GMC prezintă noua generaţie Yukon, versiunea de lux a modelelor Chevrolet Tahoe şi Suburban

16 Ianuarie 2020, 12:33
Denis Godorozea
Brandul GMC lansează în SUA noua generaţie a SUV-ului imens Yukon. Versiunea de lux a modelelor Chevrolet Tahoe şi Suburban a împrumutat din nou întreg substratul tehnic şi vine să ofere un nivel de confort superior la bord, pentru a concura cu cele mai mari SUV-uri din gama Lincoln.
În dependenţă de versiune, GMC Yukon se poate distinge prin diferenţe simţitoare la nivel de dimensiuni, or lungimea poate varia între 5,334 mm în cazul Yukon şi 5,720 mm în cazul Yukon XL. Având un substrat tehnic comun cu Suburban şi Tahoe, Yukon are, totuşi, un design original, cu o parte frontală modificată, inclusiv farurile, bara de protecţie, capota şi aripile faţă. La posterior a fost modificată forma blocurilor optice şi semnăturile LED.
La interior diferenţele nu sunt la fel de vizibile, însă aici Yukon are un volan nou, original, şi o cotieră cu spaţiu de depozitare imens Power Slidig Center Console, care poate fi ajustată într-un diapazon de până la 254 mm. Bineînţeles, Yukon oferă un nivel superior de calitate a tapiseriei şi materialelor decorative de la bord.
Cea mai solicitată versiune în gama GMC Yukon tradiţional este cea de top, Denali, iar cu noua generaţie inginerii şi designerii au avut misiunea de a spori vânzările variantei de top. Astfel, aceasta a fost ornamentată cu multiple elemente decorative cromate pe exterior, calandru cu structură interioară modificată şi jante originale de 22 ţoli. Cea mai mare diferenţă în cazul versiunii Denali este la interior, însă, unde varianta de top are o planşă de bord restructurizată, cu ecran al sistemului multimedia poziţionat mai jos. Tot aici sunt disponibile materiale de o calitate superioară, însă marea majoritate a elementelor de control şi comenzile sunt similare cu celelalte versiuni, unele fiind preluate chiar de la Tahoe şi Suburban.
Pentru prima dată GMC Yukon poate fi achiziţionat cu o versiune dedicată offroad-ului, denumită AT4. Aceasta se distinge prin elementele decorative exterioare şi elemente de protecţie pe partea inferioară a maşinii, pentru mai mult curaj pe teren accidentat. Standard Yukon AT4 are o suspensie pneumatică cu gardă la sol ajustată într-un diapazon de 102 mm.
Sub capota GMC Yukon se poate situa unul dintre cele trei unităţi de propulsie: pentru versiunile incipiente este prevăzut turbodiesel-ul Duramax de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, ce livrează 281 CP şi 623 Nm, pe când pentru variantele superioare sunt rezervate două unităţi V8, pe benzină, aspirate natural.
Motoarele sunt identice cu cele utilizate de Yukon în generaţia precedentă, însă acestea au fost supuse unei modernizări ample — injecţia multi-punct a fost înlocuită cu un nou sistem de injecţie directă, iar pentru o eficienţă îmbunătăţită motoarele pot deconecta o parte din cilindri. V8-ul de 5.3 litri oferă la activ 360 CP şi 519 Nm, pe când unitatea de top V8 de 6.2 litri poate livra un maxim de 426 CP şi 623 Nm.
Indiferent de motorizare propulsoarele vor fi cuplate la noua cutie automată cu 10 rapoarte, dezvoltată de inginerii General Motors în cooperare cu cei de la Ford. Standard GMC Yukon are un sistem de traţiune pe puntea faţă, cea integrală fiind oferită opţional.
0
3,071
GALERIE FOTO (65 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!