Adio, Mercedes-Benz B-Class! La 357 mii km parcurşi, automobilul redacţional şi-a găsit noul proprietar

Astă vară vă anunţam că venise timpul să ne despărţim de automobilul redacţional, după mulţi ani petrecuţi alături şi un număr record de kilometri rulaţi cu el. Deşi avea o cifră mare pe odometru, starea tehnică a maşinii era foarte bună, beneficiind de o întreţinere tehnică excelentă la service-ul oficial Mercedes-Benz în Moldova.
Totuşi, mulţi cumpărători din Moldova sunt sceptici în a cumpăra automobile cu parcurs mare, preferând să aleagă automobile cu parcursuri mai mici şi istorii neclare, uneori chiar dubioase. La un moment dat, ne gândeam că observasem un paradox, în care oamenii aproape c-ar fi vrut să fie minţiţi cu un parcurs dat înapoi pe odometru, în loc să accepte o istorie curată la lacrima, chiar dacă cifra actuală era mai mare. Însă n-am vrut să recurgem la nici un şiretlic. Ştiam că într-o bună zi se va găsi şi acel cumpărător, care o va înţelege şi o va aprecia, mai ales că mai şi redusesem simţitor preţul între timp.
În ultimele două luni şi un pic B-Class-ul mai parcursese doar încă vreo mie de kilometri. Însă chiar şi aşa, ştiind că în curând în vom înmâna unui viitor proprietar, am continuat să-l deservim tehnic. Comandasem mai de demult o bară de stabilizare la puntea faţă, care face legătură cu ambele roţi, pe care o schimbam pentru prima dată în viaţa maşinii. Piesa venise, service-ul oficial ne invitase s-o schimbăm. Mai apoi, se începuse a auzi şi rulmentul din dreapta faţă a roţii, simptom un pic amplificat de faptul că automobil staţionase mai mult în ultima vreme. Am decis să-l schimbăm şi pe acela, iar când am mers să facem aceste două lucruri la service, ni s-a spus că şi cureaua generatorului ar trebui schimbată. Am făcut-o şi pe asta, toate piesele şi lucrările mai costând vreo 6 mii de lei. Însă chiar eram împăcaţi că-i vom transmite mai departe viitorului proprietar o maşină bună.
Şi uite că odată cu venirea toamnei interesul pentru acest B-Class s-a dinamizat. Şi iată că între timp avusesem parte şi de o acroşare în timp ce maşina staţiona. Cineva ne zgârâiase bara de protecţie spate şi aripa dreaptă spate şi dispăruse. Acele zgârâieturi erau vizibile şi exact în ziua următoare un cumpărător interesat trebuia să vadă automobilul. L-am luat aşa cum era, şi i-am amintit celui interesat că automobil are asigurare CASCO, iar acea zonă va fi vopsită fără costuri adiţionale.
Cumpărătorul interesat şi-a dorit să verifice minuţios starea automobilului, şi a vrut s-o facă la service-ul oficial Mercedes-Benz din Moldova. Cei de acolo l-au informat despre toată istoria de exploatare, cu o remarcă ce nu putea să nu sune plăcut şi pentru noi „amice, o asemenea maşină de bine întreţinută nu vei mai găsi, ia-o fără griji!”.

După inspecţia generală a maşinii, cumpărătorul şi-a pronunţat decizia: o cumpără. Dânsul a exploatat în trecut un Volkswagen Touran pe gaz natural comprimat şi e destul de familiarizat cu automobilele cu asemenea propulsie, iar de îndată ce a urcat la volanul lui B-Class a exclamat cu sinceritate „eh, e cu totul alt nivel de confort aici!”.

La biroul de înmatriculare, am vrut să-i lăsăm aceleaşi plăcuţe de înmatriculare, însă am fost informaţi că, fiind de tip vechi, nu pot fi lăsate pe automobil. Am fi putut să dăm iniţial comandă de plăcuţe de tip nou, după care să facem înmatricularea, însă toată această bătaie de cap nu avea nici un rost, aşa că B-Class-ul pur şi simplu a primit numele şi plăcuţe noi.
A urmat şi transferarea contractului de CASCO pe noul proprietar, cu documentarea zgârâieturilor de pe spate şi aici puteam deja să-l felicităm pe Serghei, noul proprietar, cu achiziţia făcută şi să-i urăm o exploatare plăcută mai departe a lui B-Class! Maşina avea pe bord peste 357 mii parcurse, iar noi ne despărţeam cu ea ca de o maşină la care am ţinut cu adevărat în toată această perioadă, care ne-a fost alături în zeci de călătorii, în zeci de ţări. A fost un Mercedes-Benz în faţa căruia trebuia să zicem jos pălăria pentru cei 357 mii parcurşi în confort şi siguranţă!

Şi cu această ultimă relatare de adio încheiem istoria de exploatare a acestui automobil, păstrând-o în arhivă pentru cei ce-ar vreo s-o răsfoiască mai târziu. Mulţumim, dragii noştri, că aţi urmărit experienţele noastre cu acest Mercedes-Benz B-Class!
1
4,287
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!