Premieră dublă la Renault: compactele Captur şi Clio debutează cu motorizări hibride

9 Ianuarie 2020, 12:42
Denis Godorozea
Compactele franceze Renault Clio şi Renault Captur debutează în premieră, pentru prima dată în istorie, cu motorizări hibride. Hatchback-ul compact primeşte o versiune clasică hibridă cu două motoare electrice, în timp ce pentru crossover-ul Captur este prevăzut un sistem plug-in hybrid, ce promite o autonomie record în segmentul bugetarelor electrificate.
Cele două modele electrificate au fost dezvăluite în cadrul expoziţiei de la Bruxelles, unde în aceste zile are loc un boom de premiere electrificate în industria auto, despre care vom relata în viitoarele ştiri. În cazul versiunii hibride lansate pentru compacta Clio aceasta este şi versiunea de top, or în materie de performanţă noua motorizare electrificată oferă mai multă putere comparativ cu versiunile cu propulsoare termice disponibile la moment.
Hatchback-ul mizează pe un benzinar cu 4 cilindri de 1.6 litri, care este asistat de două motoare electrice, unul dintre care are rol de generator. În noua ipostază Renault Clio E-Tech dispune la activ de 140 CP şi promite un consum de combustibil redus cu 40% comparativ cu un hatchback echipat doar cu un benzinar similar. Având o baterie de 1.2 kWh, Clio poate parcurge 80% din timp într-un regim de exploatare urban utilizând doar motoarele electrice. Totodată, în regim 100% electric Clio poate rula cu viteze de până la 75 km/h.
Cu un substrat tehnic la fel de avansat, ba chiar mai interesant, a debutat crossover-ul compact Renault Captur E-Tech. Dacă Clio mizează pentru un sistem de propulsie hibrid clasic, atunci în cazul crossover-ului francez a fost ales un sistem plug-in hybrid, care oferă posibilitatea de a încărca bateriile de la priză.
Captur E-Tech Plug-in are sub capotă acelaşi benzinar de 1.6 litri cu 4 cilindri, acompaniat de două motoare electrice, însă în cazul SUV-ului sistemul oferă la activ 160 CP. Motoarele electrice sunt alimentate de la o baterie de 9.8 kWh, care promite o autonomie de 50 km în regim mixt, sau până la 65 km în regim de exploatare urban. Par a fi mult prea optimiste datele furnizate de francezi, însă constructorul susţine că autonomia a fost calculată conform standardului realist WLTP.
Conform aceluiaşi standard de calcul, Captur E-Tech Plug-in promite un consum de combustibil în regim mixt de doar 1.5 litri!

Cele două modele vor fi lansate pe piaţă mai târziu pe parcursul anului curent. Preţurile urmează să fie anunţate mai aproape de startul oficial al vânzărilor.
0
2,538
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!