Autorităţile americane: Porsche Taycan oferă cea mai mică autonomie în segment! Până şi Chevrolet Bolt poate rula mai mult

12 Decembrie 2019, 10:33
Denis Godorozea
Porsche Taycan se lansează curând pe piaţa americană, iar până la debutul comercial electromobilul a fost supus testelor şi certificărilor finale de către autorităţile americane. Cu câteva săptămâni până la lansare Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite (EPA) a testat autonomia maximă reală oferită de electromobilul german, or pentru ca să poată comercializa electromobilul pe piaţa americană constructorul trebuie să afişeze în lista caracteristicilor datele calculate şi testate de cei de la EPA.
Aici a şi apărut un conflict, or autorităţile americane au stabilit o autonomie maximă în regim mixt de 201 mile, echivalentul a 323 km, pe când autonomia declarată de constructor şi cea estimată conform standardului european WLTP pentru versiunea Taycan Turbo este de 280 mile, sau 450 km, diferenţa fiind, astfel, substanţială. Mai mult, în actele oficiale şi cele de publicitate în SUA germanii vor fi nevoiţi să indice autonomia calculată de EPA, fapt inadmisibil pentru germani, or aceasta este cea mai mică autonomie în segment.
Aşadar, pentru a-şi restabili reputaţia cei de la Porsche au dispus desfăşurarea unui test independent, de către organizaţia terţă AMCI. Potrivit estimărilor specialiştilor de acolo, Porsche Taycan Turbo oferă o autonomie în regim mixt de 269 mile, sau circa 433 km, în timp ce într-un regim de exploatare urban autonomia depăşeşte 288 mile (463 km), chiar mai mult decât se declara iniţial. Astfel, pe site-ul oficial AMCI Testing în drept cu Porsche Taycan Turbo este afişată o autonomie maximă estimată de 275 mile, sau circa 443 km.
Calculele independente nu vor influenţa, însă, estimările celor de la EPA, iar germanii vor fi nevoiţi să afişeze în actele oficiale şi materialele de publicitate autonomia estimată de autorităţi — 201 mile. Totodată, germanii nu sunt limitaţi în dreptul de a face referire la testele efectuate de AMCI, care indică o autonomie mai mare. Cert este, însă, că această situaţie ar putea păta imaginea electromobilului german în SUA, unde modele precum Audi e-tron, Jaguar I-PACE, toate electromobilele din gama Tesla, până şi Chevrolet Bolt şi Nissan Leaf, cele două fiind simţitor mai accesibile decât Taycan, afişează o autonomie mai mare de 201 mile. Totuşi, germanii vor avea posibilitatea să introducă modificări şi pentru a îmbunătăţi autonomia actuală graţie actualizărilor de soft lansate over the air, iar asta pentru că, cel puţin pe piaţa SUA, Taycan Turbo are cea mai mare capacitate a bateriei — 93.4 kWh.
0
2,250
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!