Prima pagină  »  Teste drive  »  Great Wall Hover
12 APRILIE 2011
8,501
Great Wall Hover
De Ilie Toma
4
In 2010, China a ajuns ce-a dea doua economie in lume, devansand Japonia. In 2010 China a lansat primul sau avion militar de lupta, invizibil pentru radar. In 2010 China a produs 18 milioane de automobile, in crestere cu 31% fata de 2009. Nici o alta singura tara din lume nu a mai produs vreodata 18 milioane de masini anual – este deci un nou record obtinut de China.

Oricat de mult nu am incerca sa ignoram automobilele chineze, acestea nu doar ca exista, ci castiga teren imens. In timp ce Europa si SUA constituie inca zone “tabu” pentru masininile din China, restul globului se afla pe harta lor de cuceriri.



Avem astazi la test un Great Wall Hover, in versiunea sa evoluata. Unii i-ar spune facelift, altii – generatie noua. E greu sa o definim corect, pentru ca celor de la Great Wall nu prea le pasa de uzantele europene vizavi de ciclul de viata modelelor de masini. Este insa o evolutie a unui model pe care l-am intalnit acum aproape 2 ani, si testul devine astfel cu atat mai interesant cu cat ne putem da seama de evolutia pe care o fac chinezii in productia de masini.

Elemente noi

Hover a evoluat ca si aspect, a obtinut forme mai cizelate, insa de originalitate in design nu prea poate fi vorba. Cine a vazut macar o data in viata sa o Mazda CX-7, nu are cum sa nu recunoasca “muza” designerilor chinezi care au desenat noua fata a lui Hover.

Exteriorul a mai suferit mici modificari, esenta insa a ramas aceeasi – dimensiunile sunt, in mare parte identice cu Hoverul de pana acum, silueta este aceeasi. Vorbim deci de mici retusari de design, care s-au concentrat pe partea frontala, in incercarea de a-i reda o noua identitate. Evolutia imbucuratoare rezida dintr-o aliniere mult mai exact a bareor de protectie cu restul caroseriei.



In interior, schimbarile sunt mai sesizabile. Calitatea materialelor a crescut, si amplasamentul elementelor consolei centrale a suferit modificari esentiale. Practic, se poate vorbi de un interior reconceput, cu o ergonomie imbunatatita si calitate decenta. Scaunele sunt tapitate cu piele. In mod evident, nu este una naturala, insa pare a fi durabila.

Calitatea materialelor a crescut, si amplasamentul elementelor consolei centrale a suferit modificari esentiale. Practic, se poate vorbi de un interior reconceput, cu o ergonomie imbunatatita si calitate decenta.


Hayonul portbagajului, o problema pentru Hoverul de pana acum, nu si-a gasit o rezolvare eficienta odata cu modificarile aplicate. Acesta se inchide in continuare greu, necesitand forta destul de mare, iar aici problema vine din istoricul platformei pe care o foloseste Hover: greutatea usii portbagajului pare prea mare in raport cu elementele care ii asigura mobilitatea, or, asta a fost pana acum cativa ani o problema foarte des intalnita la automobilele de teren.

Viata la bord a devenit mai confortabila, acest fapt nu poate fi negat. Scaunele par a fi mai confortabile, iar calitatea mai buna de asamblare a elementelor interiorului iti da senzatia unei ambiante placute.

Cei de la Great Wall au operat, insa, modificari si la partea tehnica. Sasiul cu cadru dur, cu tot cu suspensii, a ramas nemodificat, insa sub capota se regaseste un propulsor turbodiesel de 2.0 litri. In premiera pentru Hover, cutia de viteze este una automata, in 5 rapoarte. Motorul insa este foarte lenes la porniri, si asta din cauza turbolagului mare. Practic, la apasarea acceleratorului, cei 2.0 litri ai motorului propulseaza cu greu masa masinii, iar motorul isi creste greu turatiile la inceput. Pentru includerea turbinei, care foloseste gazele de esapament pentru a fi pusa in miscare, e nevoie de o cantitate mai mare de gaze, si deci de turatii mai mari, iar ciclul de la presarea puternica a acceleratiei - crestere domoala a turatiilor – adunare cantitate necesara de gaze pentru includerea turbinei – includerea acesteia si propulsarea cu putere poate dura si 2-3 secunde. Prea mult pentru ceea cu ce suntem obisnuiti azi de producatorii de masini. Din nou, insa, un astfel de turbolag pentru masinile diesel de odinioara era unul perfect normal.



Secretul se ascunde pana la urma in tactica folosita de chinezi pentru a-si concepe si produce masinile. Tehnologia de ultima ora e prea scumpa si probabil nici nu are sanse sa genereze vanzari pe o masina de origine chineza. Tehnologia de odinioara este insa accesibila si de cele mai multe ori functionala, la un pret corect. Prin urmare, pentru pretul redus, primesti un nivel acceptabil al performantelor, insa nu te astepta sa fii fascinat, pentru ca artificiile costa.

Cutia de viteze vine sa completeze aceste afirmatii. Cinci trepte, actionare hidraulica. Aproape clasica, am putea spune, cu ezitari la fel de clasice in schimbarea rapida a treptelor. Tractiunea integrala poate fi in continuare decuplata, fapt care contribuie la un consum mai moderat.

Tinuta de drum

Deoarece sasiul si arhitectura masinii au ramas acelasi, si tinuta de drum nu a suferit mari modificari fata de Hoverul de acum doi ani. Centrul de greutate ridicat, constructia pe cadru dur, geometria relativ simpla a suspensiei – toate ii limiteaza manevrabilitatea lui Great Wall Hover. Viteza pana la care te simti relaxat in condusul de traseu ajunge la 110 km/h, la viteze mai mari carentele in manevrabilitate se fac simtite intr-un mod mai accentuat. Directia ramane si ea a fi putin informativa, asa cum o aveau masinile de teren de odinioara.



Pe teren accidentat, insa, Hover are un comportament foarte bun. Garda la sol mare si constructia sa pe cadru dur sunt avantaje incontestabile pentru Hover. Chiar si denivelarile mari nu ii fac probleme, iar aici constructia “de odinioara” se transforma intr-un “plus” esential. Hover este, prin urmare, un automobil de teren, si nu un SUV, asa cum spune definitia zilei de azi, de Sport Utility Vehicle.

Evolutie

Producatorii chinezi mizeaza pe pret redus si vanzari in numar mare. Acestia nu pretind ca automobilele lor sunt cele mai bune din lume, insa, la un pret corect si la o oferta decenta, vanzarile merg struna peste tot in lume.

Iar asta pentru ca in lume exista foarte multi oameni care au nevoie de un vehicul accesibil, gata sa indeplineasca functii extrem de bine definite, principala din aceste functii fiind... trasnsportul din punctul A in B. Chinezii stiu asta, si asta produc, crescand pana la cifre record.



Este si cazul Hoverului de astazi. Daca iti doresti un automobil de teren accesibil, decent, care sa-si faca pur si simplu treaba, ai gasit unul. Confortul este pentru cei alesi. Sistemele de asistenta la vanturile laterale sunt pentru cei cu mofturi. Scaunele cu masaj sunt pentru cei ce stau prea mult pe bancheta din spate a masinii. Sistemele audio Bang&Olufsen sunt pentru cei care se concentreaza prea mult la detalii. Hover este pentru cei ce privesc lucrurile mult mai simplu.
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (2)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 August 2011 - 17:37
Nu-mi place delok. Vorba ceea: "Din kkt dulceatza nu faci"...
0
0
viorel ciobotaru
Bucureşti, România
la 26 Noiembrie 2012 - 18:38
o masina destul de reusita,raportata la calitate pret,cand apare in Romania cu motorul de 2 litri diesel sigur o sa-mi achizitionez una,mereu priveam h3 dar cu h5 deja e altceva,cei invidiosi sa-si cumpere mercedes ML daca le permit buzunarele!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!