Noul brand de electromobile din China vrea să atace piaţa cu un crossover-coupe stilat Nio EC6

31 Decembrie 2019, 10:07
Denis Godorozea
Proaspătul brand Nio este unul dintre puţinii constructori auto care în ciuda lipsei de experienţă anterioară a reuşit să lanseze modelele sale în producţia de serie. Startup-ul din China a venit cu proiecte ambiţioase cu ideea de a opune rezistenţă americanilor de la Tesla cu electromobile originale cu design avangardist. Cererea pentru primele modele ale mărcii este, însă, infimă, chiar şi pe piaţa locală, însă pe parcursul anului viitor compania planifică să sporească simţitor vânzările şi va miza în special pe noul crossover-coupe electric stilat, dar care a mai pierdut din originalitate.
Dacă partea frontală a noului cross-coupe Nio EC6 este originală, realizată în conformitate cu limbajul stilistic al mărcii, atunci la proiectarea părţii posterioare designerii se pare că s-au inspirat mult de la alte branduri, or posteriorul pare a fi o combinaţie, nu prea reuşită, a modelelor BMW X4 şi X6 cu Renault Arkana. Din punct de vedere tehnic modelul este similar crossover-ului ES6, lansat cu un an mai devreme, deci cei de la Nio planifică să atragă clienţii exclusiv prin designul stilat şi silueta dinamică.
Dar să ne amintim, totuşi, ce poate oferi un Nio electric. Versiunea incipientă este propulsată de două motoare electrice, amplasate pe cele două punţi, ce livrează în tandem 436 CP. În această ipostază crossover-ul electric poate accelera până la 100 km/h în 5.6 secunde, iar cu o baterie de 70 kWh promite o autonomie de până la 435 km, calculată conform standardului vechi NEDC, ceea ce înseamnă că autonomia reală este cu vreo 100-150 km mai mică. În ipostazele de top Nio EC6 are două motoare cu o putere totală de 544 CP şi poate accelera până la 100 km/h în 4.7 secunde. Aici este prevăzută şi o baterie mai generoasă, de 84 kWh, ce promite o autonomie de până la 615 km, dar şi aceasta calculată conform standardului mult prea optimist NEDC.
Designul habitaclului nu a fost dezvăluit, însă se pare că nici aici chinezii nu pregătesc prea mari surprize. Comenzile preliminare pot fi plasate în China acum, cu o plată anticipată de 715 dolari americani, iar livrările vor demara în cea de-a doua jumătate a anului viitor. Tot atunci pentru întreaga gamă de modele Nio vor fi disponibile baterii de 100 kWh, inclusiv pentru modelele deja livrate. Operaţiunea va avea un preţ de 8,300 dolari.
0
2,349
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!