Prima pagină  »  Teste drive  »  Kia Sportage
23 MAI 2011
8,817
Kia Sportage
De Ilie Toma
6
Evoluţia din ultimii ani a celor de la Hyundai-Kia este absolut fascinantă. Fiecare nou model pare croit exact pentru cerinţele pieţei, şi este „servit” publicului la un preţ impresionant de corect. Produs, preţ, plasament şi niţică publicitate – cele patru componente descrise în cărţile clasice de marketing, de care Kia face uz la maxim.

Acum mai bine de un un, când noul Sportage şi-a făcut debutul la Salonul Auto de la Geneva, aveam impresia unui model care va detrona mulţi concurenţi din segmentul său, dacă avea să vină cu un preţ corect. Iar faptele au întrecut aşteptările în cazul lui Sportage. Preţul a fost chiar mai bun decât se aştepta, iar produsul – unul de un succes răsunător.



Kia Moldova a comercializat toate exemplarele de Sportage pe care le are rezervate din partea producătorului pe întregul an, fiind în aşteptarea permisiunii de mărire a cotei de exemplare anuale. Şi asta pentru că, la un preţ de bază de 16,500 Euro, Sportage bate nemilos în concurenţă şi convinge publicul imediat.

Design îndrăzneţ

În timp ce germanii au descoperit cheia continuităţii succesului în menţinerea sobrietăţii în design, coreenii par să câştige teren printr-un design tot mai îndrăzneţ. Kia Sportage, spre exemplu, este agresiv, opulent, iar liniile sale formează un întreg închegat, astfel încât în faţa ochilor se aşterne un produs integru şi inovativ.



Sportage are un design de senzaţie, care va atrage privirile trecătorilor şi care crează impresia unui automobil mai mare şi mai scump decât e Sportage în realitate. Kia Sportage are şi o gardă la sol înaltă, care, în tandem cu silueta sa agresivă, dar senzaţia unui SUV musculos şi capabil.

Interior european

Interioarele modelelor coreene erau deseori criticate pentru omniprezenţa plasticului dur şi a formelor deocheate. Doar că timpul experimentelor a trecut pentru cei de la Kia, iar interiorul lui Sportage se arată ca unul bine desenat, ergonomic şi bine asamblat. Întregul bord este acoperit cu un material moale la atingere, iar plasticul dur a crescut în calitate. Formele interiorului continuă conceptul design-ului exterior, cu linii şi unghiuri similare.



Materialul textil al scaunelor e unul bun pentru segmentul bugetar, însă nu tinde spre titlul de premium. Totuşi, o soluţie inteligentă şi necostisitoare ca şi producţie, îi creşte senzaţia calităţii: cusăturile cu aţă de culoare contrastantă. Vă amintiţi interioarele Aston Martin sau Jaguar – britanicilor le prag interioarele excelente şi acolo se vor întâlni foarte des borduri din piele cusută cu aţă albă.

Pe lângă design, interiorul lui Sportage este şi foarte practic, cu multe spaţii de depozitare şi reglaje ale scaunelor. Pentru pasagerii din spate spaţiul oferit este unul generos, şi tinde să echivaleze o clasă superioară, deşi cei mai înalţi pot avea dificultăţi cu spaţiul pe înălţime, din cauza siluetei specifice a maşinii.



Pentru cel de la volan există o vizibilitate bună a părţii frontale, însă viziunea oferită de lunetă este una destul de redusă, din nou din cauza siluetei specifice şi a montanţilor spate supradimensionaţi. Oglinzile exterioare bine configurate salvează însă situaţia.

Ţinută de drum

Kia Sportage este un model manevrabil, care se descurcă excelent pe drumuri cu un carosabil bun. Virajele se pot lua cu viteze curajoase, iar SUV-ul îşi va păstra conduita excelentă. Pe drumuri denivelate însă, suspensiei îi lipseşte o mai bună capacitate de absorbire a energiei, astfel încât oscilaţiile se transmit în caroserie mai mult decât ţi-ai fi dorit. Totuşi maşina nu dă semne că gropile şi denivelările ar deranja-o şi i-ar submina fiabilitatea.

Partea care bucură extrem de mult este izolarea fonică, mult mai bună decât a concurenţilor direcţi. De fapt, Sportage se detaşează de segmentul bugetar la acest capitol, apropiindu-se mult mai mult de modelele premium. Chiar şi la viteze mari, confortul acustic la interior rămâne a fi foarte bun.



Sub capota modelului testat de noi este amplasat propulsorul turbodiesel, de 2.0 litri. Diesel-urile coreene sunt foarte dinamice, comparativ cu capacitatea cilindrică pe care o au, iar propulsorul lui Sportage nu face excepţie în acest sens. Acceleraţiile sunt dinamice, se poate recurge la depăşiri curajoase. Posesorul unui Sportage, cu un astfel de propulsor, nu se va plânge de lipsă de putere.

Sunetul motorului pătrunde destul de rafinat la interior, şi nu deranjează chiar dacă este turat mai intens. Diesel-ul lui Sportage funcţionează foarte ritmat, iar un propulsor care toarce plăcut este întotdeauna plăcut şi auzului.



Direcţia modelului este bine calibrată, şi oferă o bună informativitate. Este plăcut să manevrezi cu volanul modelului, pentru că îl simţi bine conectat cu drumul, iar asta îţi sporeşte senzaţia de naturaleţe. Vibraţiile şi deniverările carosabilului, sunt însă bine izolate de coloana de direcţie, prin urmare nu se transmit în volan.

Per total, călătoriile lungi la bordul lui Kia vor fi relaxante, Sportage având toate ingredientele necesare unei ambianţe reuşite la bord.

Tracţiune

Kia Sportage este disponibilă atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune pe patru roţi. În test, avem varianta cu patru roţi motrice, iar lângă levierul cutiei de viteze se poate observa un buton de blocare a distribuţiei cuplului între cele două punţi. Apăsarea acestuia este însă neinformativă, pentru că nu prea reuşeşti să înţelegi dacă l-ai cuplat sau nu. În regim normal, marea parte a cuplului revine roţilor faţă, iar dacă maşina pierde aderenţă, cuplul este distribuit între cele patru roţi. Odată cu apăsarea butonului, se impune o distribuţie constantă între punţi.



Sportage nu va face minuni în offroad, deşi pe un teren acoperit cu zăpadă se va descurca excelent. Kia Sportage oferă ceea ce trebuie să ofere un SUV compact şi marea majoritate a proprietarilor de SUV vor fi satisfăcuţi de capacităţile modelului.

Eficienţă

Kia Sportage vine cu un gadget la care am privit suspect la început. E vorba de un buton, numit Active Eco, poziţionat în partea stângă a şoferului. La apăsarea acestui motorul devine mai leneş, în incercarea de a te ghida spre un consum eficient. Am probat acest regim, şi în marea parte a momentelor, motorul evită să exploateze capacităţile turbinei, iar prin asta accelerezi mai lent şi deci consumi mai puţin. Doar că partea cu „Active” mai sugerează ceva: şi anume că, dacă vei presa mai puternic pedala, propurul îţi va asculta intenţiile şi iţi va oferi şi prize mai pronunţate de accelerare, iar în momentul în care vei decide că e momentul să revii la un ritm mai eficient, sistemul va readapta comportamentul propulsorului. Iar eficienţa se face simţită – cu acest regim poţi obţine un consum cu 1-2 litri la 100 km mai puţin, în dependenţă de maniera în care conduci.

La un traseu lung, însă, dacă nu ţii neapărat să te grăbeşti, asta îţi poate optimiza foarte mult bugetul călătoriei. Prin urmare, în acest caz, gadgetul ecologic ne-a plăcut foarte mult şi îl considerăm extrem de util.



Raport calitate – preţ

Ei bine, dacă săptămâna trecută vorbeam de modele care sunt achiziţionate din simpla plăcere, fără vreun raţionament logic, în cazul lui Sportage raţiunea este cea care aduce decizia de cumpărare. Clienţii lui Sportage vor primi un maxim de avantaje pentru un preţ cât se poate de optim, şi, dacă nu sunt prea pretenţioşi în căutarea interioarelor cu covoraşe albe pe jos, atunci vor avea o experienţă fericită în calitate de posesor al modelului.
GALERIE FOTO (29 IMAGINI)
COMENTARII (8)
Mihail
Chişinău
la 23 Mai 2011 - 13:16
"Fiţi primul care comentează acest drive test!" :)
nu si pot spune...
pare destul de interesant... si intradevar pretu corect! tre de cumparat pina cind nu turba si kia/hyundai la cap sa pui preturile cu 20 mii mai mult doar pentru BRAND!
eu unul nus asa tare pentru brand.. sa ma satisfaca calitatea etc pretu! da cai top 1 brandu sau nici pe departe putin ma ..... din punctu A in B si atit :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 23 Mai 2011 - 15:21
Mihai ia-ti caruta, tot te va ajuta sa de deplasezi din A in B.
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 23 Mai 2011 - 15:23
Mihai chiar e frumoasa masina,ai dreptate in privinta cu cumparatul. Va mai vadea si Kia si Hyundai ca ca place oamenilor ceea ce fac si vei vedea cum indata se vor majora si preturile la Productia sa.
0
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 23 Mai 2011 - 23:56
sincer, imi pare un model reusit, nu dpdv design exterior, mai mult interior, tendinta actuala in materia de design exterior e multe peste ce poate accepta mare majoritate a populatiei, dar nu despre asta vroiam sa scriu, bazandu-ma pe experienta din condus modelul Kia Pro Cee`d, tind sa cred ca si acest model de Kia poate avea succes. Titanii BMW, MB, Audi, din pacate ne vind mai mult marca, trebuie sa recunoastem asta.
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 24 Mai 2011 - 05:06
Am un respect deosebit pentru masinile coreene. Un pret deosebit de bun avand in vedere la cat ofera. Intretinerea este extrem de convenabila. Ce sa spun? Numai de bine...
0
0
Sorin Toderita
Chişinău
la 24 Mai 2011 - 17:38
Imi place designul Sportage, insa dupa parerea mea, un Rav4 cu un asa look ar fi perfect. Cu atit mai mult ca fiabilitatea Toyota este cunoscuta de cei mai multi dintre conducatorii auto.
PS Pentru fanii de marci auto, acum conduc un e46. asa ca sunt si cu germanii si cu japonezii :)
0
0
Mihail
Chişinău
la 26 Mai 2011 - 16:02
Sorin Toderita :) daca intre nemti si nipponi diferenta eu as zice ca nui!! cultura,punctualitatea,increderea dintre oameni e egala!
si din a doilea razboi mondial putem intelege mult! era niste popoare asemanatoare deatita si sau unit :)
0
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 21:58
mi-a luat cam 5 minute sa incerc ce vrei sa zici si tot nu pot, fi-i mai "explicit" te rog ;)
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!