Viitoarea generaţie Dacia Sandero va avea o motorizare hibridă! Primele informaţii

25 Noiembrie 2019, 17:18
Denis Godorozea
Presa franceză a intrat în posesia unor informaţii noi privind substratul tehnic al viitoarei generaţii Dacia Sandero. Noul hatchback compact va debuta pe parcursul anului viitor, va avea un design absolut nou, dar şi un substrat tehnic revoluţionar, pe fundalul gamei actuale a constructorului din Mioveni. Cea mai importantă noutate este apariţia unei motorizări mild-hybrid.
Anterior în presă se vehicula că noile Dacia Sandero şi Logan vor avea în continuare un substrat tehnic comun, dar odată cu schimbul de generaţii vor migra pe platforma CMF-B, preluată de la noile generaţii Clio şi Captur. Concernul Renault s-a văzut nevoit să ofere platforma respectivă pentru noua generaţie a modelelor Dacia, or în doar câţiva ani în Europa va intra în vigoare o listă obligatorie de sisteme de siguranţă activă, care să fie prezentă pe toate automobilele noi comercializate aici, indiferent de preţ şi nivel de echipare. Totodată, astfel francezii urmăresc să reducă costurile dezvoltării noilor generaţii de automobile Dacia.

Pe lângă sistemele de siguranţă, din 2021 în Europa vor intra în vigoare standarde de poluare mai aspre, astfel încât fiecare constructor auto va fi, practic, obligat să ofere în gamă cel puţin un automobil electric, dar şi motorizări hibride. Odată cu noua platformă, Dacia Sandero va prelua şi o bună parte din motorizările Renault Clio şi Captur. Printre acestea se enumeră motorizările pe benzină SCe de 1.0 litri (75 CP), TCe de 1.0 litri (100 CP) şi turbodieselul Blue dCi de 1.5 litri (85 CP). Cel mai probabil, însă, noua Sandero va fi lipsită de versiunile de top a motorului turbodiesel Blue dCi şi de benzinarul turboaspirat TCe de 1.33 litri, dezvoltat în parteneriat cu Daimler. Deşi cel din urmă este disponibil acum pentru SUV-ul Dacia Duster.
Marea noutate este apariţia unui sistem hibrid de propulsie, în premieră pentru întreaga gamă Dacia. Potrivit francezilor de la L’Argus, cel puţin iniţial, motorizarea hibridă va fi disponibilă exclusiv cu versiunea de offroad Sandero Stepway, care este şi cea mai solicitată versiune în Europa. Modelul constructorului din Mioveni va opta, însă, pentru o motorizare mild-hybrid, ci nu una clasică hibridă, ce va include un benzinar aspirat natural de 1.6 litri acompaniat de un generator-starter. Puterea maximă a noului sistem de propulsie va fi de 130 CP, iar în premiera acesta îşi va face apariţia pe o viitoare versiune Renault Clio.
0
3,449
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!