Premieră mondială: Aston Martin DBX! Constructorul britanic păşeşte într-o nouă eră

20 Noiembrie 2019, 11:09
Denis Godorozea
Aston Martin prezintă astăzi în premieră mondială primul SUV din gamă, noul DBX. Aceasta este cea mai importantă lasare în gama constructorului britanic timp de mulţi ani, or SUV-ul vine să îmbunătăţească poziţiile companiei pe piaţă sporind considerabil vânzările la nivel global. Şi da, DBX are toate şansele să devină un adevărat bestseller în segment, or atacă pe piaţă nu doar SUV-urile de performanţă de top, dar şi cele mai luxoase modele, păşind concomitent pe teritoriul lui Porsche Cayenne şi Bentley Bentayga.
Conceptul DBX a debutat cu 4 ani mai devreme. De atunci versiunea de serie a suferit multe metamorfoze în materie de design şi, cel mai probabil, la nivel de substrat tehnic, or britanicii şi-au pus scopul să uimească şi să fie mai buni pe toate nişele de piaţă. Cel puţin, la nivel de design le-a reuşit, zicem noi — DBX are un aspect exterior iconic, inspirat de la supercar-urile Aston Martin şi este pe drept unul dintre cele mai atrăgătoare SUV-uri din segment.
Deşi pune accentul pe sportivitate, Aston Martin DBX este un SUV imens, capabil să ofere luxul desăvârşit la bord şi bănuim că va fi utilizat şi în rol de limuzină, în care proprietarul va savura călătoriile inclusiv şi pe bancheta spate. În lungime DBX măsoară 5,039 mm, fiind mai lung decât Porsche Cayenne cu 113 mm. Ampatamentul constituie 3,060 mm (!), sau cu 165 mm mai mult decât în cazul rivalului german.
De la supercar-urile din gamă DBX a preluat aliajele rigide pentru caroserie, cu suspensie din aluminiu ce au rezultat într-un avantaj de 30 la nivel de greutate proprie, comparativ cu elemente de suspensie similare, construite din alte aliaje. Experienţa supercar-ului DBS Superleggera au permis constituirea unui confort acustic excepţional la bord. În faţă DBX are suspensie dublu-braţ, pe când la posterior se regăseşte o suspensie multi-link, ochită de la supercar-urile mărcii. Standard SUV-ul are o suspensie pneumatică adaptivă şi ajustabilă şi stabilizatoare electro-mecanice cu sistem de 48 V. În mod normal garda la sol măsoară 190 mm, iar în regim offroad poate fi mărită până la 235 mm. Astfel, SUV-ul de performanţă nu se teme nici de vaduri şi poate înainta în apă la adâncimi de până la 0.5 metri.
Sistemul de tracţiune integrală include o transmisie controlată electronic automatizat, cu mai multe regimuri de condus — standard cuplul este distribuit în proporţie de 47:53, cu surplus pe puntea spate, însă în dependenţă de regimul de rulare selectat de şofer pe puntea spate poate fi livrat aproape întreg cuplul produs de motor. Bineînţeles, şi sistemul de frânare este unul de supercar, cu discuri de 410 mm şi etriere cu 6 pistoane în faţă, şi discuri de 390 mm pe puntea spate.
Sub capota Aston Martin DBX şi-a făcut loc renumitul benzinar biturbo V8 de 4.0 litri, livrat de Mercedes-AMG. Motorul dezvoltă 550 CP şi 700 Nm, sau cu 40 CP şi 25 Nm mai mult, decât acelaşi motor oferă supercar-ului DB11. Motorul se cuplează la cutia automată clasică, cu 9 rapoarte, adaptivă, dar setată standard pentru un regim de condus mai dinamic. Chiar şi aşa, cutia va face faţă cu brio remorcilor cu o greutate de până la 2.7 tone.
În această ipostază DBX poate accelera până la 100 km/h în 4.5 secunde, având o viteză maximă de 291 km/h. Timpul de acceleraţie este identic cu cel indicat de Bentley Bentayga, ce are sub capotă un V8 de 4.0 litri, cu 550 CP şi 770 Nm la activ, însă britanicul va fi, totuşi, mai lent comparativ cu Porsche Cayenne Turbo şi Lamborghini Urus. Ei bine, aceasta este abia prima motorizare disponibilă pentru DBX, iar ulterior britanicii cu siguranţă vor lansa versiuni demenţiale.
Însă nu doar cu performanţele noului DBX se mândresc britanicii, or cum am menţionat mai sus, SUV-ul Aston Martin va ataca pe piaţă şi rivalul britanic de lux Bentley Bentayga (ei bine, uităm acum de Rolls-Royce Cullinan). Constructorul a invitat în cadrul proiectării mai multe grupuri de persoane, de sex şi vârste diferite, inclusiv copii, pentru amenajarea organelor de control şi crearea unei ergonomii de excepţie la bord, care să satisfacă concomitent toţi ocupanţii de la interior. Nu pomenim prea multe despre materialele de tapiserie de calitate superioară, la acest capitol britanicii nu au avut reproşuri. Habitaclul va fi ornamentat cu piele fină Caithness şi inserţii din lemn natural. Britanicii declară că, indiferent de nivel de echipare şi versiune, asamblarea manuală a elementelor de la interior are loc în 200 ore!
Constructorul a avut misiunea de a crea un interior confortabil din punct de vedere al ergonomiei, dar nu în detrimentul limbajului stilistic general al mărcii. Astfel, cei din faţă vor beneficia de multiple spaţii de depozitare şi o cotieră dublă foarte generoasă. Precum într-un model de familie, planşa de bord va fi utilizată de toate persoanele de la bord, aceasta fiind simetrică şi oferind acces confortabil atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerul faţă. Aici şi-a făcut loc ecranul sistemului multimedia şi comenzile sistemului de climatizare, poziţionate mai jos şi bine etajate. Consola centrală abundă cu comenzi de primă necesitate.
Standard Aston Martin DBX oferă la bord toate sistemele şi elementele periferice, care au devenit în timp indispensabile pe un automobil, mai ales pe unul de lux (aici includem încălzirile electrice, sistemul de climatizare automat etc). Tot standard este prevăzută iluminarea ambientală LED cu 64 nuanţe incluse, la alegere, instrumentar de bord digital de 12.3 inch, sistem audio Aston Martin Premium cu 14 difuzoare, sistem multimedia de 10.25 inch şi comenzi electrice pentru scaunele faţă cu 12 direcţii de ajustare.
Livrările Aston Martin DBX vor demara în primăvara anului viitor. Primele 500 unităţi, ce vor face parte din ediţia exclusivă 1913 Package, vor fi verificate personal de şeful Aston Martin, Andy Palmer. Ediţia specială se va distinge prin elementele de decor interioare, sigle distinctive pe caroserie şi pragurile laterale şi plăci cu numărul de ordine al fiecărui SUV.

Versiunile standard, ce urmează să se lanseze pe piaţă mai târziu, vor avea un preţ de pornire în Germania de 193,500 euro.
0
1,623
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (8 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!