Prima pagină  »  Teste drive  »  Mercedes-Benz CLS
14 MAI 2011
9,154
Mercedes-Benz CLS
De Ilie Toma
3


Ceea ce testăm astăzi este o mostră de absolut a industriei auto. Este ceea ce ar trebui să punem într-un cavou al timpului, pentru ca, peste mii de ani, cei care vor trăi atunci să admire nivelul civilizaţiei şi al rafinamentului pe care am reuşit să-l atingem.

Este şi unul din cele mai frumoase modele, căruia i-a dat naştere Mercedes-Benz în ultimii ani. Design-ul Mercedes-Benz s-a redescoperit pe sine însăşi odată cu apariţia lui SLS AMG, iar sursa inspiraţiei a fost chiar istoria, acele forme minunate ale anilor ’50. Designerii germani au reuşit astfel să dea o nouă identitate mărcii, să o apropie de tradiţiile şi valorile care o definesc, să-i imprime agresivitatea şi alura de performanţă de care se îndepărtaseră modelele mărcii.



Şi cum genialul se ascunde de cele mai multe ori în lucruri simple, noua grilă frontală, cu o singură linie orizontală pe mijloc, cu unghi aproape vertical şi steaua cu trei colţurile generos dimensionată, devine tot mai sigur sinonim cu noua eră Mercedes-Benz.

Design

Generaţia precedentă a lui CLS a fost cea care a dat tonul, demonstrând că în lumea auto se mai pot naşte idei revoluţionare, puse cap la cap într-o formă fascinantă. Iar noul CLS a avut o barieră extrem de dificilă în calea sa, trebuind să se ridice la înălţimea ştachetei pe care a creat-o predecesorul său.



Din fericire, a făcut-o – noul CLS trezeşte acceaşi fascinaţie şi admiraţie pe care o trezea cândva predecesorul său. Mai mult ca atât, prin identitatea nouă pe care o trasează în rândul limuzinelor Mercedes-Benz, CLS se apropie de definiţia modelului sublim, care reprezintă tot ceea ce înseamnă astăzi marca creată de Daimler şi Benz, cu tot cu tradiţiile de 125 de ani.

E alb. CLS-ul din testul nostru – despre el e vorba. Şi de parcă n-ar fi de ajuns grila verticala agresivă, e dotat cu kit-ul AMG – iar asta înseamnă bare de protecţie mai puternic profilate, jante AMG de 18 inch, un set performant de frâne AMG cu discuri perforate şi tobe de eşapament modificate. Să rămâi indiferent în faţa acestei maşini, ar însemna că eşti un nihilist fără şanse de a mai simţi o bucurie umană.



În partea din spate, aripile roţilor sunt accentuate de o linie genială, pe cât de discretă, pe atât de eficientă. Aminteşte cumva de liniile similare ale muscle-car-urilor, însă aici ia o formă atât de bine încadrată în desenul general al maşinii, încât de întrebi cum poate fi atât de bine îmbinată eleganţa şi agresivitatea pe aceeaşi maşină... Este exact ceea, de ce avea nevoie Mercedes-Benz! Actualul C-Class, atunci când a apărut, a adus linii noi, proporţii noi. E-Class-ul actual a încercat o nouă formă a părţii frontale, cu faruri în lini ascuţite, însă n-a fost să fie. N-a prins. E drăguţ, dar nu şi genial. SLS AMG a devenit genial, iar Mercedes-Benz şi-a dat seama că este aproape de marea revelaţie. CLS o întruchipează! Toate modelele următoare vor duce mai departe această nouă identitate – viitorul A-Class şi B-Class, C-Class facelfit deja a preluat cât a putut şi sunt sigur că şi viitorul E-Class facelfit va prelua noua grila, şi chiar următoarea generaţie a Clasei S...

Lux

În interior, descoperim un lux predicitibl, condimentat de elemente ale pachetului AMG. Volanul cu trei spiţe, cu inserţii metalice, şi pedalele acoperite şi ele cu inserţii metalice, îţi sugerează că ai putea să-ţi faci de cap oricând. Ceasurile de bord sunt trei la număr şi foarte adânci ca şi formă. Acest fapt îţi sugerează din nou o revenire la formele de odată, mai ales că şi fundalul pe care sunt inscripţionate cifrele acestora, este unul de culoară albă.



Bordul lui CLS adoptă simetria, ca reţetă verificată în timp a frumosului. Consola centrală coboară fluid şi continuă spre tunelul central şi cotieră, sporindu-ţi senzaţia de forme estetice. Luminile interiorul sunt gândite într-o formă care să te învăluie în relaxare şi eleganţă, mai ales că CLS adoptă şi el luminile ambientale, prezente de jur împrejur.



Scaunele sunt tapiţate cu piele perforată, iar cele din faţă sunt şi ventilabile. În spate, silueta de coupe îşi spune oarecum cuvântul în înălţimea plafonului, însă scaunele mai adânci compensează din acest aspect, astfel încât marfea majoritate a pasagerilor se vor simţi bine şi în călătorii lungi. Desigur, aşa cum îi şade bine unui coupe – pe bancheta din spate pot sta doar doi pasageri.

Cu ce se gustă performanţa

Pachet AMG şi tentaţie de a-ţi face de cap... Conducem un diesel însă! Da, sunt capota modelului din test e ascuns un propulsor V6 diesel, de 3.0 litri. E posibil să-ţi faci de cap cu un diesel?

În mare parte, da. Pentru ca vorbim de un propulsor nou, care a debutat pe CLS, şi care livrează 265 CP la 3800 rpm, iar cuplul acestuia este de-a dreptul imens. Şase sute douăzeci (da, 620) Nm, şi aceştia sunt disponibili de la 1600 rpm. O lumuzină de lux, chiar dacă se declară un coupe cu patru uşi, nu poate avea decât transmisii automate în mileniul 3, iar asta înseamnă că forţa propulsorului V6 este transmisă roţilor din spate prin intermediul unei cutii de viteze 7G-TRONIC, cu 7 rapoarte.



Cu astfel de ingrediente tehnice, CLS 350 CDI accelerează până la 100 km/h în 6.2 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Poţi să-ţi faci de cap din plin, prin urmare.

Propulsorul are o reacţie foarte bună la pedala acceleraţie, efectul de turbolag fiind aproape insesizabil. CLS vine cu o suspensie spate multi-link, iar exemplarul testat de noi este dotat şi cu suspensie pneumatică. Prin urmare, confortul este la nivelul unui S-Class, iar vitezele îndrăzneţe sunt insesizabile la bord. Ai putea foarte uşor să ai 180 km/h fără a sesiza viteza cu care rulezi, deci trebuie să tragi mai des cu ochiul pe vitezometru...

Direcţia este informativă şi precisă la viteze mari, însă la rotirea de pe loc se fac auzite motoarele electrice, care o asistează. Acest fapt este probabil unul din puţinele elemente pe care i-l putem reproşa noului CLS. Cea din urmă „bilă neagră” vine de la camera de luat vederi din spate, care afişează imaginile pe display-ul central, atunci când cuplezi marşarierul. Aceasta „priveşte” mult prea jos, imediat „sub” bara de protecţie şi pe aceasta, astfel încât pe display nu vezi decât bara de protecţie spate şi doar 15-20 cm langă ea.



Cu 265 cai-putere şi 620 Nm cuplu, am vrut să gustăm ceva mai mult din performanţa noului Mercedes-Benz CLS. Sistemul ESP nu poate fi oprit decât după o lungă navigare în calculatorul de bord al maşinii, însă până la urmă, reuşeşti să o faci dacă ţii cu tot dinadinsul. Odată decuplat ESP-ul, am setat suspensia în regim SPORT, şi transmisia în regim manual. Pedala acceleraţiei în podea, motorul V6, ajutat de tobele de eşapament AMG, scoate un sunet asemănător unui V8, roţile din spate derapează. Dacă o ţii în linie dreaptă, ai şanse să scoţi câteva efecte speciale. Dacă decizi, însă, să roteşti volanul, pentru a arunca puntea spate într-un derapaj controlat, plăcerea îţi este curmată în scurt timp de intervenţia sistemelor electronice, pe care credeai că le-ai decuplat. Sunt acţionate frânele, motorul este înăbuşit până la un nivel mult mai modest al rotaţiilor, maşina se opreşte din derapaj şi continuă drumul în linie dreaptă. Ah! Plăcerea supremă a fost rezervată doar versiunilor AMG, din păcate... Pentru ceilalţi – siguranţa e mai presus de toate.

Preţ

CLS nu poate fi nicidecum o achiziţie pe care să o faci din ultimii bani. Trebuie să fii conştient că un coupe-limuzină de lux e o maşină făcută să-ţi aducă o plăcere în fiecare zi, dar căreia nu-i prea pasă de bugetul tău. Prin urmare, dacă contul tău bancar şi-o poate permite, află că un CLS costă cam cât un S-Class. Versiunea testată de noi are un preţ de 84,650 Euro, dintre care 17,100 Euro sunt opţionale. Adevărul e că vorbim de un diesel de 3.0 litri, care a avut ghinionul să fie vizat de recentele modificări în accizele vamale. Astfel, cei 2987 cm cubi ai maşinii înseamnă 10,454.50 Euro accize...

Sublim

Şi totuşi, CLS este sublim... Este maşina care să-ţi amintească în fiecare zi că duci o viaţă frumoasă, că luxul şi performanţa au fost create pentru tine, iar industria auto poate naşte în continuare adevărate bijuterii...
GALERIE FOTO (29 IMAGINI)
COMENTARII (15)
STEFF
Chişinău
la 14 Mai 2011 - 20:18
SUPERB....! nu are concurenta,urmatoarea generatie Mercedesbenz o sa-i rupa pe toti!
0
2
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 14 Mai 2011 - 22:35
PiataAuto... va invidiez...asha o masina ati testat !!!
0
5
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 15 Mai 2011 - 02:06
Cam scumpa. Totusi e de asteptat ca e un Mercedes si nu e pentru oricine. Pe langa bani, trebuie sa ai si un anume fler sa conduci o masina de genul asta. Nu poti sa mergi cu ea la gratar (saslac cum se mai spune in Moldova) , sa mergi la tara sa cari cartofi (barabule) in Chisinau samd
0
0
Igor
Chişinău
la 15 Mai 2011 - 03:36
totusi mi se pare exagerata suma de 90k pt ea
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 15 Mai 2011 - 09:28
Pentru un motor de 3 litri ce o aduce la prima suta in 6.2 secunde, avind o masa de aproximativ 2 tone... Si pentru exclusivitate(nu vor fi multe in Chisinau), merita sa dai acesti bani !!
0
0
dima
Chişinău
la 15 Mai 2011 - 17:55
nu sint adept mercedes, insa acesta arata bine de tot si ce tine de pret nui mare, parerea mea, daca scadem optiunile si devamarea, atunci costa vro 57 mii euro, pretul e bun si apropo la frigarui poti sa mergi cu ea, e mare, portbagaj incapator si clirens destul de bun, important e sati permiti asa lux!
0
0
Mihail
Chişinău
la 15 Mai 2011 - 21:45
mda! inca de la aparitia conceptului multi sau atirnat de farurile din spate! si chiar si mie nu mia parut cea mai reusita combinatie! da totusi ..la ce platforma /design elegant sinca si insigna mercedes :)! nu masina face! si pretu chiar nas spune cai mare! tinind cont de cum revolutioneaza industria auto in ultimu timp....! dam asteptam chinezii care aproape au gasit cheia perfectului! sa ne mai bucure cu masini d e 10-20 mii euro! ca marcile cu renume! .....nu vezi VW dam insepi d e la 60 mii euro in sus ....!
0
0
Mihail
Chişinău
la 15 Mai 2011 - 21:48
si apropo am vast multe din modelurile precedente si vrau sa spun! ca PLATFORMA chiar e cea mai eleganta care a existat pina acum de la epoca d e piatra incoace!(ca ami d eparte nu stiu...! parerea mea!:)
0
1
Costeşti
Paris, Franţa
la 16 Mai 2011 - 10:15
in 2005-2006 am vizitat un salon din Paris unde stateau un CLS si S klasse....pe atunci mai mult i-mi atragea atentie CLS....Acum 2011 am vazut cum arata CLS dar degraba va urma si S-klasse noua generatie. Atunci i-mi voi spune parerea...la asa klasse i-mi place faptul ca e mai moale si nu se simt gropile ca la alte automobile...
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 16 Mai 2011 - 19:52
masina pe poze arata bine, dar in realitate si mai bine. Pacat nu ati postat niste poze la intuneric. Presupun exemplarul dat e Full LED. Iar pretul nu mi se pare exagerat daca sa luam in consideratie accizele.
0
0
GrandPremium
Chişinău
la 16 Mai 2011 - 23:42
SOPPPPERRRR!!!!!!!!!

imi place mooolt cls-ul shi prima shi adoua generatzie sunt foarte clasnie!!!!
0
1
Vasile
Chişinău
la 17 Mai 2011 - 21:33
Ceva impresinant..traditie, rafinament si avansare tehnologica..
0
1
Десант
Ialoveni, Moldova
la 19 Mai 2011 - 17:30
jos palaria bravo inginerilor de la Mercedes
0
1
Christoph
Cahul, Moldova
la 29 Mai 2011 - 00:32
pentru STEFF : http://www.incont.ro/noutati/vezi-cele-mai-asteptate-masini-din-2012-care-este-cea-mai-tare-galerie-foto.html ; .... da mercedes nu este.... :D:D:D:D:D:D
0
0
stas
Chişinău
la 22 Iunie 2011 - 15:51
impecabil..fiecare linie a "corpului" de parca respira cu noblete aleasa si rafinata... fiecare cusatura din salon de parca te face sa treci cu pielea peste....

estrem de...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!