Bătălia Audi vs BMW vs Mercedes-Benz: cine a vândut mai mult în 2019?

10 Ianuarie 2020, 13:15
Ilie Toma
La început de an nou, granzii industriei auto îşi publică cifrele de vânzări pentru anul precedent, iar noi ne îndreptăm tradiţional atenţia şi către triada germană care naşte cele mai aprige competiţii între fanii acestor mărci: Audi, BMW şi Mercedes-Benz. Aşadar, haideţi să vedem cum stau lucrurile acum, odată ce au fost publicate cifrele complete pe anul 2019?
În primul rând, trebuie să spunem că 2019 a fost un an dificil pentru mulţi constructori auto, pentru că au fost nevoiţi să omologheze o mulţime de modele conform unor noi standarde, astfel încât au fost foarte frecvente situaţiile în care zeci de mii de automobile au aşteptat în stoc momentul livrării doar din cauza acestor proceduri birocratice. Dar, totuşi, haideţi să vedem care a fost balanţa de forţă în sânul triadei germane premium.

Audi a vândut pe parcursul anului 2019 un număr de 1,845,550 de automobile. Marca din Ingolstadt a reuşit să evite eventuale scăderi de vânzări cauzate de provocările logistice menţionale mai sus, ba chiar a avut 1.8% creştere faţă de 2018. Mai mult ca atât, către sfârşitul anului lucrurile s-au îmbunătăţit într-o măsură şi mai mare, luna decembre 2019 înregistrând o creştere de +13.9% faţă de decembrie 2018.
Audi menţionează că cele mai mari creşteri de vânzări le-au avut SUV-urile sale de top — Audi Q8 şi Audi e-tron, ultimul fiind modelul 100% electric, protagonist al celei mai recente expediţii PiataAuto.md.
BMW a avut o creştere ceva mai mare în 2019, de 2.0%, iar pe fundalul unor rezultate mai mari şi-n 2018, asta înseamnă cifră totală de vânzări pentru anul 2019 de 2,168,516 automobile, la o diferenţă de peste 300 mii de unităţi faţă de Audi.
Creşterea BMW s-a datorat cel mai mult SUV-urilor din gama X, or, acestea şi-au crescut vânzările cu 21% faţă de anul anterior, până la 958,732 de vehicule. Asta înseamnă că-n 2019 tocmai 44% din vânzările celor de la BMW le revin SUV-urilor din gama X! De asemenea, de o creştere spectaculoasă s-au bucurat şi modelele de top BMW — Seria 7 facelift (testată de noi în vara anului 2019), noul X7 (testat şi el în vară) şi BMW Seria 8 (testată de noi în primăvara lui 2019). Aceste trei modele împreună au generat vânzări de 105,331 unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de 65% a nişei de top absolut pentru BMW.
De asemenea, deşi sunt de vreme bună pe piaţă, modele diviziei BMW i continuă să genereze creşteri, în 2019 fiind vândute cu 12.1% mai multe BMW-uri cu emblema i. O parte din succes se datorează şi versiunii actualizate tehnologic BMW i3 120 Ah (testată de noi în 2019).
Şi, în fine, BMW mai are un capitol cu care să se mândrească profund: sportivele diviziei BMW M au crescut excepţional în anul 2019 — cu 32.2% mai mult decât în anul anterior. Pe parcursul anului au fost vândute 135,826 de automobile BMW M!
Mercedes-Benz a avut de asemenea un an în creştere în 2019, vânzând cu 1.3% mai multe maşini decât în anul anterior şi atingând o cifră totală de 2,339,562 automobile, sau cu peste 160 de mii mai mult decât concurentul BMW. Astfel, Mercedes-Benz şi-a menţinut poziţia de marcă lider în segmentul premium pentru al 4-lea an consecutiv şi-n acelaşi timp a avut al 9-lea an consecutiv de recorduri proprii la vânzări. Totuşi, creşterea celor de la Mercedes a fost un pic mai modestă decât a celor doi concurenţi din triada germană, aşa că diferenţele au fost mai mici în 2019 între cele trei mărci.
Şi-n cazul celor de la Mercedes-Benz o mare parte din succes se datorează gamei de SUV-uri, însă proporţia lor în vânzările totale nu e la fel de mare ca şi la BMW sau la Volvo (aşa cum vă anunţam în ştirea de ieri despre vânzările Volvo). În cazul Mercedes-Benz, SUV-urile au cuantificat în 2019 un număr de 783,700 unităţi vândute, sau 33.4% din totalul de vânzări. Mai mult ca atât, cifra totală a SUV-urilor vândute a fost în scădere cu 4.5% în 2019, dar asta poate fi pus şi pe seama schimburilor de generaţie pentru GLE (testat de noi în primăvara lui 2019) şi GLS (testat de noi în vara anului 2019 în statul american Utah), dar şi facelift-urilor aplicate pentru gama GLC (vezi testele noastre cu GLC facelift sau GLC Coupe facelift). De fapt, GLC a fost cel mai vândut SUV în continuare şi şi-a crescut vânzările în 2019, iar legendarul G-Class, produs în număr mult mai mic de obicei, a avut de asemenea un an record, cu 34,912 unităţi vândute, în creştere cu peste 60% faţă de anul anterior!
Şi gama de vehicule compacte Mercedes-Benz a crescut simţitor, cu 9.5%, cuantificând cam 25% din totalul vânzărilor. Totuşi, cel mai bine vândut model din gamă rămâne a fi Mercedes-Benz C-Class — sedan şi break — care au cuantificat împreună 392,900 exemplare vândute. Întrucât noi exploatăm un asemenea C-Class, l-am numit în repetate rânduri unul din cele mai bune modele create de marca germană de mulţi ani încoace. Mercedes-Benz E-Class urmează la o diferenţă mică, familia E în caroserie sedan şi break livrând 351,000 unităţi pe parcursul anului 2019. Iar Mercedes-Benz S-Class, deşi se află mai aproape de sfârşitul carierei sale, a continuat a fi cel mai bine vândut model de lux din lume, cu vânzări de 71,700 unităţi. Dacă sunteţi un fan al lui S-Class, aţi putea savura o expediţie specială PiataAuto.md din 2018 cu S-Class facelift în motorizare S450 4MATIC.
Curios, dar şi vânzările lui V-Class şi X-Class au crescut. Bine, în cazul lui V-Class, înţelegem perfect de ce. În 2019 au fost vândute 63,500 unităţi de V-Class, cu 1.2% mai multe decât în 2019. Dar pe cei 15,300 de cumpărători ai pick-up-ului X-Class din 2019 îi înţelegem mai greu, deşi am testat un X-Class cu tuning de la BRABUS acum un an.

Şi dacă la BMW am pomenit de rezultatele spectaculoase ale diviziei M, vă întrebaţi probabil care au fost şi rezultatele diviziei Mercedes-AMG? Ei bine, şi aici 2019 a fost un an record, iar cifra totală de vânzări a fost de 132,136 unităţi, în creştere cu 11.8% faţă de anul anterior. Creşterea însă a fost mai mică decât la BMW, aşa că divizia BMW M a întrecut divizia Mercedes-AMG la vânzări în 2019.
Eh, şi dacă tot vorbim de modele super performante Mercedes-AMG şi BMW M, vă invităm la final să mai vedeţi câteva din testele noastre drive recente cu modelele acestor divizii:
TEST DRIVE: Mercedes-AMG GLC 63 S
TEST DRIVE: BRABUS B40S 800 — Mercedes-AMG S 63 4MATIC+
TEST DRIVE: BMW M5 pe Nurburgring
TEST DRIVE: BMW M2 pe Hungaroring
0
17,219
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!