Să fie oare ăsta cel mai fascinant BMW M3 E30 care poate fi cumpărat în zilele noastre?

În ultimii ani, în lumea auto a prins tot mai multă popularitate curentul de retromod, în care maşinile clasice sunt restaurate să păstreze şi autenticitatea ideii iniţiale, dar şi să să facă uz de noi tehnologii, disponibile în zilele noastre, astfel încât să facă uz de ceea ce pot oferi ambele epoci. Cele mai reprezentative creaţii, care definesc acest curent, sunt Porsche-urile clasice create de către cei de la Singer. Însă odată ce curentul a prins tot mai multă popularitate, au început a apărea tot mai multe creaţii în lume, unele dintre ele demne de toată admiraţia. O asemenea creaţie admirabilă e şi acest BMW M3 E30.
E creat de o companie pe nume Redux şi s-a născut dintr-un entuziasm enorm al fondatorului său şi al întregii echipe, proiectul având deja ani buni de când „dospeşte” în garajele celor de la Redux. Ideea e să fie create 30 de exemplare ale acestei nebunii de E30, toate unul ca unul de fascinante.

Pentru fiecare din cele 30 de exemplare, procesul e similar şi începe cu găsirea unui E30 donator, în stare cât mai bună. Apoi, maşinele sunt descotorosite de tot ce au până la caroseria goală şi începe un proces de restaurare a caroseriei. Însă aici începe şi transplantul de tehnologie, ori, caroseria nu e restaurată pur şi simplu la condiţia de uzină, ci primeşte suduri tehnologice noi în podea, pentru a-şi spori rigiditatea la standardele zilelor noastre. Mai apoi, la interior e montată şi o cuşcă de protecţie în stilul celor din motorsport, or, filosofia acestui M30 de la Redux presupune o inspirare cât mai plenară din bolizii ce alergau în Grupul A al campionatului de Touring în anii ’80.
Tot în stilul acelor competiţii e creată şi suspensia exemplarelor restaurate, dezvoltată de cei de la EXE-TC Competition, o companie care a furnizat suspensii pentru campionii din lumea WRC a zilelor noastre. Mai departe, maşina a primit şi un set nou de frâne, cu discuri de 330 mm pe faţă şi 304 mm pe spate, cu etriere cu 6 pistoane pe faţă şi 4 pe spate. Următoarele exemplare restaurate ar putea primi frâne mai mari şi chiar opţiunea unor discuri ceramice, dacă viitorii comanditari vor fi generoşi în banii dispuşi să-i plătească pe asemenea creaţii.
Mai multe piese exterioare de caroserie cu fost înlocuite cu panouri create din fibră de carbon, pentru reducerea greutăţii, iar la interior se regăseşte multă Alcantara şi tapiserie de piele. Însă o fascinaţie şi mai mare vine de la ceea ce s-a făcut sub capotă cu motorul original de M3.
Creatorii au decis să ia la bază acelaşi renumit motor de BMW M3 E30, cu numele de cod S14, cu 4 cilindri în linie. Scopul a fost, însă, să-i aducă performanţele la nivelul unui bolid M3 E30 din motorsport din anii de glorie, fără a compromite fiabilitatea.
Creatorii au decis să recurgă la turboaspirare, deşi pot oferi opţional şi o versiune aspirată natural a motorului. În cazul turboaspirării, puterea motorului ajunge la 390 CP. Pentru a atinge asta, cilindreea motorului a fost mărită de la 2.3 litri la 2.5 litri prin lărgirea cilindrilor din blocul motor, după care se montează pistoane noi, biele noi, şi chiar şi un arbore cotit nou, venit din ceea ce poate oferi divizia BMW M în zilele noastre. Turbina a însoţită de un intercooler şi un radiator mai mare pentru a o răci corespunzător, gestionarea ei fiind una electronică, aşa cum se practică în zilele noastre. În rezultat, creatorii săi spun că acest BMW M3 E30 de la Redux va avea garantată o fiabilitate extraordinară, demnă de zilele noastre, în timp ce oferă performanţe ameţitoare şi un spirit de condus nefiltrat, exact ca şi bolizii originali din anii ’80.
Ceea ce vedeţi în imagini e primul exemplar livrat unui client, din cele 30 programate. Preţul nu este anunţat, fiind comunicat doar la cerere potenţialilor cumpărători. Noi zicem că ceea ce a ieşit din toată ideea asta e ceva absolut demenţial şi fascinant. Voi ce părere aveţi?
1
2,619
GALERIE FOTO (43 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!