicat. Acum, va trebui să ne respectăm propriile recomandări!
Suntem entuziasmaţi şi încântaţi de această nouă experienţă, care ne aşteaptă în faţă! Şi vă invităm să ne fiţi alături pe tot parcursul ei, să urmăriţi firul istoriei de exploatare a lui Skoda KAROQ 2.0 TDI 4x4 DSG7 şi să aflaţi ceea ce vom observa şi noi doar în timp! Toate relatările despre acest nou automobil redacţional vor putea fi accesibil direct de pe prima pagină a site-ului, în secţiunea special rezervată automobilelor redacţionale!
Vă mulţumim că ne sunteţi alături, dragii noştri, şi vă invităm să vedeţi şi VIDEO-ul de mai jos!

Şi aducem un mare mulţumesc şi celor de la Skoda Moldova, care ne-au susţinut enorm în această idee!
1
10,653
GALERIE FOTO (49 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!